Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…

Startet av fjanson, fredag 30. oktober 2015, klokken 20:21

« forrige - neste »

fjanson

Min e-up har begynt å avbryte ladingen før det har gått 1/2 time. Ladekabelen begynner å blinke rødt. Ved å "slå av" ladekabelen og sette den i bilen på nytt starter ladingen, men igjen avbrytes den etter kort tid. Noen andre som har hatt tilsvarende problem?

Elmo

Ja, hvis du søker eller leter vil du finne maaange tråder som omhandler dette.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lurvine

Sitat fra: fjanson på onsdag 30. september 2015, klokken 11:40
Min e-up har begynt å avbryte ladingen før det har gått 1/2 time. Ladekabelen begynner å blinke rødt. Ved å "slå av" ladekabelen og sette den i bilen på nytt starter ladingen, men igjen avbrytes den etter kort tid. Noen andre som har hatt tilsvarende problem?

Jupp, fikk ny ladekabel av Møller :)
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

mortgul

Kan det være at du har programmert fast tid for oppvarming/ferdig ladet bil hver morgen? 
Det gjorde jeg og da starter ikke ladingen før det er nødvendig for å få full lading om morgenen. 
Veldig dumt hvis du skal bruke bilen før dette og trenger at den lader seg.
Jeg slo av programmeringen av fast tid.  Da lader den hele tiden.

Mortgul

hmhaga

Sitat fra: fjanson på onsdag 30. september 2015, klokken 11:40
Min e-up har begynt å avbryte ladingen før det har gått 1/2 time. Ladekabelen begynner å blinke rødt. Ved å "slå av" ladekabelen og sette den i bilen på nytt starter ladingen, men igjen avbrytes den etter kort tid. Noen andre som har hatt tilsvarende problem?

Hadde/har samme problem med vår E-up, men først etter noen timer lading. Støpselet på ladekladden har en innebygget temperatursensor, når elektronikken ser for høy temperatur kutter den ladingen. Sjekk at stikkontakten ikke er slitt og at støpselet sitter godt, slik at det ikke blir varmgang.

VW-forhandleren vår (Hamax) kjørte diagnose på ladekladden og fikk beskjed om at denne måtte byttes (sannsynligvis pga feil i temperaturmålingen). Har i tillegg fått en oppgradering av ladeport på bilen. Så får vi se om det løser problemene...




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA