Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurderer kjøp av elbil

Startet av Tranquil, lørdag 07. november 2015, klokken 00:33

« forrige - neste »

Tranquil

Hentet ny e-NV i dag.
Når jeg kommer hjem vil den ikke lade!
Jeg gjør sikkert noe feil...
Laderen blinker "Ready" og det piper i bilen når jeg setter inn ladeledningen men ikke noe mer.
Den har stått på i tre timer nå uten å klatre oppover på skalaen og lampene på toppen av dashbordet lyser ikke.
(Jeg har sjekket at "timer-funksjonen" er av)
Hva skjer?
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sjekk om den er innstilt på max 80%lading, på e-NV trenger det ikke settes utelukkende med ladetimer.

cra

Jeg er kanskje langt på jordet nå, men er bilen slått av? Jeg glemmer som regel å slå av bilen de få gangene jeg har kjørt Leafen til fruen (er vant med å ikke måtte gjøre dette mauelt etter å ha kjørt Tesla så lenge). Men bilen plinger jo, så jeg regner med at sjansen for at dette er problemet er forsvinnende liten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tranquil

Takk for tilbakemeldinger.
Burde svingt innom og svart selv litt før...
Feilen var forsvinnende enkel men også livsfarlig!
Har hatt to elbiler før denne og startet ladning på samme måte som min første Citroen Saxo og min C-Zero (som kona bruker) uten å tenke.
I senarioet som nevnt i første post gikk jeg ut for å sjekke og finner skjøteledningen (jeg vet det ikke er helt i henhold...) glovarm og ser den har begynt å krølle seg! Det var rett før hele driten tok fyr!
Har nå gått til innkjøp av 2,5mm2 kabel og har ikke hatt problemer etterpå.
Brukerfeil som skyltes manglende bruk av hodet...  ::)
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA