Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Ohm, søndag 01. november 2015, klokken 13:28

« forrige - neste »

Ohm

Har bestilt time for ettersyn på bilen min nå. Tulla litt med dem på Møller, for han kalte det service. Jeg sa at siden dere ikke skal gjøre noe, kan man vel ikke kalle det service.

Uansett, så skulle de oppgradere programvaren. Det er jeg faktisk litt skeptisk til, siden bilen fungerer meget bra pr i dag, uten noe trøbbel av noen sort.

Noen her som har hatt bilen på service og merket problemer/endringer etter oppgradering?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Tbg

hvis de sier de skal gjøre en oppdatering på programvaren så er det fordi fabrikken retter en eller flere feil. dvs det er ikke sikkert du merker feilen i ditt brukemønster, men kanskje andre gjør det. Det kan være så enkelt som at det kan være feil med handsfree funksjon hvis du bruker windows phone kontra apple. kanskje du bruker det ene som det ikke er feil med:) Eller en oppgradering i forbindelse med effektivisering av strømstyring.

np

Regner med at eventuelle VCSD endringer da blir overskrevet?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

gamer73

man kan vel ikke la være å oppgradere på service...i så fall vil jeg tro at garantien på bilen bortfaller...og DET vil vel ingen!

Ohm

Vi får håpe VW ikke går konk av denne utslippssaken. Det er det faktisk ingen som er tjent med unntatt konkurrerende bilfabrikker.

Jeg får vel bare oppgradere, men siden bilen fungerer så bra i dag, er det jo litt synd om de legger inn bugs.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kim Morten

Sitat fra: np på fredag 02. oktober 2015, klokken 09:13

Det lurer jeg på også. Vurderer noen endringer til vår bil og da vil det være dumt om det blir borte etter hver "oppgradering".
Sort E-Golf
Oslo

Råde

Sitat fra: Kim Morten på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:51
Sitat fra: np på fredag 02. oktober 2015, klokken 09:13

Det lurer jeg på også. Vurderer noen endringer til vår bil og da vil det være dumt om det blir borte etter hver "oppgradering".
Har gjort en oppgradering uten at "min" tweaking ble overskrevet, men det betyr jo ikke at man kan være helt trygg.
e-Golf | X75D

Tbg

stort sett så blir alle bilens styreenheter "speilet" med fabrikken sine tilpassninger som bilen er ment til å ha. så ja, de vil bli borte om det er software oppdatering på bilen:) ved enkelte tilfeller er det kun 1 styreenhet som blir oppdatert og da er det ikke sikkert det vil forsvinne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA