Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overharmoniske spenninger...

Startet av Aviator, lørdag 31. oktober 2015, klokken 00:30

« forrige - neste »

Klykken

Aha, så du kjøper ikke bil med samme spec som du selger da, skjønner jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Sitat fra: Klykken på fredag 20. november 2015, klokken 18:00
Aha, så du kjøper ikke bil med samme spec som du selger da, skjønner jeg.

Jo, blir nok fully loaded i neste runde og, beklager hvis jeg var uklar, men det var det jeg prøvde å si i begge mine to foregående poster. Hver enkelt må jo se på hva en to årsmodeller nyere bil er verdt for seg selv. Verditapet må jeg ta en gang uansett, så min tanke var at jeg kunne ta litt av det nå og kjøre en litt nyere bil. Jeg har regnet på hva jeg maks vil ta av verditap nå, og får jeg ikke det jeg vil for bilen så tar jeg et større verdi tap senere. Dvs, at jeg ikke selger bilen nå...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Aviator


Snapcase

Sitat fra: Aviator på mandag 07. desember 2015, klokken 10:59
Da var den her  :)

Nydelig!
Ble Fluid Black på meg også. Sleng gjerne ut noen flere bilder om du kan.

Aviator

Sitat fra: Snapcase på mandag 07. desember 2015, klokken 12:11
Nydelig!
Ble Fluid Black på meg også. Sleng gjerne ut noen flere bilder om du kan.
Ja den ble knallfin i Fluid Black, dessverre er den allerede ganske møkkete, men legger ved et blide fra "Delivery room" hos BMW

Djur1


Jeg vurderer å kjøpe en brukt i3, men lurer veldig på dette med batteriet.

Vil dette påvirke bruktprisen på de gamle mye hvis en får en økning på hele 50% og de gamle batteripakkebilene blir dumpet ned på pris? Hvis en kjøper bilen brukt kan det kanskje "lønne" seg å oppgradere hvis det ikke blir for dyrt...

Hva skal en passe på ved kjøp av en brukt i3?
Og når forventer en at den nye batteripakken er på plass, jeg ser det snakkes om 2016...Kanskje q1?


Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

JorgenM

Nei BMW har vel hintet om høsten 2016 for i3 med nytt batteri. Tilbud for oppgradering av gamle i3 kommer nok i annen prioritet.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Aviator

Sitat fra: Djur1 på søndag 13. desember 2015, klokken 21:19
Vil dette påvirke bruktprisen på de gamle mye hvis en får en økning på hele 50% og de gamle batteripakkebilene blir dumpet ned på pris? Hvis en kjøper bilen brukt kan det kanskje "lønne" seg å oppgradere hvis det ikke blir for dyrt...
Bruktbilprisene på i3 har uansett litt å gå på. Grunnen til at jeg kjøpte ny 2016 i3 med allt tenkelig utstyr jeg ville ha, var at det var billigere enn å kjøpe en brukt 2014 modell som var ribbet.

Olemann

#98
Sikler litt på å bytte min 2014 i3 med en 2016 modell, og har satt opp denne listen, denne gang med noe mer utstyr - noe som mangler her, noe unødvendig?  (Så klart subjektivt, men ok med andres vurderinger som har erfaring med utstyret)
Og; må jeg ha med Suite/fullskinn for å få med de dynamiske funksjonene som cruise, nødstopp etc?
(Listet bare ekstrautstyret)

Ekstrautstyr
BMW i Lettmetallfelg Turbineke 428, 19" 2G5
Solbeskyttende vinduer
Ekstra koppholder
Trafic-queue Assistant 5AR
Driving Assistant Plus 5AT
Park Assistant pakke 5DU
Ryggekamera 3AG
Park Distance Control (PDC) 508
Park Assist 5DP
DAB+ radio 654
HiFi Høyttalersystem harman/kardon 674
ConnectedDrive Services 6AK
Comfort Advanced Pakke 7GA
Multifunksjonstaster på rattet
Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare
sidespeil
Midtarmlene foran
Oppbevaringspakke
Regnsensor
Klimaautomatikk
Dynamisk cruise control
LED frontlykter 5A2
Navigasjonssystem Business 606  (vurderer å gå for den store 609)
Interiørdesign Suite 7KZ
Gulvmatter i velour
Norsk språkversjon 8A7
Norsk instruksjonsbok 8AW
Norsk ladekabel 8LZ
High Voltage Edition ZPN
Hurtigladning DC 4U7
Hurtigladning AC 4U8
19" BMW i vinterhjul Turbineke 428 ZVT

bromm

Nei, Olemann - du trenger ikke Suite/skinn for 5AT - alt unntatt standardinteriøret kan man få alt annet utstyr med.

Jeg ville helt klart droppa Suite (kaldt på vinter, varmt på sommer, dyster farge) med f.eks Lodge, og helt klart valgt NaviPro 609 istedet for sota vinduer og 428 vinterfelger (du får ikke nytte av høyglans aluminium på vinter uansett, og dessuten fanger 428 kram snø). Fikk låne en i3 uten 609 på siste oppgradering - det var stusslige greier ;)

Men ellers ser alt helt strålende ut !!!

Aviator

Personlig ville jeg ikke vært foruten hverken navi pro eller sotede vinduer, jeg synes den blir litt gullfiskbolle uten det siste. Når det gjelder felg har jeg 428 på vinter og 429 på sommer (man kan ikke få 429 på vinter). Har enda til gode å få snø i 428, men vi har jo ikke hatt rare vinteren enda.

Olemann


Kanon



Jeg ville helt klart droppa Suite (kaldt på vinter, varmt på sommer, dyster farge) med f.eks Lodge, og helt klart valgt NaviPro 609 istedet for sota vinduer og 428 vinterfelger (du får ikke nytte av høyglans aluminium på vinter uansett, og dessuten fanger 428 kram snø). Fikk låne en i3 uten 609 på siste oppgradering - det var stusslige greier ;)

Men ellers ser alt helt strålende ut !!!
[/quote]

Har suite helskinn og var svært skeptisk til om det skulle være kaldt og hardt. Der er vi positivt overasket kan jeg trygt si . Har brukt den ned i -15, og i værste fall gir varmetrådene glovarmt sete på 1 minutt. Virker nesten som skinnet er av en spesiell kvalitet. De andre oppgraderte interiørene har hvite ratt, og det virker upraktisk på meg?
Har og 428 vinterfelger og ikke hatt problemer med snø, og de har fått prøvd seg !

bromm

Jeg sa vel ikke at Suite var helt ubrukelig - det er jo tross alt BMW av høyeste premium-klasse.

MEN det ble stilt spørsmål om det var nødvendig for 5AT, og derfor indikerer vel Olemann at han kanskje egentlig ikke ønsker det. Å bytte de 7 eller 10 tusen kronene i noe annet utstyr er ganske smart i mine øyne. Jeg har kjørt en Suite lånebil selv, og jeg må si at både jeg og resten av familien ristet på hodet av det som først og fremst minner om "de gamledagse bilene" i forhold til det friske og "nye" stilen på Lodge som vi har på vår egen. Skinnet er kaldt/varmt når man setter seg inn (dette kommer man ikke vekk fra selv med varme/AC, og det er like guffent både på sommer og vinter) - ullstoffet i delskinnsetene på Lodge føles helt nøytralt og er behagelig hele året, samtidig som at skinnet øker premium-følelsen. Hvitt (lyst) ratt er ingen problem - mitt ratt ser helt nytt ut, selv etter 39.000 km. Om jeg skulle velge en gang til, så hadde jeg ikke vært i tvil ;)

Kanon

Så er vi enige om at suite er ypperste av BMW da!
Ergo BEST I HELE VERDEN! (Sorry, bare måtte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA