Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: eGolfen nesten i hus, hva trengs?

Startet av Lynet, lørdag 31. oktober 2015, klokken 15:32

« forrige - neste »

satheesh.net

Falkedørene er imponerende godt utviklet. Sensorene reagerer på det mest utrolige (i positiv retning) og er meget robuste. (Jeg mishandlet dem så godt jeg kunne, bortsett fra og slå til dem med en flaske eller annen gjenstand.)

- Hang i dem
- Dro i dem
- Fysisk gikk imot retningen ved åpning/lukking (altså motsand på motorene)
- Var hardhendt på en måte jeg aldri i verden ville gjort på min egen bil

Og nei; jeg var ikke "snill", men gikk inn for å nærmest ødelegge dem - uten at jeg lykkes...

pberg

SitatNja, relativt hva? Relativt tilskuddene til oljesektoren i statsbudsjettet mener jeg det er ekstremt rimelig :P

Nuvel, jeg tipper at du ikke heller får inntektene fra oljesektoren som privatperson...

::)
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

petersv

Sitat fra: pberg på torsdag 08. oktober 2015, klokken 12:58
SitatNja, relativt hva? Relativt tilskuddene til oljesektoren i statsbudsjettet mener jeg det er ekstremt rimelig :P

Nuvel, jeg tipper at du ikke heller får inntektene fra oljesektoren som privatperson...

::)

Akkurat det får vi nok begge både indirekte og direkte, men nå er vi langt off topic, så det får nok ligge ;)

GreenBeHH

Dørene virker å være geniale og dyktig konstruert, men det er noe jeg ikke forstår i presentasjonen til Elon. I visningen så kjøres model X mellom to konkurrerende SUV,er og dørene går opp.
For det første så er veldig mange biler konstruert slik at det nærmest er en ben vegg (eller vegg) og da vil dørene få problemer med å gå opp.  For det andre så kjører model X så nærme at de i de andre bilene ikke kommer ut/inn og ikke minst så kommer ikke passasjer eller sjåfør ut av model X heller.
Lykke til de som kjøper model X, men jeg håper at de parkerer fornuftig ellers må jeg finne parkeringshus som er lavere enn 2,10.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Busa

Hvordan vil det bli å få skadede personer fra 2. og 3. rad ut, dersom bilen ligger påtaket etter en ulykke?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

sigurdi

Sitat fra: Busa på lørdag 10. oktober 2015, klokken 11:35
Hvordan vil det bli å få skadede personer fra 2. og 3. rad ut, dersom bilen ligger påtaket etter en ulykke?
Samme metode som de må bruke på de fleste andre biler etter at de har rullet rundt på taket.

Knuse en siderute eller klippe av en dør og ta de ut denne vegen.
De fleste bilder som har rullet rundt på taket har nesten alltid problemer med å få opp dørene både vanlige dører og spesielt skyvedører.

Front og bakruta er en plass mange har gått ut når bilen ligger på taket - sparker ut rutene og kryper ut denne vegen.

Selv har vi kjørt VW Carawelle i mange år og de har bare skyvedør på den ene siden, så hva om den legger seg på siden i en velt?

Vi hadde fastmonterte nødhammere montert i bilen og er et rimelig verktøy som er kjekk å ha i de fleste biler.

Her er link til tilfedlig leverandør etter søk på google.
http://www.tryggogsikker.no/html/430.html
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 03. oktober 2015, klokken 10:54
Sånn hvis det var noen tvil ... ;)

Etterlyser Bilde på dører Åpne der det er lav takhøyde ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv


Teslanewbie

Sitat fra: petersv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:15
Du får bruke fantasien.

Åja, det var jo konstruktivt .. Synes det er rart at ingen reagerer på at det ikke er publisert noen bilder på hvordan dørene oppførerer seg ved lav takhøyde..
Skyggelapper ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:31
Sitat fra: petersv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:15
Du får bruke fantasien.

Åja, det var jo konstruktivt .. Synes det er rart at ingen reagerer på at det ikke er publisert noen bilder på hvordan dørene oppførerer seg ved lav takhøyde..
Skyggelapper ....
De fleste er tolmodige, det kommer bilder, filmer osv av alle mulige situasjoner når signatur biler blir levert ut.

Så før vi i Europa får Design studio er det mer en nok å lese på.

At Founders har lagt ut bilder når bilen blir levert er faktisk imponerende.

Mase om hvordan folk tror, eller om dersom, hvis men, hjelper lite siden det fremdeles er lite informasjon ute.

Og håper Tesla bruker tiden sin til å produsere biler, ikke filme alle tenkelige og utenkelige situasjoner for å bligjøre folk på diverse forum.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

#55
Sitat fra: sigurdi på lørdag 10. oktober 2015, klokken 20:53
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:31
Sitat fra: petersv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:15
Du får bruke fantasien.

Åja, det var jo konstruktivt .. Synes det er rart at ingen reagerer på at det ikke er publisert noen bilder på hvordan dørene oppførerer seg ved lav takhøyde..
Skyggelapper ....
De fleste er tolmodige, det kommer bilder, filmer osv av alle mulige situasjoner når signatur biler blir levert ut.

Så før vi i Europa får Design studio er det mer en nok å lese på.

At Founders har lagt ut bilder når bilen blir levert er faktisk imponerende.

Mase om hvordan folk tror, eller om dersom, hvis men, hjelper lite siden det fremdeles er lite informasjon ute.

Og håper Tesla bruker tiden sin til å produsere biler, ikke filme alle tenkelige og utenkelige situasjoner for å bligjøre folk på diverse forum.

sigurdi

Nå er jo ikke dette en skvettelapp men isteden funksjonen av en av bilens karakterfeature .....

Nå når de første bilene er levert er det jo ikke for mye å be om at det presenteres bilde/video på hvordan dørene fungerer ved lav takhøyde .

Jeg får inntrykket av at denne funksjonen  og mye ved bilen er uferdig og at dette også er grunnen til at tesla nedjusteres.  Jeg tror at hvis Elon Musk hadde fått velge så hadde han på ny utsatt lanseringen men at dette etter så mange utsettelser var umulig.

Hvorfor er til eksempel konfiguratorn ikke ferdig fremdeles ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Hvorfor er du alltid så ufin mot alle som tar seg bryet med å svare på dine innlegg? Dette er slik Tesla alltid har gjort det, S ble også åpnet for konfig. i puljer.

Teslanewbie

#57
Sitat fra: petersv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 22:08
Hvorfor er du alltid så ufin mot alle som tar seg bryet med å svare på dine innlegg? Dette er slik Tesla alltid har gjort det, S ble også åpnet for konfig. i puljer.


La det ligge og ikke gå OT som du tenderer å gjøre ...

Jeg er intressert i hvordan dørene ser ut når de åpnes i et garasje med 2m  takhøyde .  Synes det legges mer energi på å bortforklare enn å adressere saken. Mange her har kommet med svar men hvor er  bildene ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

#58
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 22:55
Sitat fra: petersv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 22:08
Hvorfor er du alltid så ufin mot alle som tar seg bryet med å svare på dine innlegg? Dette er slik Tesla alltid har gjort det, S ble også åpnet for konfig. i puljer.

La det ligge og ikke gå OT som du tenderer å gjøre ...

Jeg er intressert i hvordan dørene ser ut når de åpnes i et garasje med 2m  takhøyde .  Synes det legges mer energi på å bortforklare enn å adressere saken. Mange her har kommet med svar men hvor er  bildene ?

Ikke sikkert de bør brukes i 2 meter garasje. Dørene har store fordeler i noen scenarier. Dårlige i andre. Er det svært viktig for deg å åpne dem i garasje under 2 meter, så dropp kjøp da vel? Liten vits i å klage over det her?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

#59
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 21:20

Nå er jo ikke dette en skvettelapp men isteden funksjonen av en av bilens karakterfeature .....

Nå når de første bilene er levert er det jo ikke for mye å be om at det presenteres bilde/video på hvordan dørene fungerer ved lav takhøyde .

Jeg får inntrykket av at denne funksjonen  og mye ved bilen er uferdig og at dette også er grunnen til at tesla nedjusteres.  Jeg tror at hvis Elon Musk hadde fått velge så hadde han på ny utsatt lanseringen men at dette etter så mange utsettelser var umulig.

Hvorfor er til eksempel konfiguratorn ikke ferdig fremdeles ?
Det samme skjedde med Model S.
Founders fikk bilen tidlig på sommeren 2012, da det ikke engang var informasjon på hvordan bilen kunne lades her i Europa.
Founders er personer svært tett knyttet opp til Tesla og de er ikke kjent for å gi noe informasjon ut.

At Tesla sier svært lite er akuratt det samme som de gjorde med Model S.

Design studio ble ikke tilgjenglig før lenge etter at både founders og signatur holdere hadde både reservert og fått bilene sine.

Model S ble lansert litt i det skjulte der founders fikk bilene sine med en større lansering senere med litt mer informasjon.

Var ikke før våren 2013 design studio kom i Europa og Norge og folk unne konfiguerer bilene.
På det tidspunktet var det heller ingen informasjon om det kom superladere i Europa i det hele tatt.
Den jobben ble ikke påbegynt før en uke før påsken 2013.

Så som mange har prøvd å forklare pent, det er IKKE noe informasjon om hvordan dørene vil oppføre seg i en 2m garasje, så en må vente og se.
Alternativer et å ta seg en tur til USA, få en omvisning i fabrikken og håpe at en får sett en Model X

Mase om det samme gir ikke noe bedre resultat siden det ikke er verken film eller bilder av dette ennå.

Og for de som dette blir et stort problem for er Model S en svært god elbil som har vanlige dører.
For oss andre så er det bare å glede seg til X kommer.

PS har en trang garasje på 2.1m selv, men har til dags dato aldri åpnet bakdøren i garasjen.
Barn, varer, ting og tang som må ut side dørene, går ut før jeg kjører bilen inn i garasjen.
Blir det for trangt i f.eks en ferge, får vi parkere oppe.
Er det et stort problem i noen parkerings hus, må vi bruke andre.

Er fordeler og ulemper med de fleste biler og skal en kjøpe en bil må allt vurderes opp mot hverandre og finne ut hva bil som dekker det meste av behovene en har.
Ting vi legger svært høy vekt på er: sittehøyde, 5+ sitteplasser, lett å sette seg inn/ut av, kjørekomfort, elbil, mer en 25mil rekevidde. Bilen brukes primært til langkjøring.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA