Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Focusel, onsdag 04. november 2015, klokken 08:50

« forrige - neste »

Focusel

Kjøpte hos Autonova en 2014 mod , fikk med en kabel som ikke funker tror jeg,  har holdt på i 2 dager nå . Har vært på hutigladestasjoner på Staoil Forus , UnoX Lura , var 3-4 forskjellige ingen passet? eller må jeg kjøpe noe ekstra overgang e.l ? . Lånte naboen sin Leaf lader nå da startet den og lade med en gang .

De på Autonova sa at de hadde prøvd kabelen , men virket ikke en eneste gang her . Bilen var kanonbra og kjøre men greit om det gikk å lade den :(

evole

Prøver du å hurtiglade? Ford Focus støtter vel kun normallading, ikke hurtiglading.

Focusel

Nei , men trodde det gikk og lade 1 time så jeg fikk 20-30% kanskje . Har jo lest at det skal gå og lade fra
0-80% på 2-3 timer på 32A . Men prøvde de aldri så bare at de ikke passet i Focusen. Mulig "norske" Focus har andre kontakter ?

Focus

Du trenger en helt vanlig type 1 kabel.
Du bør forlange å få med en kabel fra forhandler som fungerer.
Det eneste som kan være et problem for deg er at du er på et IT net som jeg tror kan være et problem.
Hvis du ikke får noe av forhandler finner du det du trenger her  http://elbilhjelpen.no/
Han holder til i stavanger som du tydelighvis er i siden fu snakker om både Forus og Lura
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Focusel

Ok , vet ikke hva IT nett er . Men det er ganske nytt det elektriske i huset ble vel oppgradert for 3 år siden , var fra 70tallet . Ja skal sende den ledningen tilbake , men hvis du mener det er det elektriske som er problemet så må jeg forlange å få en Leaf lader siden den virker fint ? . Ja kan stikke innom elbilhjelpen og høre , kanskje han kan sjekke om kabelen er i orden .

nofuelno

Det finnes andre som benytter samme kabel til sin Ford Focus, så jeg ville prøvd å bytte den.
Kanskje Elbilhjelpen låner det en annen som en test...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Stikk innom, så ser vi om problemet er kabelen din eller noe annet. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Astepsy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA