Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Olemann, mandag 02. november 2015, klokken 15:47

« forrige - neste »

v-i-c

Sitat fra: evole på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:39
Å kjøre innom Holmestrand for å hurtiglade er neppe anbefalt. Som vanlig er Fortum-laderen der nede. Det samme er to av fire hurtigladere i Sandefjord (Fokserød/Moveien).

Hvorfor ikke ta turen innom Flykafen

Der kan alle lade (om en i litt forskjellig hastighet)
Dette stedet har kun "handle-ladning" med AC 22kw
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Olemann


Det er nokså nøyaktig 126 km hjemmefra til hytta, med mitt snittforbruk går det fint helt fram (kan lade på hytta).  Problemet er bare at jeg ikke synes det er gøy å ligge i 85 km/t i 110 sonen, noe man må gjøre for å unngå gå på marginene.  Derfor jeg så for meg et ladestopp om nødvendig. Men nettopp av grunner andre nevner, ladere som ikke virker, så er dette foreløpig ikke så lett å planlegge for.
Virker som Tesla med sine ladestasjoner har klart en stabilitet Forum og Grønn Kontakt ++ ikke har fått til....

Sitat fra: Panders på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:05
Han burde fint komme seg til Sandefjord fra Drammen.

Ville svippet innom Kiwi i Holmestrand og ladet til 80%, da kommer du deg vel ned til Stavern. Og evt stoppe innom Fokserød hvis du ser det er snaut

jkirkebo

Sitat fra: v-i-c på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:52
Sitat fra: evole på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:39
Å kjøre innom Holmestrand for å hurtiglade er neppe anbefalt. Som vanlig er Fortum-laderen der nede. Det samme er to av fire hurtigladere i Sandefjord (Fokserød/Moveien).

Hvorfor ikke ta turen innom Flykafen

Der kan alle lade (om en i litt forskjellig hastighet)
Dette stedet har kun "handle-ladning" med AC 22kw

Ikke noe dumt tips det. Siden bare er på 126km er det ikke all verdens med ekstra strøm man trenger. En i3 lader på 7,4kW på Flykafeen og en halvtime gir derfor ca. 20% ekstra rekkevidde. Det vil jeg tro holder fint.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hsa77

Sitat fra: jkirkebo på fredag 16. oktober 2015, klokken 19:51
Sitat fra: v-i-c på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:52
Sitat fra: evole på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:39
Å kjøre innom Holmestrand for å hurtiglade er neppe anbefalt. Som vanlig er Fortum-laderen der nede. Det samme er to av fire hurtigladere i Sandefjord (Fokserød/Moveien).

Hvorfor ikke ta turen innom Flykafen

Der kan alle lade (om en i litt forskjellig hastighet)
Dette stedet har kun "handle-ladning" med AC 22kw

Ikke noe dumt tips det. Siden bare er på 126km er det ikke all verdens med ekstra strøm man trenger. En i3 lader på 7,4kW på Flykafeen og en halvtime gir derfor ca. 20% ekstra rekkevidde. Det vil jeg tro holder fint.
Men da ender turen  med å ta like lang tid som å ligge i 80 kmt og rekke frem uten lading... Det er bare å innse at skal man kjøre litt langt med en elbil (unntatt Tesla) så må man finne seg i å kjøre økonomisk og forsiktig. :)
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA