Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av takktakk, onsdag 04. november 2015, klokken 09:15

« forrige - neste »

takktakk

Skulle lade i dag og så da jeg rygget inn at noe var "off". Viser seg at to ladere er fjernet og at det nå kun er seks igjen. Er disse to omdisponert siden vi nå har Porsgrunn og Lier også, eller er det midlertidig?

Noen som vet?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

BMW850

Kan vel aldri tenke meg at de fjerner noen? Hvorfor skulle de det? Må vel ha vært pga av at de var defekt, oppgradering til ny type eller noe?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

takktakk

Sitat fra: BMW850 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 20:29
Kan vel aldri tenke meg at de fjerner noen? Hvorfor skulle de det? Må vel ha vært pga av at de var defekt, oppgradering til ny type eller noe?

Enig, men å fjerne dem helt uten at det stikker ledninger opp der de stod eller noe som helst, det virker på meg som en utradisjonell reparasjonsform... Men for all del, dette er relativt fjernt fra ting jeg kan noe om. Syntes bare det var litt pussig.
90D Levert høsten 2015

_Christian

Ladeparken på Broklandsheia hadde to midlertidige ladebøyler for å ta unna sommertraffikken.

sven erik

er det disse midlertidlige  så  er det forstålig   men er det de andre er det teit  for vi trenger ladere når det er stor pågang  men vi trenger flere runt og

Havebigfun

Husker jeg rett er Brokelandsheia begrenset av hvor mye strøm det er tilgang til i nettet - hvordan var ladehastigheten fullsatt i sommer da det var flere søyler?

pej

De to ekstra var bare midlertidige slik jeg ble fortalt i påvente av Porsgrunn.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

BMW850

Sitat fra: pej på søndag 04. oktober 2015, klokken 09:47
De to ekstra var bare midlertidige slik jeg ble fortalt i påvente av Porsgrunn.

Helt korrekt, husker det nå ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

satheesh.net

Her er alt i skjønneste orden. De to midlertidige er også operative. Litt usikker på hva du mener med "off"?

[EDIT: Forminsket vedlegget.]

krl

Poenget er vel at oppmerkingen i asfalten ikke stemmer overens med laderplasseringen. Det er litt småirriterende. Se på bildet du la ut. Antageligvis ligger det igjen det rester av oppmerking fra før superladeren dukket opp.

I tillegg, så ser det ut som to ladestolper mangler. Det er ledige hull i betongplaten der det er størst "glippe" mellom stolpene på bildet. Men det må være lenge siden det eventuelt har stått stolper der. Jeg har aldri sett mer enn seks stk. + de to på den midlertidige pallen (ca. der bildet er tatt fra).

Dag A.

Vi stoppet på Brokelandsheia i går og der er det 8 ladeplasser.
6 av dem står på rekke slik som vist på bildet,  mens de 2 siste står vinkelrett ut fra bygningen/restauranten ved siden av en annen (Fortum??) ladestasjon.

4 av laderne var merket nr 1 (henholdsvis 2x 1 A/B) så hvordan dette er koblet rent fysisk vet jeg ikke, men tror nok bare at det er en feilmerking og at det fremdeles skal være 1-2-3-4 A/B som vanlig.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

takktakk

Stemmer Satheesh. De to glippene - der stod det ladere før. Og det gjør at merkingen i asfalten, fra da de stod der er helt off. Tydelig is er de da flyttet inntil bygget. Sikkert en bedre totalløsning. Jeg la ikke merke til dem der.

Det er i alle fall riktig at Brokelandsheia forer litt dårlig. På lavt batteri kan jeg flere steder komme godt over 500 km/t i lading. Som regel under 400 på det meste ved Cinderella. Det er et i-landsproblem. Jeg vet :)
90D Levert høsten 2015

cairnz

De første 6 SC-ene (Lyngdal, Brokelandsheia, Gol, Aurland, Dombås og Lillehammer) leverer vel kun ca. 100kW maks pr bil, og ikke 120kW ? Er nok derfor du opplever den tregere ved lav SoC.
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA