Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Harman Kardon lyd

Startet av snappy, onsdag 04. november 2015, klokken 21:03

« forrige - neste »

snappy

Åpning av ladeluka på min mars utleverte 85D har til og med i dag krevd nokså nøyaktig sikting ca 3/4 opp på bakruta , men da har det funka OK.
Når jeg plugga inn UMC hjemme igjen  etter høstferien spratt ladeluka opp når jeg plukket opp ladepistolen - trykket sikkert på knappen , men jeg stod 2 meter bak bilen på andre siden av ladeluken - har aldri skjedd før... testet et par ganger til og sålenge jeg er i nærheten av ladeluka ( 2-3 meter ) kan jeg sikte i hvilken som helst himmelretning og den åpner seg  :)

Noen som har opplevd lignende ? Er vel en siste hurra fra UMC'en før den ryker :o

2014 e-UP
2015 85D

cirys1

Sitat fra: snappy på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:34
sålenge jeg er i nærheten av ladeluka ( 2-3 meter ) kan jeg sikte i hvilken som helst himmelretning og den åpner seg  :)

Ungene fant ut av det for noen uker siden, oppkveilet og peker feil men åpner uten problem..  :)

ctr46

Jeg har også merket at plutselig var det ikke lenger noe problem å få opp ladeluken. Jeg har tidligere slitt med å få "pistolen" til å åpne luka og har mange ganger endt opp med å bruke nøkkelen. De siste to ukene eller hva det nå er har det gått på første forsøk hver gang... Mulig den siste fw oppgraderingen fikset det?
85D

Sandvika

amiga

Har merket det samme, trodde også det var tilfeldig.
85d levert 29.4.15

Brede

Vår har åpnet på mange meters avstand siden vi fikk bilen for et par år siden. Rart at det skal være så stor forskjell på bilene/UMC.

Hodetelefoner

elbilertilalle

Når jeg var ferdig å lade påSC Solli i går, lukket jeg ladeporten og begynnte å kjøre, så kom det en hyggelig fyr springenes bak meg for å fortelle at ladeporten sto åpen. Den må ha åpnet seg igjen etter jeg satt meg i bilen.

Jeg opplever det også i andre situasjoner hvor ladeporten åpner seg når andere Tesla eieren bruke port-åpner (UMC eller supercharger) i nærheten. Tror kanskje den har blitt en del følsommere....
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Muffinman

Min virker fremdeles ikke i det hele tatt utenom med tredjepartsåpner. Så ingen endring.

Opplever forresten til stadighet at luka spretter opp av seg selv etter lukking på superlader, selv om jeg er alene på laderen.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. oktober 2015, klokken 09:32
Min virker fremdeles ikke i det hele tatt utenom med tredjepartsåpner. Så ingen endring.

Opplever forresten til stadighet at luka spretter opp av seg selv etter lukking på superlader, selv om jeg er alene på laderen.

Min gjør dette konsekvent. Tar ut SC-kabelen, lukker luka, setter meg inn og i det jeg trykker på bremsen spretter den opp igjen. Må alltid ut og lukke en gang til. Har best Tesla se på det når bilen skal på service i november. Ikke noe stort problem da jeg bruker SC svært sjelden og det skjer ikke når jeg lader med CHAdeMO-adapteret eller AC. Merkelig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tkjoerlaug

Juhu - etter å ha lest denne tråden har jeg gitt knappen på UMC-en min ett nytt forsøk. Hadde egentlig gitt opp å bruke knapp på UMC eller supercharger, og har i det siste åpnet via 17" skjermen eller via nøkkelen. Ved å stå rett bak bilen og peke kontakten rett inn gjennom bakruta fra 1-1.5m ser det nå ut som ladeluka alltid åpner seg på første forsøk.

BMW850

Fikk ny UMC i januar ifjor da den som fulgte med bilen bare åpnet luka ett par ukers tid. Den har alltid funket etter det. Har du ikke fått byttet UMCen din kanskje?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Har to UMC, en er byttet på reklamasjon. Dermed har jeg prøvd tre forskjellige uten hell. Åpner heller ikke på superlader.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. oktober 2015, klokken 16:34
Har to UMC, en er byttet på reklamasjon. Dermed har jeg prøvd tre forskjellige uten hell. Åpner heller ikke på superlader.
Da må det vel være mottaker i bilen som er defekt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cairnz

Sitat fra: jkirkebo på mandag 05. oktober 2015, klokken 14:29

Min gjør dette konsekvent. Tar ut SC-kabelen, lukker luka, setter meg inn og i det jeg trykker på bremsen spretter den opp igjen. Må alltid ut og lukke en gang til. Har best Tesla se på det når bilen skal på service i november. Ikke noe stort problem da jeg bruker SC svært sjelden og det skjer ikke når jeg lader med CHAdeMO-adapteret eller AC. Merkelig...
Vent med å lukke luka til du har hengt SC-kabelen på plass. I løpet av de sekundene det tar hører du et "klikk" fra ladeluka. Når du lukker før dette klikket så åpner luka seg igjen, lukker du etter klikket, så holder den seg igjen. :)
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA