Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blybatteriskolen

Startet av moso, fredag 26. mars 2010, klokken 15:35

« forrige - neste »

Ken

Brukes som ballast i litium konversjoner?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

LinnCK

#31
Sitat fra: Elmo på lørdag 13. februar 2010, klokken 22:50
Sitat fra: moso på lørdag 13. februar 2010, klokken 14:25
Æsj - i dag kom det et skikkelig smell fra bak i Saxo´en .....
Og som jeg sa i en annen tråd her om dagen . . . . når batteriene eksploderer så høylydt kan du være heldig å få igjen på brannforsikringen. Noen har klart det.  Det er verdt et forsøk.

Hei.

regner med at det er dette som skjedde med bilen min rett i sted, kjørte hjemover og plutselig smalt det noe skikkelig. Kunne ikke se noe, men da jeg kom hjem begynte elektrisk feil å lyse + at jeg ser at det drypper.
Kommer selvfølgelig ikke til å kjøre den noe sted, ringer verksted i morgen, og så må det vel bli Falck igjen...
Men, jeg ser det er flere som har fått igjen på forsikring, noen som har bra tips til hvordan jeg skal gå frem?
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Elmo

#32
Liten tvil om at du har hatt batterieksplosjon.

Sitat fra: LinnCK på tirsdag 20. desember 2011, klokken 21:32
Men, jeg ser det er flere som har fått igjen på forsikring, noen som har bra tips til hvordan jeg skal gå frem?
Er vel best å si det som det er. At det smalt ...  (hvor? - foran el. bak?), og spørre om det går på brannforsikringen. Evt superforsikring (som dekker motor+drivverk på fossilbiler) om du har det.

Elbilmek verksted (se her) nevnte at han hadde hatt en forsikringsreparasjon på batterieksplosjon for ikke så lenge siden.

Du bør uansett ta bilen til han fremfor feks. Enviro. Kortere (fra Oslo), billigere og (spør du meg) bedre.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LinnCK

litt usikker på hvor det smalt, det hørtes ut som det smalt i hele bilen..

jeg skal absolutt til Elbilmek, har ikke de beste erfaringer med Enviro, så der er det ikke noe tvil.

Jeg har full kasko, så det dekker nok en del
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Thomas Parsli

Du bør ringe forsikringsselskapet ditt.

Å få status på batteriene (ta ned batterikassene og sjekke batteriene) koster 6000,-
-og det er før du har reparert noe som helst.

Er du heldig har ikke eksplosjonen skadet mange batterier -og det er det enkelt å reparere batterikassen.
Da slipper du kanskje unna med med en reprasjon i området 10-15.000,-
Er du uheldig må du ta fram den lille multiplikasjonstabellen...

Og du bør definitivt bruke Elbilmek (send meg en melding hvis du ønsker detaljer)!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Sitat fra: LinnCK på tirsdag 20. desember 2011, klokken 21:32
Kommer selvfølgelig ikke til å kjøre den noe sted, ringer verksted i morgen, og så må det vel bli Falck igjen...
Men, jeg ser det er flere som har fått igjen på forsikring, noen som har bra tips til hvordan jeg skal gå frem?

Er kjøleveskekretsen OK ( sjekkes ved å se på nivået i tanken under panseret ) er det ingen grunn til å ikke kjøre til verksted. Den vil ikke eksplodere igjen. Eneste du må huske er at rekkevidden nok ikke er som før.  ;)

Ellers liker jeg ikke at forsikringen brukes til dette. Det er kun bileieres feil at batteriet eksploderer, ikke alle vi andre som får økning i premien grunnet de som kjører batteriene til de eksploderer.  >:(

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

LinnCK

Jeg valgte å la Falken hente bilen, tok ingen sjanser!

Det var ikke så allerverst, to defekte batterier, så prisen er helt overkommelig:)

Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Thomas Parsli

Hva måtte du betale for batteriene?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

LinnCK

Citroen Saxo - Stovner, Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA