Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: i3 fra Oslo til Göteborg

Startet av famstoren, torsdag 05. november 2015, klokken 19:45

« forrige - neste »

famstoren

Tok sjansen på Tønsberg-Oslo t/r igår. E-golf. Keyless, stort sett ikke problemer med frakobling av ladekabel. Navigerte pent til en ladeplass i Eckersbergsgt og koblet meg på via SMS. Funket som bare det, men det sto på ladestolpen at ladingen måtte avsluttes fra/i bilen før ladekabelen kunne kobles fra bilen. Jeg fant ingen måte å gjøre dette på fra bilen. Ettersom jeg ikke har vw appen installert på mob tlf, måtte jeg ringe kona i England, som avsluttet ladingen fra sin app, og dermed ble dyp frustrasjon til glede da jeg endelig fikk løs ledningen.
Noen som kan fortelle hvordan lading avsluttes fra bilen?

PokerFjes

Du trykker to ganger på lås-opp knappen på fjernkontrollen din. Er bilen låst opp, trykker du en gang. Du hører et klikk inne i ladekontakten og voilah!
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Rio

Eller du trykker på "lås opp knappen", øverst på førerdøren.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

famstoren

Sitat fra: PokerFjes på mandag 05. oktober 2015, klokken 15:59
Du trykker to ganger på lås-opp knappen på fjernkontrollen din. Er bilen låst opp, trykker du en gang. Du hører et klikk inne i ladekontakten og voilah!
Takk! Er ikke Newbie for ingenting..

famstoren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA