Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurderer kjøp av elbil

Startet av Tormy, torsdag 05. november 2015, klokken 17:40

« forrige - neste »

Tormy

Når jeg kjører i ordentlig vestlandsvær hender det at jeg ser en dråpe eller to i listen over vinduet på førerdøren. Tørker jeg den bort kommer det som regel en ny, men det er ikke akkurat som om det renner inn. Noen som har samme erfaring?
Jeg får evt. nevne det når jeg klager til forhandler på den blå plastfolien som løsner på ladeluka.

hsa77

Kondens? Ikke så lett å gjøre noe med det isåfall.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

bjaolsen

Hmm, felles skjebne... jeg har også tendenser til dråper på innsiden OG begynnende flass av folie
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

hsa77

Flass av folie på logo i front er en kjent feil, jeg fikk bytta logo da bilen var inne for å fikse ladefeilen. Dersom man vil ha en perfekt logo til enhver tid tror jeg man må belage seg på å levere inn bilen en 3-4ganger i året...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Min bil hadde en lekkasje i vinter. Fant aldri ut hvor det *egentlig* lakk hen men det var klissvått under matta på passasjersiden. Den var vel 5 uker på verksted før de fikk tørket og tettet den.. :(

Tips: Sjekk under mattene om det samler seg opp der.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Tormy

På min ser jeg at det dukker opp en dråpe eller to i løpet av kjøreturen. Er ikke noe vann der når jeg starter. Burde ikke komme på samme sted hver gang dersom det bare var vann i forbindelse med åpning av dør i regnvær? Jeg har ikke sjekket under mattene ennå, men siden jeg ikke ser vann til vanlig vil jeg tro, og håpe, det er tørt der. Har dere forresten tips til gummimatter?
Angående folie på ladeluken så burde Renault finne på noe nytt. Kan jo ikke reise inn og få byttet denne jevnlig, og personlig så synes jeg det bør være blå farge på logoen siden det er blå detaljer i lyktene etc.

ZOE

Jeg har biltema gunmimatter om vinteren. de fungerer helt greit. Må tilpasses med saks og matten på førersiden varer bare en sesong :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA