Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Schneider Wall box

Startet av Benjamin Wold, søndag 01. november 2015, klokken 20:46

« forrige - neste »

kodalse

Kom ut til duggvåt bil i morges. 4 grader og råklamt.
Tørket av siderutene og ryggekamera med bare hender.
Satt meg inn, på med setevarme foran og bak (3 i bilen), på med rattvarme.
Deilig varmt til fingrene mens varmekolben drar temperaturen opp til 22,5 grader på kort tid.

Jadda! Ingen tvil om at rattvarme er gull verdt!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

kristmara

Jeg er en av dem som er fullstendig avhengig av rattvarmer (og selvfølgelig setevarmer, men det har jo alle biler). Jeg kjører heller leafen enn teslaen på turer under en halv time pga rattvarmer (og tyngde og bredde) på vinteren. Jeg er ikke god nok til å planlegge når jeg skal gå med fleksibel arbeidstid eller annet stress rundt planlegging og rekker derfor ofte ikke å varme opp bilen før jeg kjører. Da er det veldig digg med rattvarmer til bilen er varm nok slik at jeg slipper å sitte på annenhver hånd det første kvarteret. Men det hender og at jeg ikke varmer opp kupéen så mye for å spare strøm, og jeg er kald av meg og fingrene er spesielt utsatte og jeg synes det er deilig å varme seg på et ratt også når det er 12 grader ute og 18 grader inne.

AppleKnocker

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:21
fordel med pre facelift utgavene er mer bruk aluminium så mindre ting som kan ruste. Samt dersom du bruker bilen mest til bykjøring og ikke på langturer så er det vannbaserte elektriske varmeapparatet raskere til å få opp temperatur i kupeen.

Når det gjelder rattvarme er vel det en av de tingene man tenker er gimmick, men som man venner seg til og ikke skjønner hvordan man klarte seg uten.

Aluminium er en fordel. Nissan sluttet ved med dette for å spare kostnader tenker jeg.

Er det riktig at det vannbaserte varmeapparatet er raskere til å varme opp enn PTC elementet i kombo med varmepumpe? På Leaf 2015 blåser det varmt med en gang og maks effekt er vel like høy på biler med og uten varmepumpe.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

AppleKnocker

Sitat fra: kodalse på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 11:15
Kom ut til duggvåt bil i morges. 4 grader og råklamt.
Tørket av siderutene og ryggekamera med bare hender.
Satt meg inn, på med setevarme foran og bak (3 i bilen), på med rattvarme.
Deilig varmt til fingrene mens varmekolben drar temperaturen opp til 22,5 grader på kort tid.

Jadda! Ingen tvil om at rattvarme er gull verdt!

Nice.

Selv kom jeg ut til forvarmet bil uten behov for å tørke av noe som helst.
Smak og behag  :P





BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kodalse

Best med forvarmet bil ja, men i disse dager da jeg bare har 15 km fra jobb forsøker jeg å ikke koble til strømmen hver eneste dag. Den kan godt få tappe seg ned av og til også. Da er "varme i holkene" godt å ha.

Samme gjelder når du parkerer utenfor butikken uten lademuligheter i "20 blå" og kommer tilbake til bunnfryst bil.
Da er det digg med varme i håndflata etter å fått din bedre halvdel og ungeflokken til å koste snø og skrape is  8) ;D ;D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA