Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…

Startet av ahuevo, lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:21

« forrige - neste »

ahuevo

Hei!

De første mnd etter kjøp ladet jeg f.eks 10-90% på under 10 timer, mens når jeg i det siste har satt den til lading står det så mye som 15 timer igjen på lading, når den allerede har 55%. Jeg bruker akkurat samme støpsel og har like mye styrke på laderen som før. Testet på to forskjellige uttak som har gitt mye kortere ladetid tidligere.

I tillegg har jeg rekkevidde på ca 110km på fullt batteri, selvom kjøremønsteret er det samme som tidligere, hvor det alltid stod mellom 180-200 etter lading.

Har jeg gjort noe/gjør jeg noe galt? Tips?

spaceman

Mulig du har vært inne i bilens innstillinger å begrenset ladehastighet til 5A. Da hjelper det ikke at ladekabelen er stilt inn på 10A.

eivhelle

Car net kan ofte gi ganske ville estimater rett etter at man har satt bilen til lading. Tar det i praksis 15 timer før bilen er ferdig ladet?

Jeg gidder vanligvis ikke å bruke timer når jeg lader bilen. Derfor lader jeg vanligvis alltid opp til 100% hvis jeg ikke husker å koble fra før ladingen er ferdig. Da vil ladehastighet være bestemt av settingene i ladestasjon eller ladekladd.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA