Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overharmoniske spenninger...

Startet av Aviator, lørdag 31. oktober 2015, klokken 00:30

« forrige - neste »

JorgenM

Jeg kjøpte nettopp en 14-modell, laurusgrå med der meste av utstyr. 12500 km. 19-tommerne som mange foretrekker. Betalte 230k.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

EinarV

Sitat fra: JorgenM på onsdag 21. oktober 2015, klokken 16:00
Jeg kjøpte nettopp en 14-modell, laurusgrå med der meste av utstyr. 12500 km. 19-tommerne som mange foretrekker. Betalte 230k.

Jeg så såvidt innom finn før jeg la ut spørsmålet. Kan det stemme at du har gjort en relativt grei deal på den bilen? Det meste av utstyr kan vel bety så mangt, kutter man to-tre items på listen så kan man få nyprisen relativt mye ned, nå aner jeg ikke hvor mye allslags ekstrautstyr har å si på bruktprisen men...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Hvis jeg ikke husker feil så manglet JorgenM den dyreste oppgraderingen fra standard interiør med alle sikkerhetsoppgraderingene, fort 30 000.-?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Husk at prisene på Finn er dem selger ønsker og ikke faktisk salgspris :) Min lå ut for 255k, så å trekke fra ca 10% blir ganske riktig.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

EinarV

Hmm, ja, da er han vel kanskje i en relativt liten gruppe kjøpere som var aktuell for bilen? Jeg håper å tror at en full spekket bil apellerer til en større kjøpegruppe selv om den har 20" på sommerhjulene  :P får gå i tenkeboksen å se litt på hvor mye jeg vil prøve å få...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Luftventil

Sitat fra: EinarV på onsdag 21. oktober 2015, klokken 19:30
Hmm, ja, da er han vel kanskje i en relativt liten gruppe kjøpere som var aktuell for bilen? Jeg håper å tror at en full spekket bil apellerer til en større kjøpegruppe selv om den har 20" på sommerhjulene  :P får gå i tenkeboksen å se litt på hvor mye jeg vil prøve å få...

230k virket billig, mitt inntrykk er at i3 så langt har holdt seg veldig bra i pris.

Men hvorfor bytte? Er ikke ny i3 så og si lik den du har?
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

JorgenM

Sitat fra: Luftventil på onsdag 21. oktober 2015, klokken 19:33
230k virket billig, mitt inntrykk er at i3 så langt har holdt seg veldig bra i pris.
Han hadde mange interessenter, men jeg var den eneste som hadde prøvekjørt i3 tidligere og hadde ikke 1000 spørsmål om ditt og datt angående el-bil. Han hadde kastet bort flere timer i telefonen med masete kjøpere, ble lei av dem og solgte derfor til meg som ikke stilte annet spørsmål enn om han kunne hente meg på flyplassen ved et eventuelt salg :)

Yttertorjen

Min erfaring er at du får aldri igjen for ekstrautstyret, tvert imot. De største verdifallene er på premiumbiler fullspekket av utstyr. i3 er dessverre intet unntak fra markdskreftene.

EinarV

Sitat fra: Luftventil på onsdag 21. oktober 2015, klokken 19:33

Men hvorfor bytte? Er ikke ny i3 så og si lik den du har?

Tanken er vel om jeg taper mest på å bytte bil annenhvert år eller hvert fjerde år, er i3 så færsk enda at man kan klare å bytte bil uten det store tapet på dette tidspunkt eller er det toget gått? Bilen er vel det samme i dag som når jeg kjøpte den og det er ikke noe annen grunn til å bytte enn å få en nyere dato i vognkortet... Er bare. En tankerekke foreløpig, men hadde vært interessant å prøvd...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

TM

Sitat fra: JorgenM på onsdag 21. oktober 2015, klokken 16:00
Jeg undret meg over hvordan denne bilen kunne være så rimelig. Den hadde jo nesten alt utstyr som man kan få med standard interiør. Og i følge produksjonsdato så sier vel BMW at det faktisk var en 2015 modell (produsert juli 2014). Det jeg kanskje tror er at den var plassert i et geografisk område med få kjøpere. De færreste tør å kjøpe bil usett, og er det langt å dra for å se bilen så blir interessen deretter. Var den kjøpt ny hos aut. i3 forhandler i Norge ?

JorgenM

Få kjøpere i Bergen? :) Møtte 3 stk i3 da vi kjørte fra Flesland til der selger bodde, så kanskje markedet er mettet :)

Bilen var kjøpt ny hos Jæger i Bergen. Eieren hadde i tillegg en Tesla og er trolig ikke den som må snu på kronene, da tåler man litt ekstra tap også :)

bromm

Med ALT untatt Concierge, bør du ihvertfall få 300k, selv med 15.000 på telleren. Det ble jo nylig diskutert en Solar Orange uten både Park Assist og en del annet til 320k - så jeg vil ikke tro at din skal være verdt stort mindre enn det... :)

Snapcase

Sitat fra: EinarV på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:48
Forstår det ut i fra denne tråden at det er flere som har fulgt bruktmarkedet en tid. Er det noen som kan si meg hva jeg kan regne med å få for en mai -14 bil med 15000 på telleren? Bilen er fullspekket bortsett fra consegier service og er ellers strøken. Den er laurel grey og har 20" sommer felger.

Jeg har akkurat gitt bud på 250k på en fullspekket Andesit på finn, selger ville vente litt.
Ligger jo i3'er på Finn med helt idiotiske priser,  ligget ute siden jeg startet å små titte, og det er vel en 6 ukers tid nå. Virker som selgere der ikke ser at BMW har High Voltage kampanje ut året og trur de skal få -10% av prisen de betalte for 2 år siden

Kan gi deg samme bud. 250k. Spørs på interiør, kona vil ikke ha orginalt og jeg skal ha 5AT.

EinarV

Sitat fra: Snapcase på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:03
Sitat fra: EinarV på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:48
Forstår det ut i fra denne tråden at det er flere som har fulgt bruktmarkedet en tid. Er det noen som kan si meg hva jeg kan regne med å få for en mai -14 bil med 15000 på telleren? Bilen er fullspekket bortsett fra consegier service og er ellers strøken. Den er laurel grey og har 20" sommer felger.

Jeg har akkurat gitt bud på 250k på en fullspekket Andesit på finn, selger ville vente litt.
Ligger jo i3'er på Finn med helt idiotiske priser,  ligget ute siden jeg startet å små titte, og det er vel en 6 ukers tid nå. Virker som selgere der ikke ser at BMW har High Voltage kampanje ut året og trur de skal få -10% av prisen de betalte for 2 år siden

Kan gi deg samme bud. 250k. Spørs på interiør, kona vil ikke ha orginalt og jeg skal ha 5AT.

Hvis det er 250k markedet er villig til å gi så beholder jeg den nok selv og heller bytter ut 535en med X5 hybriden. Har avtale om å prøve den en dag jeg har tid, tror det er en bil jeg kan føle meg hjemme i  :) uansett så prøver jeg nok lykken på finn hvis jeg skal prøve å selge den, er meget sikker på at jeg ikke finner rette kjøperen her inne...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Aviator

Sitat fra: bromm på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:27
Med ALT untatt Concierge, bør du ihvertfall få 300k, selv med 15.000 på telleren. Det ble jo nylig diskutert en Solar Orange uten både Park Assist og en del annet til 320k - så jeg vil ikke tro at din skal være verdt stort mindre enn det... :)
Dette er grunnen til at jeg heller kjøper ny. 2016mod med allt uten concierge med 0 på telleren til 300k (m/rabatt), fortell meg da hvorfor jeg skal gi 300k for en 2014 som ikke er speccet slik jeg vil ha den og har gått 15000?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA