Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglading

Startet av Mr.Hansen, torsdag 29. oktober 2015, klokken 18:40

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Danmark kommer til og fjerne fordelene til elbilene den 1 jan 2016. Det betyr ca Tesla Model S blir 180% dyrere.

Så våre naboer liker ikke at man kjører miljøvennlig biler?

Se mere her:
TV2 DK
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

pwb

Våre naboer er fornuftige. Tesla har ingen ting med miljø å gjøre, det vet du like godt som alle andre. Legg inn slik at de minste elbilene som e-up, trillinger, buddy osv er avgiftsfrie og bruk den summe som disse får i avgiftslette som ett fratrekk på de andre elbilene, da vil man se at det blir miljøvennlig. Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.

Hodetelefoner

Så familien må kjøpe 2 elbiler? Istedenfor 1 tesla? Smart :)

Leiha

Sitat fra: pwb på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:26
Våre naboer er fornuftige. Tesla har ingen ting med miljø å gjøre, det vet du like godt som alle andre. Legg inn slik at de minste elbilene som e-up, trillinger, buddy osv er avgiftsfrie og bruk den summe som disse får i avgiftslette som ett fratrekk på de andre elbilene, da vil man se at det blir miljøvennlig. Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.

Jeg byttet ut diesel Skodaen min med Tesla. Hvis ikke Tesla eller en annen bil med like lang rekkevidde hadde eksistert så hadde jeg aldri vurdert å bytte til elbil, ingen andre elbiler dekker mine behov mhht størrelse og rekkevidde. At den går fort fra 0-100 og er dritlekker er en bonus for meg, jeg hadde kjøpt den om den brukte 8 eller 10 sekunder også så lenge rekkevidden var den samme.

Mener du at Skodaen var mer miljøvennlig? (Den hadde 2 liters VAG Diesel)
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Lynet

Hadde vel egentlig vært en fordel for elbilsaken at Tesla hadde lignet på en Sangyoung og brukt 15 sekunder til 100km/h, men beholdt rekkevidden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Sitat fra: Lynet på tirsdag 29. september 2015, klokken 17:30
Hadde vel egentlig vært en fordel for elbilsaken at Tesla hadde lignet på en Sangyoung og brukt 15 sekunder til 100km/h, men beholdt rekkevidden.


+1
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:28
Så familien må kjøpe 2 elbiler? Istedenfor 1 tesla? Smart :)
Det er åpenbart idioti å sørge for at miljøvennlige familiebiler ikke er innen rekkevidde for de som har behov for dem. Bare fordi man er misunnelig på rekkevidde, plass og motoreffekt.

Alle forstår innerst inne hva alternativet i praksis er om fullverdige elbiler prises ut. Da blir det fossil. Og det er som kjent ikke særlig miljøvennlig sammenlignet med elbil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jazzwheel

Det kan vel fort bety at vår danske PR-sjef blir byttet ut med en norsk, og slik burde det vel vært for lenge siden med tanke på at det selges 5x flere biler her.

Nå vet jeg lite om bakgrunnen for avgiftslettelsene i Danmark, men det er interessant å se at den voldsomme forandringen skjer i løpet av 3 måneder. Det vil si at de som bestilte i går typisk vil måtte betale full avgifter da den gjerne ikke blir registrert før 2016?

Toonster

Sitat fra: pwb på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:26
Våre naboer er fornuftige. Tesla har ingen ting med miljø å gjøre, det vet du like godt som alle andre. Legg inn slik at de minste elbilene som e-up, trillinger, buddy osv er avgiftsfrie og bruk den summe som disse får i avgiftslette som ett fratrekk på de andre elbilene, da vil man se at det blir miljøvennlig. Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.

Snevert

Carl Anton Stenling

Sitat fra: pwb på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:26
Tesla har ingen ting med miljø å gjøre ... Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.

Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor det er helt greit å kjøre diesel-SUV i byen for rikingene, mens småbilene skal være elbiler. Mener det er relevant å skape mindre miljøbelastende alternativer for alle kjøretøygrupper. For min del kan dette gjerne skje ved at kostbare biler avgiftsbelegges ekstra bare man opprettholder komparativt fortrinn for elbil også i dette segmentet.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Jejl

Sitat fra: pwb på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:26
Våre naboer er fornuftige. Tesla har ingen ting med miljø å gjøre, det vet du like godt som alle andre. Legg inn slik at de minste elbilene som e-up, trillinger, buddy osv er avgiftsfrie og bruk den summe som disse får i avgiftslette som ett fratrekk på de andre elbilene, da vil man se at det blir miljøvennlig. Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.
Har du noe dokumentasjon på at små elbiler er mer miljøvennlige enn Tesla model s?

o.b.lix

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 29. september 2015, klokken 17:34
Nå vet jeg lite om bakgrunnen for avgiftslettelsene i Danmark, men det er interessant å se at den voldsomme forandringen skjer i løpet av 3 måneder. Det vil si at de som bestilte i går typisk vil måtte betale full avgifter da den gjerne ikke blir registrert før 2016?

Det har vært valg i Danmark og da ble det regjeringsskifte - og et skifte på elbilpolitikk. Så dette er det i praksis flertallet i Danmark som har bestemt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RaBalder

Sitat fra: Jejl på tirsdag 29. september 2015, klokken 17:48
Sitat fra: pwb på tirsdag 29. september 2015, klokken 16:26
Våre naboer er fornuftige. Tesla har ingen ting med miljø å gjøre, det vet du like godt som alle andre. Legg inn slik at de minste elbilene som e-up, trillinger, buddy osv er avgiftsfrie og bruk den summe som disse får i avgiftslette som ett fratrekk på de andre elbilene, da vil man se at det blir miljøvennlig. Det man trenger er å få byttet ut flere biler i byene med små elbiler, DET er miljø hvis man skal tenke miljø.
Har du noe dokumentasjon på at små elbiler er mer miljøvennlige enn Tesla model s?
En liten lett elbil bruker mindre energi på å kjøre en km enn en stor tung. Det er det vel liten tvil om.

Teslanewbie

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 29. september 2015, klokken 15:25
Danmark kommer til og fjerne fordelene til elbilene den 1 jan 2016. Det betyr ca Tesla Model S blir 180% dyrere.

Så våre naboer liker ikke at man kjører miljøvennlig biler?

Se mere her:
TV2 DK

Pris på Tesla S er billigst i norge på verdensbasis, det finnes ikke noe annet land som har samme utvalg på brukte Tesla S som Norge.  Dette kan gi et vindue frem til 1 jan 2016 til å få  solgt bilen til et godt pris til desperate dansker :-)


Regner med at finn.no støvsuges på biler nå når alle dansker ønsker å kjøpe tesla innen 2016 ?

Tesla klarer ikke å levere biler til danskene innen nyttår ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lunitiks

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 29. september 2015, klokken 19:04
Regner med at finn.no støvsuges på biler nå når alle dansker ønsker å kjøpe tesla innen 2016 ?

Tesla klarer ikke å levere biler til danskene innen nyttår ?

Eller: Ingen gidder å holde på med elbiler lenger
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA