Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Useriøs selger fra Brumendal

Startet av Statoil Norge, fredag 06. november 2015, klokken 19:57

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: m0nkey på søndag 11. oktober 2015, klokken 22:19
Det er to men den ene har kun ChaDeMo

Den hjeler jo uansett med å ta kø. Dersom vi chademoeiere er flinke til å ta den dersom begge er ledige. Litt dumt når chademobiler tar trestandard-laderen når chademoladeren er ledig, og dermed effektivt blokkerer tyske biler fra å lade.

tutti

Dette har ikke bare med Statoil å gjøre, men jeg tror at jeg har hatt små eller store problemer "hurtigladere" i 9 av 10 ganger det siste halvåret. Problemet er nok økende fordi byggingen av hurtigladere ikke holder tritt med salget av elbiler. Vi med DC ladere sliter ekstra mye pga. at chademo var mer vanlig før og litt bedre utbygget foreløpig.

Sandpusher

Sitat fra: muggost på fredag 09. oktober 2015, klokken 09:04
@Statoil: Ikke at jeg regner med at dere svarer på denne her på forumet, men hva med å inngå kontrakt med Grønn Kontakt / Fortum for deres ladere i stedet? Vi har virkelig behov for en smidigere løsning...

Joda, det er supert at dere tilbyr hurtiglading, men jeg er en av de som velger bort statoil pga forhold nevnt i tråden over. Det tar lang tid å få aktivert lading, det er dyrere enn konkurrentene og sms/gocharge løsningen virker ikke alltid. Særlig irriterende er det når kundeservice ikke kan fjernstarte en lader fordi de ikke har åpent i helgene (eller var det bare søndag?)! Det er jo da jeg er på langtur og har behov for hurtiglading...

Jeg synes for øvrig det er litt trist å høre den spydige/sarkastiske tonen til enkelte her på forumet. Det er bra at Statoil deltar aktivt her på forumet, det burde ikke belønnes med spydigheter over en løsning som vedkommende sannsynligvis ikke kan gjøre noe med. Hvis IT ikke vil / kan / gidder / har ressurser til å gjøre noe med problemet, så kan vi trekke den konklusjonen at "organisasjonens samlede endringsvilje" er for liten. Alt som skal til er at leder XYZ "bestiller" en slik endring hos IT, så da blir spørsmålet hva som skal til for at leder XYZ tar denne beslutningen...

Dette forumet er vårt beste middel til å påvirke Statoil. Bruk det fornuftig! Hvis Statoils mellomledere får nok tilbakemeldinger på at elbilister kjører rett forbi deres ladere pga forhold sånn-og-sånn, så vil det etter hvert presse seg frem et behov for en ny og bedre løsning!

Enn så lenge bruker jeg kun Statoil til nødlading (if all other options fails), men jeg er veldig glad for at Statoil har hatt hurtiglader de få gangene jeg virkelig har hatt behov for det!

Takk for oppmerksomheten :-)

Syns at Muggost fortjener litt ekstra heder og ære fra oss på forumet i dag! :)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

TomR

For bare håpe at dette går seg til ettersom det blir mere vanlig. Blir en del løsninger å forholde seg til som el bil eier sånn som det er i dag.

Tom
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

muggost

Hehe, takk takk, men i dette tilfellet velger jeg å tro på tilfeldigheter i stedet :-)

Uansett, kudos til Statoil! :-)

Kvikken

Sitat fra: Hansi på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:02
Jeg syns dere er litt harde mot Statoil nå.
Jeg syns tilbudet om hver 6. hurtiglading gratis er et godt tilbud, takk for det :)
De er videre eneste bensinstasjonskjede i Norge meg bekjent som har begynt å  satse på hurtiglading, det syns jeg de skal ha ros for (det er vel 1 YX-stasjon også og kanskje noen andre enkelstasjoner).

Stå på Anders, håper vi får se flere hurtigladere på Statoil fremover :)

Fullstendig enig her. Statoil har gjort et godt tiltak for elbilene mens de andre sverger til fortiden.

E_S

#51
Forslag til mellomløsning på betaling:

Det er jo slik at når man fyller fossilt får man spørsmål på terminalen om man vil kjøpe spylervæske, bilvask eller noe sånt samtidig. Kan ikke en terminal av samme type konfigureres for f.eks. "hurtiglading 15 minutter" og "hurtiglading 30 minutter"  som valgmuligheter? Kanskje vanskelig å få dette til å snakke med laderen, men en sånn løsning hadde (inntil en minutt/kWh-taksering kommer på plass) vært bedre enn å bruke 5 minutter i pølsekø før ladingen begynner. Tar heller pølsekø mens bilen lader.. ;) GoCharge-appen er for min del uaktuell siden de skal ha en del av kaka, noe som medfører høyere pris.

Det hadde også vært greit om stasjonene som har hurtiglader og fleksilader lærer seg litt om hva som er forskjellen, også forskjell i pris. Har mer enn en gang mens jeg kjørte Tesla stått og nærmest kranglet med noen bak kassa på Statoil Minnesund om at jeg ikke skulle betale hurtigladerpris for fleksiladeren..

Ellers, kjempebra med hurtigladere! Bra at noen som selger fossilt også evner å se fremover og tilby andre varer. For min del er det mye mer aktuelt å på langtur stoppe på en bensinstasjon for å hurtiglade og kanskje samtidig få seg en matbit eller en avis enn å sitte på parkeringsplassen til en (kanskje stengt) matbutikk eller bilforhandler og vente..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Electrix

Den enkleste løsningen nå er vel å inkludere også disse laderne i GK, da kan du betale med rfid eller deres egen app, samme pris.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Bjølseth1

Stå på Statoil... Vi trenger noen som ønsker å ha et forsprang på andre bensinaktører. Jeg lader heller på Statoil enn på en forlatt P-plass hvis jeg har valget. Å hvis man kan begynne å bli kresen på det har man det bra som elbil eier
Jo hei å det går

acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA