Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer kjøp av elbil

Startet av Tove Carlsen, onsdag 04. november 2015, klokken 23:47

« forrige - neste »

Tove Carlsen

Hvordan får jeg montert sensor på dekkene? Kan dekkforhandler gjøre det
Eller må jeg til Mitshubisi forhandler. Hva er prisen for å gjøre det?

Vinnalott

Lurer på det samme. Signerte kontrakt på ny Outlander i dag, men velger å kjøpe vinterhjul utenom. 24k for piggfri på felg er jo et ran. :S


espennl

Jeg har bestilt vinterdekk fra interdekk.no akkurat. Jeg sendte her en forespørsel i tillegg til bestillingen ang. sensorer. Dette var det ingen problemer med. Sensorene kostet 750,- pr. dekk i ekstrakostnad. Dekkene leveres nå på felg med sensorer ferdig montert. Dette regner jeg med er vanlig prosedyre også hos fysisk lokale forhandlere.

jokke

Sensorene må kalibreres opp mot bilen, ellers får man feilmelding.

Finfyr

Skal legge om til vinterdekk i morgen. Må jeg gjøre noe med innstillingene i bilen da også?

rkiljet

Kan disse TPMS-sensorene som settes på som ventilhetter (les dokumentasjonen på dem) kalibreres mot bilen?
Isåfall vil det jo være mye lettere enn å måtte på verksted for å montere innvendige TPMS-sensorer :

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Dekktrykkovervaking-TPMS-2000033623/

jokke

Sitat fra: Finfyr på mandag 05. oktober 2015, klokken 23:58
Skal legge om til vinterdekk i morgen. Må jeg gjøre noe med innstillingene i bilen da også?
Ja, du må inn i menyen i instrumentpanelet (ikke på Navi enheten) og velge dekk-sett 1 eller 2

frodei

Kjøpte nylig vinterhjul til vår bil. Og vi kjøpte ikke org. felger og dekk fra Mitsubishi da det ble ca. dobbelpris av hva det lokale dekksenteret skulle ha. Sensorer monterer dekksenteret. Disse sensorene må "parres" med bilen. Dekksenteret hadde ikke utstyr til å utføre dette. Mitsubishi forhandler/verksted utførte dette. Kostet 500,- og tok ca 15 minutter.

Når dette er gjort må du inn i "Settings" menyen i dashboardet (ikke på Navi/Radio enheten);

1. Dra opp håndbrekket (må være oppe for at valget "Settings" skal komme opp i menyen)
2. Trykk Start knappen (uten å trykke på bremsepedalen)
3. Bruk Dashboard menyknappen (den til venstre for rattet) og bla/trykk deg til Settings. Trykk igjen og hold i 3 sek
4. Finn instillingen for hjul, og velg 2 (som er nummeret forhandleren har lagt inn Vinterhjulene som).

Dette står sikkert også i manualen :) Men jeg fikk crash-kurs av forhandleren da jeg fikk vår bil parret (håper jeg husket alt.)



Pettero


vegarr

Jeg fikk beskjed fra "min" Mitsubishi forhandler at jeg måtte ha med meg begge hjulsettene, fordi når de skulle legge inn vinterhjulene, ble sommerhjulene slettet, slik at de måtte legge inn begge på nytt. Kan dette stemme?
Kan ikke et vanlig dekkfirma, "klone" vinter og sommerhjul? Mener å hørt at dette går greit

jokke

Sitat fra: vegarr på mandag 19. oktober 2015, klokken 14:21
Jeg fikk beskjed fra "min" Mitsubishi forhandler at jeg måtte ha med meg begge hjulsettene, fordi når de skulle legge inn vinterhjulene, ble sommerhjulene slettet, slik at de måtte legge inn begge på nytt. Kan dette stemme?
Kan ikke et vanlig dekkfirma, "klone" vinter og sommerhjul? Mener å hørt at dette går greit
Jeg hadde ikke med sommerhjul, ikke noe ble slettet.
Sett 1 er sommer
Sett 2 er vinter

espennl

Så det holder ikke å bare bytte dekksett i "Settings" når man skifter fra sommer- til vinterdekk, men man må også til forhandler/verksted og pare bil og dekksett?

Forholdsvis tungvindt, ja..

jokke

Sitat fra: espennl på mandag 19. oktober 2015, klokken 19:49
Så det holder ikke å bare bytte dekksett i "Settings" når man skifter fra sommer- til vinterdekk, men man må også til forhandler/verksted og pare bil og dekksett?

Forholdsvis tungvindt, ja..
Første gang ja, men etter paring er det kun inn i settings vår og høst

hnh

Hei, får ikke valgt hjulsett 2 i settings menyen. Noen som vet om det skyldes at vinterhjulene ikke er parret med bilen eller er det noe spesielt som må gjøres for å få valgt dekksett 2? Vinterhjulene er helt nye og fulgte med bilen, men jeg vet ikke om de er parret med bilen.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA