Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av gearkasse

Startet av cra, fredag 26. mars 2010, klokken 11:00

« forrige - neste »

cra

NEida, ikke sånn ment. Men jeg kom over dette brevet de har sendt til politisk ledelse i Samferdselsdepartementet og til Transport og kommunikasjonskomiteen på Stortinget, og det kan kanskje være en ide å samkjøre med dem, siden vi i akkurat dette tilfellet  har noenlunde de samme interessene? Eller i alle fall samme mål? http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=313&MenuID=418&DocID=10287&Order=2 De nevner sågar konvertering til elektrisk framdrift.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Elmo

Ja det støtter jeg også.

Det har vært nevnt tidligere på forumet at NMCU (Norwegian Motorcycle Union) allerede vistnok har en veldig god dialog (spesialavtale?) med Bilsakkyndige når det gjelder godkjenning etter ombygging. Og det ble da oppfordret til forsøk på samarbeid med dem tror jeg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

God idé!

Amcar har tradisjon i å påvirke myndighetene.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

morten

Det ville jeg også være for.   Det er nemlig amerikanske biler jeg gjerne vil konvertere; i første omgang en Rambler og/eller en Mustang som jeg har, begge bilene har svake seksermotorer.   De er gode kandidater, da jeg ikke får solgt unna Mustangen med den lille motoren.   Men, jeg vil ikke bruke tid å penger på et slikt prosjekt hvis jeg ikke kan kjøre den til daglig etter konverteringen.

http://www.evalbum.com/733
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

Hans Håvard Kvisle

Godt innspill. Takk for det.
Kontakt mellom AMCAR og NORSTART er oppretta. Vi vil sammen se hva det kan føre til. Utvilsomt har vi en del felles interesser.
St.Hanshaugen

tom

#6
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 17. februar 2010, klokken 08:28
Godt innspill. Takk for det.
Kontakt mellom AMCAR og NORSTART er oppretta. Vi vil sammen se hva det kan føre til. Utvilsomt har vi en del felles interesser.

Brrrrrrrrrrrrrrrrr vi har vel utvilsomt overveiende andel ikke sammenfallende interesser også.  Er det kanskje mer av allmenn interesse og bedre bruk av tid og etabler en dialog med andre brukere av kollektivfeltet,  for å prøve å formidle at det faktisk ikke er "skudd premie" på elbiler?  En annen viktig ting er jo å rydde opp kollektivfelt skiltingen.

/tom  
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

bosonic

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 17. februar 2010, klokken 08:28
Godt innspill. Takk for det.
Kontakt mellom AMCAR og NORSTART er oppretta. Vi vil sammen se hva det kan føre til. Utvilsomt har vi en del felles interesser.

Veldig bra :)

Donorbilen står allerede klar!
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: tom på onsdag 17. februar 2010, klokken 09:43
Brrrrrrrrrrrrrrrrr vi har vel utvilsomt overveiende andel ikke sammenfallende interesser også.  Er det kanskje mer av allmenn interesse og bedre bruk av tid og etabler en dialog med andre brukere kollektivfeltet,  for å prøve å formidle at ikke er "skudd premie" på elbiler?  En annen viktig ting er jo å rydde opp kollektivfelt skiltingen.

For så vidt, men det blir som å heie på danskene under håndball-VM for at de skal skå kroatia slik at Norge går videre. Vi får dra sammen der det er nyttig, og i hver vår retning der det er mer hensiktsmessig/ønskelig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hans Håvard Kvisle

Vår felles interesse med Amcar er å få Statens Vegvesen langt mer samarbeidsvillige for å slippe elektriske kjøretøy på veiene. Enten det er endring av batteriteknologi i eksisterende elbiler, elektrifisering av fossilbiler eller import av elbiler fra utlandet. Amcar har gjort en del fornuftige utredninger som berører de to første punktene, men har ikke samme politiske gjennomslagskraft som Norstart. Trioen Amcar, NMCU og Norstart vil til sammen være sterkere på dette området, enn hva hver og en av oss er aleine. Forøvrig er det en viss interesse for elektrifisering i de to andre organisasjonene. Såpass politisk korrekte er dem.

Norstart jobber kontinuerlig for å unngå alle former for kunstig konstruerte konflikter. Dette omfatter også "kampen" om miljøfeltet. Så Tom har helt rett i det.

Kollektivskilting står på ei lang liste over punkter vi skal utrede sammen med Statens Vegvesen. Vi maser på dem for å få de høyere opp på banen.
St.Hanshaugen

cra

Ikke sikkert det har noe å bety for dem, men kanskje Norsk Veteranvognklubb også kunne være en interessant partner for mer tyngde? http://www.norskveteranvognklubb.no/

Og kanskje NAF?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hans Håvard Kvisle

Du verden, her er det mange gode idéer.
Og jeg kan glede siste forslagsstiller om at Norstart ihvertfall er i ferd med å utvikle et samarbeid med NAF  :)
Igjen må tida vise hva det kan føre til av fordeler for alle som er med i Norstart.
St.Hanshaugen

bosonic

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 17. februar 2010, klokken 13:24
Du verden, her er det mange gode idéer.
Og jeg kan glede siste forslagsstiller om at Norstart ihvertfall er i ferd med å utvikle et samarbeid med NAF  :)
Igjen må tida vise hva det kan føre til av fordeler for alle som er med i Norstart.

Skulle det (mot formodning  :D ) være noen gratispassasjerer her så oppfordrer jeg ALLE til å støtte opp i form av aktivt medlemskap.
Kun kr 360,-
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

El rayo

Sitat fra: bosonic på onsdag 17. februar 2010, klokken 10:28
Donorbilen står allerede klar!
Egen tråd f.eks? For det er vel ikke mopedbilen? (Jeg startet egen tråd før donor var anskaffet http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1539.0 )
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: cra på onsdag 17. februar 2010, klokken 12:08
... kanskje Norsk Veteranvognklubb også kunne være en interessant partner ...
Jeg vet iallefall at de har minst ett tilfelle hvor de er mildt sagt oppgitt på Statens Vegvesens firkanta behandling ifm ønske om registrering av en veteranbil som har stått uten skilter lenge, så jeg tror det iallefall ikke skader å forsøke å dra med dem også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA