Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Thomas N, onsdag 04. november 2015, klokken 17:15

« forrige - neste »

Thomas N

Hei,

Jeg vet at det finnes en post ang prisforskjell USA vs Norge og at det finnes en post om 70D. Men når tror dere prisen på en brukt 70D faller? Og når kommer det noen for salg?
Når X kommer kanskje? Har dere noen formening om det, dere som har eller har eid en tesla. Hva får dere etter feks 8-9 mnd?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

TRM

Sitat fra: Thomas N på søndag 04. oktober 2015, klokken 11:20
Hei,

Jeg vet at det finnes en post ang prisforskjell USA vs Norge og at det finnes en post om 70D. Men når tror dere prisen på en brukt 70D faller? Og når kommer det noen for salg?
Når X kommer kanskje? Har dere noen formening om det, dere som har eller har eid en tesla. Hva får dere etter feks 8-9 mnd?
Jeg tipper 70-modellene kommer til å holde seg bra i pris, og at bruktprisene vil være uberørt av lansering av Model X. S70(D) er i utgangspunktet i en prisklasse som treffer et enormt marked, mens Model X foreløpig er en bil for en relativt liten gruppe mennesker. Kan være det endrer seg når Model X blir levert med mindre batteripakker.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Epleskreller

Enig med forrige taler. Tror prisene på 70D vil holde deg veldig bra. Har en kollega som har ventet i to år på at bruktprisene skal falle på 85/60.. De hadde en dip i starten av året,  men siden har bruktprisene steget(!) igjen. Min erfaring etter å ha solgt to Model S er at det er svært mange som leter etter bruktkupp..

70D er svært prisgunstig (ift 85/90D) og jeg tror de som er forsiktig spekket vil holde seg bra lenge. Generelt vil de dyreste falle mest på kort sikt. Prisstigning på nye biler kan føre til negativt fall på 6-12 mnd sikt tror jeg.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TRM

Sitat fra: TRM på søndag 04. oktober 2015, klokken 12:05
Sitat fra: Thomas N på søndag 04. oktober 2015, klokken 11:20
Hei,

Jeg vet at det finnes en post ang prisforskjell USA vs Norge og at det finnes en post om 70D. Men når tror dere prisen på en brukt 70D faller? Og når kommer det noen for salg?
Når X kommer kanskje? Har dere noen formening om det, dere som har eller har eid en tesla. Hva får dere etter feks 8-9 mnd?
Jeg tipper 70-modellene kommer til å holde seg bra i pris, og at bruktprisene vil være uberørt av lansering av Model X. S70(D) er i utgangspunktet i en prisklasse som treffer et enormt marked, mens Model X foreløpig er en bil for en relativt liten gruppe mennesker. Kan være det endrer seg når Model X blir levert med mindre batteripakker.
Må forøvrig legge til at lansering av Model 3 vil kunne gi et brått prisfall på 70-modellene. Den sikter seg inn på samme gruppe som nå kjøper 70(D), pluss pluss pluss...

Oppi all denne uforutsigbarheten kan du trøste deg med at du iallefall er på riktig spor når du vurderer elbil. De som kjøper dyre fossilbiler i dag bør ha nerver av stål...

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

RonnyØ

Sitat fra: TRM på søndag 04. oktober 2015, klokken 12:24
Sitat fra: TRM på søndag 04. oktober 2015, klokken 12:05
Sitat fra: Thomas N på søndag 04. oktober 2015, klokken 11:20
Hei,

Jeg vet at det finnes en post ang prisforskjell USA vs Norge og at det finnes en post om 70D. Men når tror dere prisen på en brukt 70D faller? Og når kommer det noen for salg?
Når X kommer kanskje? Har dere noen formening om det, dere som har eller har eid en tesla. Hva får dere etter feks 8-9 mnd?
Jeg tipper 70-modellene kommer til å holde seg bra i pris, og at bruktprisene vil være uberørt av lansering av Model X. S70(D) er i utgangspunktet i en prisklasse som treffer et enormt marked, mens Model X foreløpig er en bil for en relativt liten gruppe mennesker. Kan være det endrer seg når Model X blir levert med mindre batteripakker.
Må forøvrig legge til at lansering av Model 3 vil kunne gi et brått prisfall på 70-modellene. Den sikter seg inn på samme gruppe som nå kjøper 70(D), pluss pluss pluss...

Oppi all denne uforutsigbarheten kan du trøste deg med at du iallefall er på riktig spor når du vurderer elbil. De som kjøper dyre fossilbiler i dag bør ha nerver av stål...
Ang Model 3 vs 70, så er Model 3 så langt frem i tid, at det er mye usikkert rundt det. Spesielt opp mot avgifter osv.
Husqvarna Automower 320

Thomas N

Det heller mot en 70D ja!
Vurderer demobil? Tanker?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Epleskreller

Mange har gjort kupp på demobiler, du burde høre om de har noe inne.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

nie

Sitat fra: Thomas N på søndag 04. oktober 2015, klokken 13:15
Det heller mot en 70D ja!
Vurderer demobil? Tanker?
Jeg vet at mange er uenige med meg i dette men likevel;
Jeg hadde ALDRI kjøpt demokjørt Tesla. Så og si alle som prøvekjører tar minst ett drag fra 0-100 og iløpet av noen mnd demokjøring blir det mange drag.

Med tanke på DU-utfordringene til Tesla vil jeg mye heller ha en bruktbilbil som har  vært i privat eie eller aller helst helt ny bil.

Men som sagt; mange er uenige med meg og de kommer til å si at
-Tesla har ikke DU-problem med D-modellene.
- Det er jo 8 års garanti på drivverk og batteri så hva er problemet?
- Det er ikke påvist/bekreftet noen sammenheng mellom kjørestil og DU-problemer.
Osv

RonnyØ

Sitat fra: Thomas N på søndag 04. oktober 2015, klokken 13:15
Det heller mot en 70D ja!
Vurderer demobil? Tanker?

Gjør det! :)

Demobil kan være gode greier hvis du "tåler" få en bil som er kjørt 4-10k med ikke helt dine spec, og noen småsår (antagelig). Selvfølgelig så er det ofte bra rabatt på dem som veier opp!
Husqvarna Automower 320

Torpedo Ted

Sitat fra: nie på søndag 04. oktober 2015, klokken 15:48
Så og si alle som prøvekjører tar minst ett drag fra 0-100 og iløpet av noen mnd demokjøring blir det mange drag.
Og hvorfor skulle det være et problem? Det er jo en elektrisk motor...

Thomas N

Hva er problemet med at man kjører 0-100, 1000 ganger med elbil?
Jeg er grønn på dette feltet, men det er vel ikke samme problemer som med en bensinmotor? Dør DU etter x antall ganger aks?!

Jeg ville blitt rimelig skuffet hvis jeg kjøpte meg en bensinbil og den ikke tålte at jeg prøvde 0-100 med den..
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

mrydningen

Kjøpte demobil i sommer og er kjempefornøyd.
Hva så om 0-100 er testet noen ganger, ryker DU så har du 8år garanti :)
Men har skjønt det slik at demobilene flyr av hyllene så du må være på hugget for å få tak i en. De er priset en del under det åpne markede :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

plvr

Husk at mange av oss har kjøpt loaner og ikke demobil. Jeg behandler ihvertfall lånebil/ leiebil svært pent for å unngå trøbbel. Og tror ikke jeg er alene om det.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

nie

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:55
Sitat fra: nie på søndag 04. oktober 2015, klokken 15:48
Så og si alle som prøvekjører tar minst ett drag fra 0-100 og iløpet av noen mnd demokjøring blir det mange drag.
Og hvorfor skulle det være et problem? Det er jo en elektrisk motor...
Nei. DU er ikke en motor.

Diravi

Tror at skal du ha lav bruktpris på 70D så er det nettopp hos Tesla selv du kan få det. Modellen er så ny at den vil være lite tilgjengelig i bruktmarkedet ennå en stund, som flere påpeker er den godt spec'et i forhold til prisen, det har vært en stor nybilprisøkning etter at den ble lansert, og moderat utstyrte S60/85 har vist seg å holde verdien ganske bra over to år. Model 3 tar ca to Teslaår å få på markedet, det er i hvert fall optimistisk å regne med noe annet. Jeg endte opp med S70D nå fordi jeg innså at inne Model 3 er på gata i Norge kan jeg ha slitt tre år på Sen. Det var ikke aktuelt å kjøre bensinbil i tre år til i hvert fall!
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA