Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Chademoadapter til eGolf

Startet av aronesen, torsdag 05. november 2015, klokken 16:45

« forrige - neste »

aronesen

Jeg synes bilen begyner å bruker lang tid på utjevning ved lading med 11KW.
Opp til 99% går det like radig som vanlig, men så stopper det opp. Over 6 timer fra 25% til 100%.
Er dette vanlig?
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

zbk

Ikke unormalt vil jeg tro, men nok i øverste skiktet av hva som er vanlig. Lenge siden siste full-lading?

Min siste (11kW) full-lading til 100% var fra 48% og tok 4:28. Før det finner jeg en fra 87-100% som har tatt nesten 3 timer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bjaolsen

Jeg har opplevd det samme, det tar lenger tid 99-100% dersom jeg klattlader. Og det "renner" ut strøm også... Laveste effekt jeg har sett på balansering er 1650w...
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

aronesen

Jeg ladet den helt full natt til søndag på 3.6KW og dette er første lading siden da. Har ikke vært noe klattlading i mellomtiden. Får vel følge med litt og se hvordan det utvikler seg.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

bjaolsen

Ble to turer på rappen til Oslo i går, siste lading ble lang. Estimert tid var ca. 3timer 20minutter...

I tillegg går det mye ekstra strøm (jada strøm er billig, men det er irriterende...)
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA