Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Huskeliste før sverigeturen

Startet av takktakk, mandag 02. november 2015, klokken 21:41

« forrige - neste »

takktakk

Hei dere.

Har forsøkt å følge lanseringen av X, og sitter igjen med et inntrykk av at dette i all hovedsak dreier seg om endring på karosseri og innvendige muligheter. Greit med ventilerte seter og hengerfeste, men er det i realiteten eneste tekniske forskjell? Ingen autopilot 2.0, ingen annen hardware for autopilot, ikke LED hovedlys etc? Liker fronten litt bedre. Gir meg passerer det som facelift. Men ellers ikke?

Har fått levert en 90D de siste dagene. Det er min MS nr to og jeg er veldig happy med det. Var samtidig spent på hva jeg gikk glipp av relatert til X. Er svaret så og si ingenting?

PS! 90D er nå hos Resistes i Stokke for en total makeover og pålegging av Opticoat Plus og film. Følg prosessen på FB siden opticoat.no
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

HelectriC

Sitat fra: takktakk på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:25
Hei dere.

Har forsøkt å følge lanseringen av X, og sitter igjen med et inntrykk av at dette i all hovedsak dreier seg om endring på karosseri og innvendige muligheter. Greit med ventilerte seter og hengerfeste, men er det i realiteten eneste tekniske forskjell? Ingen autopilot 2.0, ingen annen hardware for autopilot, ikke LED hovedlys etc? Liker fronten litt bedre. Gir meg passerer det som facelift. Men ellers ikke?

Har fått levert en 90D de siste dagene. Det er min MS nr to og jeg er veldig happy med det. Var samtidig spent på hva jeg gikk glipp av relatert til X. Er svaret så og si ingenting?

PS! 90D er nå hos Resistes i Stokke for en total makeover og pålegging av Opticoat Plus og film. Følg prosessen på FB siden opticoat.no

gjenstår nok å se hva X faktisk har og ikke har. Den skal jo tydeligvis ha mer sensorer rundt om (økt Autopilot HW), lykt foran er noen annet enn Xenon ser det ut som (sannsynligvis LED). Men Elon referer til at X er 5k USD dyrere grunnet størrelse og kompleksitet (Falcon doors), da går jeg ut fra den er omtrennt en høy S. Eller hadde han kunnet si, dette er en helt annen bil med en helt annen pris (slik alle andre produsenter gjør)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Teslanewbie

#2
Sitat fra: takktakk på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:25
Hei dere.

Har forsøkt å følge lanseringen av X, og sitter igjen med et inntrykk av at dette i all hovedsak dreier seg om endring på karosseri og innvendige muligheter. Greit med ventilerte seter og hengerfeste, men er det i realiteten eneste tekniske forskjell? Ingen autopilot 2.0, ingen annen hardware for autopilot, ikke LED hovedlys etc? Liker fronten litt bedre. Gir meg passerer det som facelift. Men ellers ikke?

Har fått levert en 90D de siste dagene. Det er min MS nr to og jeg er veldig happy med det. Var samtidig spent på hva jeg gikk glipp av relatert til X. Er svaret så og si ingenting?

PS! 90D er nå hos Resistes i Stokke for en total makeover og pålegging av Opticoat Plus og film. Følg prosessen på FB siden opticoat.no

Hvordan opplever du ytelsene i 90D ? Kjappere enn 85D og hvordan er bilen sammenlignet med din tidligere p85+ ? Hadde vært greit hvis du har mulighet å skrive en liten oppdatering . Det er svært lite info om 90d bilene .  Hvis du har mulighet å kjøre en drag mot en 85d hadde det vært toppen på kaken :-)

Jeg mistenker nemlig ar 90D bilene er raskere enn motsvarende 85kwh modell :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

takktakk

Hei teslanewbie.

Jeg har kun kjørt den fra utlevering i Kristiansand til Stokke. Henter den igjen i morgen. Jeg kan poste noen ord når jeg har litt mer kjøtt på beinet. Den forer jo noe mer strøm fra batteriet enn en 85 gjør (i output - ikke bare lagring) så det vil ikke være urimelig å anta at den er litt hvassere enn en 85.

Da jeg kjørte til Stokke følte jeg den var veldig responsiv, men har ikke testet ordentlig. Den virker også bedre "skrudd" enn min P85+ gjorde. Her er jeg på tynn is, for det var egentlig ikke noe galt med den forrige. Dette er mer en følelse. Det jeg i alle fall kan si helt sikkert er at det er mye mindre støy i kupeen enn det var i P85+. Markant forskjell.

Resten får vi komme tilbake til når Resistes har gjort sitt. Ser frem til å se resultatet i morgen.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Teslanewbie

Sitat fra: takktakk på fredag 02. oktober 2015, klokken 12:03
Hei teslanewbie.

Jeg har kun kjørt den fra utlevering i Kristiansand til Stokke. Henter den igjen i morgen. Jeg kan poste noen ord når jeg har litt mer kjøtt på beinet. Den forer jo noe mer strøm fra batteriet enn en 85 gjør (i output - ikke bare lagring) så det vil ikke være urimelig å anta at den er litt hvassere enn en 85.

Da jeg kjørte til Stokke følte jeg den var veldig responsiv, men har ikke testet ordentlig. Den virker også bedre "skrudd" enn min P85+ gjorde. Her er jeg på tynn is, for det var egentlig ikke noe galt med den forrige. Dette er mer en følelse. Det jeg i alle fall kan si helt sikkert er at det er mye mindre støy i kupeen enn det var i P85+. Markant forskjell.

Resten får vi komme tilbake til når Resistes har gjort sitt. Ser frem til å se resultatet i morgen.

Flott, ser frem til å lese om hvordan du opplever bilen og hvordan den oppleves sammenlignet med din tidligere p85+ .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslavest

Har Mod x   7,0  tro?
Har 90d og p90d bilene som blir utlevert i disse dager 7,0 ?
P85D.  Mod X reservert

takktakk

Sitat fra: Teslavest på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:15
Har Mod x   7,0  tro?
Har 90d og p90d bilene som blir utlevert i disse dager 7,0 ?

Hei.

Det kan jeg svare helt konkret på. 90D leveres ut med 6.2 enn så lenge.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

MrBacardi

Sitat fra: takktakk på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:23
Sitat fra: Teslavest på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:15
Har Mod x   7,0  tro?
Har 90d og p90d bilene som blir utlevert i disse dager 7,0 ?

Hei.

Det kan jeg svare helt konkret på. 90D leveres ut med 6.2 enn så lenge.

Er det LTE på bilen din? Eller er det 3G foreløpig?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mrydningen

Model X'en som ble vist fram på Launchen hadde 7.0. De ga ingen info om AP hardwaren men ryktene skal ha det til at den har en litt oppdatert versjon med blandt annet 2 kamera i speilfestet.
Skjermen skal være oppgradert til en nyere prosessor fra NVidia og burde bli en del kjappere, men de ga ganske lite tekniske detaljer på Launch eventen så må nok bare vente å se :)
Hovedlysene såg definitivt ut som LED og håper de kommer som ettermonteringsalternativ til Model S :)
Her er en liten Video fra en Model X :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

takktakk

Sitat fra: MrBacardi på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:30
Sitat fra: takktakk på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:23
Sitat fra: Teslavest på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:15
Har Mod x   7,0  tro?
Har 90d og p90d bilene som blir utlevert i disse dager 7,0 ?

Hei.

Det kan jeg svare helt konkret på. 90D leveres ut med 6.2 enn så lenge.

Er det LTE på bilen din? Eller er det 3G foreløpig?

Foreløpig er det 3G :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Eip

VIN: 509XX PD

Teslanewbie

#11
Har du fått testet akselerasjonen ?

Hvordan ble opticoat finishen , hva skiller denne fra teks Ditech?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Resistes

Dette bilde illustrerer greit forskjellen , Ditec vil gjerne være en plass rundt kolonnen "PTFE/Glassplexin/Nanopro#

Resten av infoen kan du se på samme siden
http://opticoat.no/opti-coat-pro/

Ellers har vi lagt ut noen arbeidsbilder av den på vår fb side
https://www.facebook.com/opticoatpro.no
Virkelig morro att vi fikk behandle Norges Første 90D :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA