Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Khastro, lørdag 31. oktober 2015, klokken 15:10

« forrige - neste »

Khastro

Jeg har en Buddy 2010 modell, med blybatterier.
Er superfornøyd, men det oppstår smårusk. Motoren har begynt å fuske. Den hakker veldig, og virker som den kobler seg av og på. Lysene grønn, gul, rød går ned og opp, så det virker som den mister kontakt på noen måte. Jeg har hatt den inne på verksted, og de sier jeg må bytte motor. Det er noen connectorer som ikke når hverandre, eller noe slikt. (jeg har ingen forutsetning for å vite hva det er) Det koster ca 10 000 kr for ny motor. Er det noen annen måte jeg kan fikse dette på, uten å betale en fjerdedel av bilens verdi? Er det litt kort levetid på en motor, eller er det forventet?

Jeg opplever også til tider at bremsen henger seg opp, oftest på motorveien. Jeg merker det sent, da den beveger seg litt tregere, men det lukter veldig svidd! Fikk tips om at det kunne være brems som henger seg opp, så jeg tråkker hardt på pedalen et par ganger, og det går greiere. Litt vanskelig å bråbremse i 80 sone, så kunne vært greit å få fikset det og.

Noen tips eller triks, eller må jeg bare lukke øynene og betale flere tusen for min fine bil?

Takk for inputs! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA