Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av morten69, onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:11

« forrige - neste »

morten69

Hei!

Er det noen som vet hvordan varmepumpen virker på den nye R240?
Når slår den inn og hvor effektiv er den?

Lurer litt på dette fordi jeg kjørte klokken 0600 fra Strømstad imorges til Ski, 2 grader ute, satte sperren på 100km/t.

Snitt forbruket lå på 18 mot 14 som jeg pleier å ha ved 20 grader.

Jeg for varmet ikke bilen, hadde jeg spart masse på å for varme?
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

overter

Et spørsmål til om forbruksinformasjon, den som viser forbruk pr minutt med søylediagram. Der er et eget felt som jeg tolker som viser strømforbruk for AC eller varmeanlegg, tar jeg feil? For jeg har observert det samme som morten69 i det siste at forbruk er markert høyere om morgenen enn det jeg har opplevd tidligere.
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

Elhanen

Jeg opplever også det samme som dere.
På dager meg kjøligere vær har jeg 10 % mindre igjen på batteriet enn på dager med 15-20 grader i snitt.
Tror nok dette kommer til å forsterke seg, når vi kommer på blå grader....og rullemotstanden øker på våte veier.
Det går ganske enkelt mer energi til oppvarming og kjøring.
Derfor ønsker jeg meg Zaptechkabelen som jeg tross alt har betalt en del tusen for, slik at jeg kan lade på jobben og slippe hurtiglader på vei hjem !
Forhandler sier at vi snart får brev om dette og at de kan skaffe meg en kabel med gul bøtte så lenge.
Det ryktes jo at vi må vente til januar på Zaptech og da er vi inne i den kjøligste perioden av året.

erik e

Ja,nå "ferskinger" starter utfordringer med EL- bil. Dette går bra. Lykke til gjennom vinteren .   Hilsen en med 4 vintre og over 60 000 km i " Fryseboksen ".
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bjaolsen

Zoe har vel aktiv oppvarming av batteriet, så det går litt særlig i starten hvis en ikke har forvarmet. Fordelen er vel at batteriet leverer den effekten det skal...
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

morten69

Kjørte samme strekning, Strømstad til ski, igår morges.  5 grader og denne gangen forvarmet jeg. Snitt forbruk 15.5 ved 100 km/t. Altså forbruket sank fra 18 snitt til 15.5. Ikke 100% nøyaktig siden temp. Mandag var 2 grader og igår 5 grader.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA