Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av Ole Henrik Hannisdahl, lørdag 31. oktober 2015, klokken 11:46

« forrige - neste »

Ole Henrik Hannisdahl

Hei,

Hurtigladeren vår på Aksdal tok bokstavelig talt kvelden i går kveld. Vi trodde først det var et relativt enkelt problem, men det har i løpet av dagen vist seg at problemet er betydelig større enn vi først antok, og at det ikke finnes noen quickfix.

Aksdal er et knutepunkt, og laderen vår der brukes svært mye. I tillegg er ladetilbudet i området svært dårlig, og det er i praksis ingen alternativ til vår lader der. Det aller verste vi vet, er ladere som er nede, og folk som ikke kommer seg hjem. Vi vil derfor beklage på det sterkeste til alle som er berørt.

Vi har jobbet på spreng i dag for å finne alternativer, og konkludert med at det beste blir å rett og slett bytte ut hele laderen. Etter mye leting og mange telefoner, har vi klart å finne en hurtiglader hos Voss Energi, som i ettermiddag ble satt på bil i retning Aksdal. Vi får montører og kranbil på plass i morgen formiddag, og håper å ha laderen operativ i løpet av ettermiddagen i morgen.

Den gode nyheten er at den nye laderen har både CCS, CHAdeMO og AC43, og dermed har vi plutselig, om enn noe uforutsett, et tilbud til alle elbilister på Aksdal fra og med i morgen.

Tusen takk til Voss Energi og ABB for hjelpen, og nok en gang beklager til de som er berørt

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Sandpusher

Strålende nyheter!


Veldig bra at dere informerer her inne, et eksempel til etterfølgelse for de andre selskapene.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

LMOR

Jeg vil være den første til å gratulere med en genial plan!

Dette har jeg ventet på i 18mnd nå, så dette blir akkurat som julaften.
På toppen av dette bygger dere 2 nye ladestasjoner på vei til Oslo.

Takk!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

aronesen

Sitat fra: nime01 på onsdag 30. september 2015, klokken 17:33
Man blir glad inni seg av folk og bedrifter som løser ting så raskt! Tommel opp!

Sikkert en elbilist her inne som blir glad for en 'uforutsett' 43kW AC også...  :P

Nå er vedkommende visstnok utestengt av forumet i 2 uker på grunn av sin promotering av 43KW AC ladere i alle tråder, men glad blir han nok sikkert...  ;D
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

K S

Flott informasjon Ole Henrik.

Hva med Hjelmeland i Ryfylke? :-) Om ikke annet så 32 A uttak..... men helst hurtiglader.

PokerFjes

Tross at dette sikkert ikke er hverken billig (for GK) eller greit (for de berørte) - så er jo dette gode nyheter. De to planlagte laderne i Seljord og Haukeligrend er kjempenyheter. Takk for gratislading på Notodden og takk for fantastisk god kundestøtte.

Selv om ikke jeg bor der lenger, så håper jeg dere kompletterer rekken med en ladepark i Haugesund ;). Da eier dere E134!
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

sjokomelk

Så bra at ting ordner seg!  :)
CCS har vært savnet på Haugalandet, så dette er det nok mange som setter pris på.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

MEM76

Dette viser viktigheten med å ha 2 hurtigladere per lokasjon, slik at en får redundans.

Jeg er veldig fornøyd for deres prismodell på flexiladerene, slik at vi kan bruke dem som nød-ladere dersom DC-laderene ikke virker...

Har opplevd defekt lader en gang uten at det var et alternativ... Ikke morsomt.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: K S på onsdag 30. september 2015, klokken 19:21

Hva med Hjelmeland i Ryfylke? :-) Om ikke annet så 32 A uttak..... men helst hurtiglader.

Sorry - ingen konkrete planer for hurtiglader her helt enda. Med mindre du kjenner noen lokale aktører som kan være med på finansieringen?  :)
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: MEM76 på onsdag 30. september 2015, klokken 21:03
Dette viser viktigheten med å ha 2 hurtigladere per lokasjon, slik at en får redundans.


Aksdal fortjener så absolutt to ladere, grunnlaget for dette er tilstede. Vi er ikke ferdige med denne lokasjonen, selv om vi nå har haste - oppgradert den. Vi skal ikke selge noe skinn før vi har skutt oss en bjørn osv, men vi håper å kunne gi et bedre tilbud til kundene våre her etterhvert.
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Olee


Kent

Sitat fra: aronesen på onsdag 30. september 2015, klokken 19:06
Sitat fra: nime01 på onsdag 30. september 2015, klokken 17:33
Man blir glad inni seg av folk og bedrifter som løser ting så raskt! Tommel opp!

Sikkert en elbilist her inne som blir glad for en 'uforutsett' 43kW AC også...  :P

Nå er vedkommende visstnok utestengt av forumet i 2 uker på grunn av sin promotering av 43KW AC ladere i alle tråder, men glad blir han nok sikkert...  ;D
Med en viss fare for at han kan føle det er innsatsen hans som førte til dette, og får blod på tann.
Men nok om det.


Kudos til GK :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

OlavEmil

Dette var verkeleg flotte greier, GK! Håpar du får gode tal på reknskapen, så vi kan ha glede av dykk i mange år framover :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

LMOR

Kjørte innom for å ta et bilde, men det var ikke noe spor etter aktivitet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

#14
Men i dag ser det bedre ut:
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA