Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av BjarteLunde, tirsdag 03. november 2015, klokken 11:08

« forrige - neste »

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Olee

Blir det egentlig noen "straff" av en slik dom?
For meg virker det som om det er bare å dure på som før.. :o

"Regjeringen har - tross flere frister - ikke kommet opp med en forpliktende plan til ESA for å redusere disse utslippene.
Norge har heller ikke etterkommet gjentatte krav fra ESA om å rette opp disse bruddene."

kodalse

På NRK nyhete uttalte en representant fra Bergen "I ekstreme tilfeller kan det bli aktuelt å stenge for dieselbiler"
Her kan vi vel snakke om ekstrem passivitet.

Ingen har rett til å forurense og skade andre mennesker.
Høres ut som holdninger fra 50 og 60 tallet med røykekupeer på tog og askebeger i flyene.
Det virker like passivt som da røykeloven ble innført og ramaskriket om at restauranter og utesteder ville gå konkurs.
Lite visste man vel da at flere begynte å bruke utestedene mer.
Det samme vil være gjeldende for sentrale byområder. Butikkene har intet å frykte fra forbud mot eksosutslipp.
Flere vil ta turen til sentrum nettopp fordi det der er ren luft i handleområdene.

Øk insentivene for nullutslipskjøretøy og sats på god kollektivtransport til fornuftig pris!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA