Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er Teslas hurtigladernettverk en egotripp?

Startet av Softblue, torsdag 29. oktober 2015, klokken 01:32

« forrige - neste »

Softblue

Var innom Hamar i dag.
Det var mange ladeplasser men lite kraft i pumpene.
På Ikea Furnes så var alle ladeplassene 3,7Kw (16A). Når man er vant med Ikea Furuseth/Oslo med 22Kw som lader fullt mens man spiser, så føles det litt asmatisk  :-\.
VW på Furnes hadde en lade plass med 16A.
Mercedes på Furnes hadde koblet opp demobilen sin, så den ladeplassen var låst (ferdig ladet). (Service for oss andre som har B electric?). Kabelen fra Salto-laderen var tykk så det var sikkert mer enn 16A.
MAX (Gatekjøkken) på Furnes hadde 3 ladere med Mode 2 kontakt men ukjent ladestyrke, da de ikke var merket.
CC mart´n på Hamar hadde flere plasser inne i P-huset men bare med scuko.
På Scandic var det 2 plasser, hvor en Tesla ladet og den andre var opptatt av en egolf som ikke var tilkoblet ladestasjonen.
Trivelig på Hamar, men man må være der lenge for å få ladet.
Mulig det finnes andre og raskere muligheter, men jeg er nok for lite kjent.
Jeg kjørte derfor sørover til Råholt Amfi i Eidsvoll hvor de hadde 4 stk 22Kw ladere utenfor.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

NilsRo

Type 2 22 kW ved McDonalds Brumunddal (Fortum), og OBS Rudshøgda (Grønn kontakt).
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

elbil-1


Panduck

Sitat fra: Softblue på mandag 28. september 2015, klokken 21:56
Jeg kjørte derfor sørover til Råholt Amfi i Eidsvoll hvor de hadde 4 stk 22Kw ladere utenfor.

Det er nok kun 2 stykk 22kW ladere og 2 stykk 7.4kW ladere, de siste gir delt effekt dersom 2 biler lader.

P.g.a lik pris (gratis) på alle ladere, ingen forskjell i parkeringstid og kun liten info på laderen som forklarer forskjell, er det ofte 3.6kW biler som bruker 22kW laderen, mens 7.4kW laderen står ubrukt.

Softblue

Sitat fra: Panduck på tirsdag 29. september 2015, klokken 04:45
Sitat fra: Softblue på mandag 28. september 2015, klokken 21:56
Jeg kjørte derfor sørover til Råholt Amfi i Eidsvoll hvor de hadde 4 stk 22Kw ladere utenfor.

Det er nok kun 2 stykk 22kW ladere og 2 stykk 7.4kW ladere, de siste gir delt effekt dersom 2 biler lader.

P.g.a lik pris (gratis) på alle ladere, ingen forskjell i parkeringstid og kun liten info på laderen som forklarer forskjell, er det ofte 3.6kW biler som bruker 22kW laderen, mens 7.4kW laderen står ubrukt.
Da hadde jeg flaks som traff 22Kw laderen. Det forklarer det skuffede uttrykket til Zoe-eieren som kom etter og måtte ta til takke med den siste ledige plassen.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

hsa77

Maxi storsenter på Hamar har nå fått ny lader fra Grønn Kontakt. 43kw AC,  Chademo og CCS. Det går an å lade på AC samtidig som det lades en bil på dc.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Trenger ikke kjøre helt til Råholt for å finne neste ladepunkt. Kiwi på Langset og Statoil Minnesund har ladere for ac/Chademo/CCS.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Tekberg

Sitat fra: Softblue på mandag 28. september 2015, klokken 21:56
Var innom Hamar i dag.
Det var mange ladeplasser men lite kraft i pumpene.
På Ikea Furnes så var alle ladeplassene 3,7Kw (16A). Når man er vant med Ikea Furuseth/Oslo med 22Kw som lader fullt mens man spiser, så føles det litt asmatisk  :-\.
VW på Furnes hadde en lade plass med 16A.
Mercedes på Furnes hadde koblet opp demobilen sin, så den ladeplassen var låst (ferdig ladet). (Service for oss andre som har B electric?). Kabelen fra Salto-laderen var tykk så det var sikkert mer enn 16A.
MAX (Gatekjøkken) på Furnes hadde 3 ladere med Mode 2 kontakt men ukjent ladestyrke, da de ikke var merket.
CC mart´n på Hamar hadde flere plasser inne i P-huset men bare med scuko.
På Scandic var det 2 plasser, hvor en Tesla ladet og den andre var opptatt av en egolf som ikke var tilkoblet ladestasjonen.
Trivelig på Hamar, men man må være der lenge for å få ladet.
Mulig det finnes andre og raskere muligheter, men jeg er nok for lite kjent.
Jeg kjørte derfor sørover til Råholt Amfi i Eidsvoll hvor de hadde 4 stk 22Kw ladere utenfor.
MAX ved IKEA har 3 stk 22kw type 2
IKEA har i tillegg til laderene på fremsiden også 2 stolper bak bygget som har 11kw, men her vil det sikkert komme flere etter hvert :)
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA