Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: De nye 19" Dekkene til 85D, er de lovlige på Snø?

Startet av rdadson, torsdag 29. oktober 2015, klokken 09:45

« forrige - neste »

Lading av import USA leaf 32A

Lading
0 (0%)
USA leaf
0 (0%)

Stemmer totalt: 0

rdadson

Hei, jeg har en 2011 leaf import fra USA. På jobb har de akkurat satt opp en lader box. Jeg har kjøpt en nye kabel som er fra type 2 til type 1. (OEM - Mode 3 - Type 1 - 32A). Litt i tvil om det om mine USA bil tåler som "semi-hurti" lading. noe som vet litt mer ?

Homecast

Bilen avgjør selv om den tar imot lading eller ikke, om du har 6,6 kW lader eller 3,7 kW i bilen avgjør hastigheten.

Plugg til og se hva som skjer, er så mye elektronikk som skal passe på at det ikke går ille uansett. Værste som skjer er at du ikke lader.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

bjaolsen

Det kommer til å gå helt greit, som ble skrevet over er det bilen som avgjør hvor mye effekt den trekker. Stolpen sier bare hvor mye den kan gi maksimalt.

Det blir på samme måte som at det går bra å koble en mobillader i samme stikkontakten som du kan lade bilen fra...
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA