Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av Benjamin Wold, tirsdag 27. oktober 2015, klokken 21:22

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Benjamin Wold på lørdag 26. september 2015, klokken 20:21
Dette kan gjerne være en eldgammel bil.
Ingen hurtiglader nødvendig.
Helst at den har mulighet til å skifte ut moduler på batteriet.
At det finnes verksted for utskifting av batterier eventuelt service.
At den lades overalt i ladestasjoner og med vanlig stikkontakt i hjemmet.
Med denne kravspec'n og budsjettet ditt så er det PSA-classic (Saxo el. P106) som er tingen.

Problemet er at du KAN være uheldig å ha feilfri bil i bare 3 måneder. For å minimere sjansen for batterihavari bør du kanskje legge til krav om "Robometer" (ettermontert batteriovervåking).

Sitat fra: Benjamin Wold på lørdag 26. september 2015, klokken 20:21
Jeg har 10 tommeltotter, men kan nok finne veien om å "skru" litt på disse maskinene om det absolutt må.
For at mange års PSA-Classic eierskap ikke skal bli for dyrt bør du kunne skru litt selv. Men du får veldig mye hjelp har på forumet så det klarer de fleste litt fingernemme personer. Og bor du i Oslo-området har kompetent og billig hjelp hos Elbilmek i Asker, og i Stavanger-området Elbilhjelpen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Vet ikke om denne er "nok bil" for deg ??. 
Den koster litt mere enn budsjettet ditt og mye mere enn en PSA classic, men Buddy med NiMh batterier er en bil du neppe får store utgifter på (legg merke til 10 års batterigaranti).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

evole

TLDR; 70.000 km i løpet av drøye fire år med P106 har kostet ca. 140.000 - omtrent NOK 2.- per km.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11411.0.html

Velskrevet og interessant innlegg om gammel PSA-bil, som inspirerte meg til å ha mål om 2 kroner per kilometer med trillingen. Time will show.

Personlig er jeg ikke bekymret for at batteriet plutselig skal slutte å virke, men forventer naturligvis en gradvis reduksjon av kapasiteten.

Benjamin Wold

Hei Godtfolk

Etter utrolig mye nyttig innspill fra alle sammen her på forumet har valget falt på en leaf 2012 (46 000 km til 139 000 kr)

Jeg fikk tatt opp et høyere lån enn det vi først trodde, og vi vil at bilen skal omfatte så mye som mulig av oppgavene til en primær bil (denne kan vi transportere flere ting med) og dette blir den eneste bilen vår.

Det hadde vært nærmest umulig å tatt et godt valg uten deres hjelp her på forumet. Derfor vil jeg utrykke enda engang min (og min kones takk) til alle innspillene til alle sammen her på forumet.

Jeg har etter å ha lest mye på forumet her at det ikke er mye grunn til bekymring på batteriene til hverken nissan leaf eller trillingene. Er dette riktig?

Mvh
Benjamin

Mvh
Benjamin

kodalse

Batteriene har vist seg å holde særdeles godt i vårt klima.
Du vil få en indikasjon om du ser på antall batteribarer til venstre. Er det 12 her tyder det på at batteriet er i tipp-topp stand.

Lykke til med valget. En knakende god bil!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Benjamin Wold

Tusen takk for det!

Denne leafen hadde nettopp vært på service, og fikk 5/5 på alt når det gjelder batteristatus.

Jeg hååååper dette blir et bra kjøp.

Mvh
Benjamin

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Luftventil

Sitat fra: Benjamin Wold på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:54
Hei Godtfolk

Etter utrolig mye nyttig innspill fra alle sammen her på forumet har valget falt på en leaf 2012 (46 000 km til 139 000 kr)

Jeg fikk tatt opp et høyere lån enn det vi først trodde, og vi vil at bilen skal omfatte så mye som mulig av oppgavene til en primær bil (denne kan vi transportere flere ting med) og dette blir den eneste bilen vår.

Det hadde vært nærmest umulig å tatt et godt valg uten deres hjelp her på forumet. Derfor vil jeg utrykke enda engang min (og min kones takk) til alle innspillene til alle sammen her på forumet.

Jeg har etter å ha lest mye på forumet her at det ikke er mye grunn til bekymring på batteriene til hverken nissan leaf eller trillingene. Er dette riktig?

Mvh
Benjamin

Mvh
Benjamin

Bra valg!

Antall batteripakker Nissan har byttet på Leaf i løpet av årene den har blitt solgt i Europa kan telles på en hånd, så det er ikke noen grunn til bekymring overhodet. Andelen fossilbiler som må bytte motor er større enn andelen elbiler som må bytte batteri.

Bra du ikke valgte et vrak til 20 000, med en nyere Leaf får du sinnsykt mye mer bil, spesielt med tanke på sikkerheten.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA