Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av rogersen, torsdag 29. oktober 2015, klokken 19:18

« forrige - neste »

rogersen

I går fikk jeg plutselig ikke koblet ladekabelen fra bilen. Det var umulig å få trykket knappen bakerst på pluggen, så pluggen ville ikke løsne fra bilen. Fikk etter hvert løst det ved å lirke opp "kroken" foran som var festet inni bilen med et tynt skrujern.

Hos forhandler hadde de ikke vært ute for dette før. Det klarte ikke å åpne ladepluggen. Jeg tror det kanskje kan ha satt seg fast en liten stein eller noe under knappen og at dette hindrer den i å bli trykket ned. Noen som har vært borti noe lignende?

leafnor

Sitat fra: rogersen på tirsdag 29. september 2015, klokken 15:55
I går fikk jeg plutselig ikke koblet ladekabelen fra bilen. Det var umulig å få trykket knappen bakerst på pluggen, så pluggen ville ikke løsne fra bilen. Fikk etter hvert løst det ved å lirke opp "kroken" foran som var festet inni bilen med et tynt skrujern.

Hos forhandler hadde de ikke vært ute for dette før. Det klarte ikke å åpne ladepluggen. Jeg tror det kanskje kan ha satt seg fast en liten stein eller noe under knappen og at dette hindrer den i å bli trykket ned. Noen som har vært borti noe lignende?
Er dette en årsmodell med låsing av ladekabel til bilen? 2013=>?
Så at det er noe med den låsemekanismen som trøbler?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Mener å ha lest en plass at flere har vært borti dette.
Lurer på om det var en svakhet på noen utgaver av den originale laderen, men husker ikke helt..
De sier omtrent alltid hos forhandler at "dette har vi ikke hørt om før", så ikke ta alt de sier for god fisk  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

rogersen

Sitat fra: leafnor på tirsdag 29. september 2015, klokken 17:05
Sitat fra: rogersen på tirsdag 29. september 2015, klokken 15:55
I går fikk jeg plutselig ikke koblet ladekabelen fra bilen. Det var umulig å få trykket knappen bakerst på pluggen, så pluggen ville ikke løsne fra bilen. Fikk etter hvert løst det ved å lirke opp "kroken" foran som var festet inni bilen med et tynt skrujern.

Hos forhandler hadde de ikke vært ute for dette før. Det klarte ikke å åpne ladepluggen. Jeg tror det kanskje kan ha satt seg fast en liten stein eller noe under knappen og at dette hindrer den i å bli trykket ned. Noen som har vært borti noe lignende?
Er dette en årsmodell med låsing av ladekabel til bilen? 2013=>?
Så at det er noe med den låsemekanismen som trøbler?

Nei problemet var i selve pluggen i ledningen. Jeg prøvde til og med å låse/låse opp låsen i bilen som brukes til å feste pluggen under lading med skrujern. Dersom en åpner panseret, er det et lite hull med en skrue nedi. Her kan en manuelt låse og åpne ladelåsen. Stod faktisk i manualen. :) 2013-modell ja.

rogersen

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 29. september 2015, klokken 18:24
Mener å ha lest en plass at flere har vært borti dette.
Lurer på om det var en svakhet på noen utgaver av den originale laderen, men husker ikke helt..
De sier omtrent alltid hos forhandler at "dette har vi ikke hørt om før", så ikke ta alt de sier for god fisk  ;)

Du har vel et poeng der ja..

nofuelno

Det er nok returfjæra som er blitt for slapp i fisken til at låsehaken kommer høyt nok opp til å frigjøre seg.

Dette har vi sett før og løsningen blir å bytte hele ladekabelen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

rogersen

Sitat fra: nofuelno på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:18
Det er nok returfjæra som er blitt for slapp i fisken til at låsehaken kommer høyt nok opp til å frigjøre seg.

Dette har vi sett før og løsningen blir å bytte hele ladekabelen.

Takk for info. Forhandler har laget garantisak på den nå ja. :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA