Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av HHPedersen, torsdag 05. november 2015, klokken 13:45

« forrige - neste »

HHPedersen

Kjøpte ny leaf acenta i september.
Strålende fornøyd med bilen,
Vanligvis hører jeg på musikk og har ikke langt merke til før idag
Har en dure lyd i dekket/dekkene.
Lyden ved hastigheter over 70 og videre...
Og øker også frekvens ettersom farten blir høyere.
Noen som har vært borti lignende.
Tok kontakt med Nissan og skal på verksted kl 10 imorra.

MortenRA

Aldri vært borti dette selv, men mener å ha hørt om et par tilfeller her inne på forumet om jeg ikke tar feil.
Gjerne gi beskjed om hva dem fant ut på verkstedet!
Tesla Model S 75D - Soon to come

lifern

Dure lyd som øker i takt med fart høres ut som hjullager,men på ny bil er ikke det sannsynlig.
SVART EUROLEAF 2013

nr1rayner

Sitat fra: lifern på mandag 05. oktober 2015, klokken 20:02
Dure lyd som øker i takt med fart høres ut som hjullager,men på ny bil er ikke det sannsynlig.
Ingenting er usannsynlig ;) Hjullager kan være feilmontert på fabrikk, ha skade under produksjon, ikke fått smøring osv osv osv. Folk sier vel at hjullager varer "bilens liv" sgs, men hørt om flere lager skiftet på 50'km.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

lifern

Jeg har skiftet hjullager på mange biler som har flere år igjen så at de holder så lenge er ikke vanlig.
SVART EUROLEAF 2013

HHPedersen

Har nå just vært på Nissan,
Var en med i bilen for å høre.
De gikk gjennom alle hjullagerene på bilen
Og alt så fint ut. De mente at det kun var dekkstøy.

Ble også sett på spylervæske beholderen ettersom den lakk når jeg fylte på.
Viste seg at påfyllingsrøret ikke var skrudd ordentlig på..

Kjell Leaf

Du har ikke mye stein i dekkmønsteret ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

lifern

Hvilken dekkmerke har du?
Noen dekk støyer mer enn andre og elbiler er
stillere så da høres nok during lettere.
SVART EUROLEAF 2013

HHPedersen

Har ikke mye stein i dekkene nei.
Kjører på continental energy saver dekk.
Jeg ga beskjed til de at jeg ikke var fornøyd med
Beslutningen di kom fram til ettersom lyden var
en stor plage!
Bilen tatt inn på verksted igjen, og det viste seg at
hjullageret var i tidlig fase på å bli kaputt.selv etter at de på første
Sjekk hadde gått over hjullagrene og sa de var fine og konkluderte kun med dekkstøy som var bullshit..
Ble byttet og nå er lyden helt borte! :)

kakraemer

Enda et strålende eksempel på hvorfor det står "Aldri mer Nissan" i signaturen min.  >:(
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

Kjell Leaf

Sitat fra: kakraemer på søndag 11. oktober 2015, klokken 09:58
Enda et strålende eksempel på hvorfor det står "Aldri mer Nissan" i signaturen min.  >:(
Om du har vært uheldig med din bil, eller om du kanskje tror alle andre biler er bedre vet ikke jeg.  En del BMW i3 har også during i dekk, virker som det ikke er helt uvanlig der.
Jeg skulle like å vite hvilken elbil du ville erstattet Leafen med.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21497.0.html

kakraemer

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 11. oktober 2015, klokken 12:23
Om du har vært uheldig med din bil, eller om du kanskje tror alle andre biler er bedre vet ikke jeg.  En del BMW i3 har også during i dekk, virker som det ikke er helt uvanlig der.
Jeg skulle like å vite hvilken elbil du ville erstattet Leafen med.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21497.0.html

Nå var det vel ikke during i dekk jeg siktet til, men den vanlige arrogansen og manglende kompetansen hos Nissan forhandler/verksted. Man blir avfeid første gang med at det bare er dekkstøy, men ved nærmere etterkontroll viser det seg at hjullageret er defekt. Velger å tro du ikke leste hele tråden her Kjell...
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

Powerflux

Sitat fra: kakraemer på søndag 11. oktober 2015, klokken 16:33Velger å tro du ikke leste hele tråden her Kjell...
Kjell Leaf her må du ta med verdens største klype salt. Han er Nissan Norges aller største sidekick og tar enhver kritikk av Leaf personlig ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Kjell Leaf

Sitat fra: Powerflux på søndag 11. oktober 2015, klokken 17:34
Sitat fra: kakraemer på søndag 11. oktober 2015, klokken 16:33Velger å tro du ikke leste hele tråden her Kjell...
Kjell Leaf her må du ta med verdens største klype salt. Han er Nissan Norges aller største sidekick og tar enhver kritikk av Leaf personlig ::)
Der tar du fullstendig feil, det er BMW som er min bil. Nissan Leaf er bare et fremkomstmiddel og en bil jeg ikke bryr meg så mye om, det går ikke an å bli glad i en så vanlig bil. Men det er et fremkomstmiddel jeg er svært fornøyd med, lite feil, svært billig i bruk, og i mitt tilfelle veldig god service hos Nissan i Haugesund.
Her på forumet får man jo tyn om man ikke hater Nissan.

lifern

SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA