Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Olemann, mandag 02. november 2015, klokken 15:47

« forrige - neste »

Olemann

Har enda ikke våget ta i3'en på hytta i Stavern da jeg ikke føler meg trygg på at ladestasjoner virker, hørt litt ymse om det.

Noen som har erfaring på strekket Drammen - Tønsberg og kan tipse om lader som normalt fungerer?

Gliderman

Hei.
Av hurtiglademulighet på veien er det følgende jeg kjenner til:
Kiwi Holmestrand                                     Noe ustabil
Vestfold Auto ved Jarlsberg travbane. Tar kun kort
Fortum Foksrød.                                        Helt ny og to ladere
Kiwi Moveien 53, Sandefjord.

Bruk kartene til Fortum og Grønn kontakt så har du kontroll.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Olemann

Takk for svar!

Sitat fra: Gliderman på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:12
Hei.
Av hurtiglademulighet på veien er det følgende jeg kjenner til:
Kiwi Holmestrand                                     Noe ustabil
Vestfold Auto ved Jarlsberg travbane. Tar kun kort
Fortum Foksrød.                                        Helt ny og to ladere
Kiwi Moveien 53, Sandefjord.

Bruk kartene til Fortum og Grønn kontakt så har du kontroll.

Mvh
Svein Erik

Aviator

Jeg lurer litt på samme strekning, hva koster det å lade på de nevnte punktene?

bjaolsen

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

evole

Er du bekymret for å kjøre tur-retur uten å lade? Strekningen Drammen til Stavern er jo kun 100 kilometer. Har du ikke mulighet til å lade på hytta?

Utover lokasjonene som er nevnt, så har Statoil Grelland hurtiglading for nordgående kjøreretning. Har ikke prøvd den.

Derimot har jeg delvis brent meg på både hurtigladeren i Holmestrand og på Fokserød. Symptomatisk er Holmestrand nede nå, samt en av to hurtigladere på Fokserød.

Panduck

Sitat fra: Olemann på torsdag 01. oktober 2015, klokken 23:45
Har enda ikke våget ta i3'en på hytta i Stavern da jeg ikke føler meg trygg på at ladestasjoner virker, hørt litt ymse om det.
Noen som har erfaring på strekket Drammen - Tønsberg og kan tipse om lader som normalt fungerer?

Om du starter i Drammen må vel Sandefjord være et greit sted å stoppe for å få strøm dersom det er nødvendig? Det er vel ikke så mange "pålitelige" stopp mellom Drammen og Sandefjord, men det skal vel strengt talt ikke være nøvendig? Sandefjord har vel 3 stykk CSS ladere, så det bør vel være trygt.

Herwitz

Ville helt klart gått for Sandefjord med både Fokserød og Kiwi Moveien. Sistnevnte er en liten omvei, men skal du på hytta kan du gjøre handlingen der. De har en lader for CCS og en for Chademo så det fungerer ganske bra. Fokserød har jeg ikke prøvd, men flott at den har kommet. Statoil Grelland har jeg brukt noen ganger og den fungerer bra. Ulempen er at det kun er èn lader og den er populær fordi den ligger på E-18 og dermed ingen omvei. I søndagstrafikken hjemover er det ofte kø der.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Småfly

Lader i Tønsberg er kun chademo, fungerer dårlig med i3 ☺
Sandefjord burde være et greit stopp hvis det er nødvendig.  Synes forøvrig strekningen Drammen - Tønsberg suger godt med strøm fra Leafen ihvertfall, mer enn distansen skulle tilsi...

Panduck

Sitat fra: Småfly på mandag 05. oktober 2015, klokken 18:07
Lader i Tønsberg er kun chademo, fungerer dårlig med i3 ☺
Sandefjord burde være et greit stopp hvis det er nødvendig.  Synes forøvrig strekningen Drammen - Tønsberg suger godt med strøm fra Leafen ihvertfall, mer enn distansen skulle tilsi...

Kan vel med fordel kjøre 35'en nedover fremfor E6 for å spare litt strøm. Dette blir vel et "midlertidig" problem frem til nye "enovaladere" kommer.

v-i-c

Ikke glem Flykafen og Hvaltorget (P-hus) i Sandefjord. Her har de et tilbud som for en del er like godt som Fokserød for de som kan nyttegjøre seg AC ladning. BMW i3 kan vel lade med type2 opp til 7kw
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

havardr

Merk at Vestfold Auto sin kan være kranglete.
Den vil gjerne bruke NFC'n i bankkortet ditt, men ahr ikke støtte for det. Så den bryr seg pent lite om du stikker kortet inn, da den leser NFC uansett.

Sist jeg var der satte jeg inn et kort uten NFC, og det ville den ikke ta det heller.

MortenRA

Sitat fra: havardr på torsdag 15. oktober 2015, klokken 17:29
Merk at Vestfold Auto sin kan være kranglete.
Den vil gjerne bruke NFC'n i bankkortet ditt, men ahr ikke støtte for det. Så den bryr seg pent lite om du stikker kortet inn, da den leser NFC uansett.

Sist jeg var der satte jeg inn et kort uten NFC, og det ville den ikke ta det heller.
Hehe, ja, av erfaring lønner det seg å ha med seg en god kortstokk for å være på den sikre siden :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

Panders

Han burde fint komme seg til Sandefjord fra Drammen.

Ville svippet innom Kiwi i Holmestrand og ladet til 80%, da kommer du deg vel ned til Stavern. Og evt stoppe innom Fokserød hvis du ser det er snaut
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

evole

Å kjøre innom Holmestrand for å hurtiglade er neppe anbefalt. Som vanlig er Fortum-laderen der nede. Det samme er to av fire hurtigladere i Sandefjord (Fokserød/Moveien).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA