Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Poll for P85D eiere: Klage Tesla inn for forbrukerrådet

Startet av permagne, søndag 01. november 2015, klokken 16:17

« forrige - neste »

permagne

Hei.

Jeg vurderer brukt model S. Siden de ikke opererer med årsmodeller for endringer av modellen lurer jeg på om det finnes en oversikt over når ulike hardware ble lagt til bil med serienrxxx, alternativt regnr xxx?

For eksempel kunne jeg tenkt meg autopilot. Nå er jeg ikke sikker på om det er tilgjengelig ennå, men på et eller annet tidspunkt startet de vel å produsere bilen med en rekke ekstra sensorer slik at man kan oppgradere bilen til autopilot via software når den er klar. Så en liste med mulighet for å sjekke fra hvilket reg.nr de begynte å levere denne sensorpakken hadde vært praktisk.

En mer historisk sak er f.eks når startet de med den oppgraderte drive-unit slik at man vet at det ikke er en issue lenger. En liste over når slike ting og andre upgrades ble inkludert i produksjonen ser jeg etter.

Finnes noe slikt, evt hva er den mest rasjonelle fremgangsmåten for å finne ut slik informasjon.

tonl

Sitat fra: permagne på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:55
Hei.

Jeg vurderer brukt model S. Siden de ikke opererer med årsmodeller for endringer av modellen lurer jeg på om det finnes en oversikt over når ulike hardware ble lagt til bil med serienrxxx, alternativt regnr xxx?

For eksempel kunne jeg tenkt meg autopilot. Nå er jeg ikke sikker på om det er tilgjengelig ennå, men på et eller annet tidspunkt startet de vel å produsere bilen med en rekke ekstra sensorer slik at man kan oppgradere bilen til autopilot via software når den er klar. Så en liste med mulighet for å sjekke fra hvilket reg.nr de begynte å levere denne sensorpakken hadde vært praktisk.

En mer historisk sak er f.eks når startet de med den oppgraderte drive-unit slik at man vet at det ikke er en issue lenger. En liste over når slike ting og andre upgrades ble inkludert i produksjonen ser jeg etter.

Finnes noe slikt, evt hva er den mest rasjonelle fremgangsmåten for å finne ut slik informasjon.

Det er skivebom å se på regnr. for å finne ut om bilen har autopilo hardware. Siden regnr blir ikke utlevert kronologisk. Biler produsert fra og med oktober 2014 har "autopilot"-hardware. Det ser du lett. Biler med disse hardware har en firkant radar midt under skiltet foran.

lunitiks

Sitat fra: tonl på torsdag 01. oktober 2015, klokken 17:10
Sitat fra: permagne på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:55
Hei.

Det er skivebom å se på regnr. for å finne ut om bilen har autopilo hardware. Siden regnr blir ikke utlevert kronologisk. Biler produsert fra og med oktober 2014 har "autopilot"-hardware. Det ser du lett. Biler med disse hardware har en firkant radar midt under skiltet foran.

^ what he said. Og jeg tror du bare skal glemme å finne noen liste over hvilke "modeller" som har hvilke DU-utgaver. Den store DU'en er vel kommet til part no. "Q" nå, hvor "A" er den første utgaven. Det er vel litt som Muffinman skriver i en annen tråd her inne: Du kjøper deg en liten "forundringspakke" :-) BØ!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på fredag 02. oktober 2015, klokken 19:43
Det er vel litt som Muffinman skriver i en annen tråd her inne: Du kjøper deg en liten "forundringspakke" :-) BØ!
Det var i en annen sammenheng, men gjelder kanskje her også. Uansett, om du ender med en bil som ikke har siste revisjon DU får du jo siste skrik hvis den må byttes uansett. No worries :)

permagne

Ja, akkurat DU er vel ikke den store skrekken ettersom oppfølging av kunder virker i det store og hele å være godt ivaretatt hos tesla.

Kom over denne listen i dag, som gir en del info på mitt spørsmål.

http://www.greencarreports.com/news/1092439_tesla-model-s-electric-car-what-has-changed-since-2012?utm_source=GreenCarReports&utm_medium=twitter

Da ser man at om dual motor er interessant, så kom autopilot hardware i rett I forkant av dual motor lansering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA