Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Theotokos, tirsdag 27. oktober 2015, klokken 18:12

« forrige - neste »

Theotokos

Skulle gjerne hatt en ekstra ladekabel i bilen denne helgen ja :) Samtidig...alt på en bil kan gå galt. Vanskelig å ha med en ekstra av alt.

Får 5 røde blink på laderen. har resatt både bil og lader, uten hell. Står nå hos aguro som har vært så vennlig å tilby seg utlån av lader.

For en drøy mnd siden fikk jeg og problemer med blått industrikontakt hjemme (32a, 230 v). Da hadde ene pluggen smeltet så jeg ikke fikk koblet inn rent fysisk. Måtte til slutt bytte både stikk i vegg og kontakt til lader.

th

N00b

Ikke bestandig UMC er gåen selv om det lyser rødt.  Opplevd det selv. Prøv den igjen før du kasserer den

sven erik

holder med  at  jordingen er dålig  eller  for mye svingning  i spenning   da får en ikke  ladet  en  burte prøve flere steder

Theotokos

Har forsøkt 3 steder...Den funket heller ikke hjemme på 32 amp blå adapter. Men oppdaget ikke det før jeg kom opp hit og hadde altfor lite igjen...

Havebigfun

Sitat fra: N00b på lørdag 26. september 2015, klokken 22:35
Ikke bestandig UMC er gåen selv om det lyser rødt.  Opplevd det selv. Prøv den igjen før du kasserer den
Strengt tatt er det Teslas problem. Når en UMC er så ustabil ville jeg byttet den hos Tesla- det bil verre når det ikke er reklamansjonsrettigheter lenger.
Ellers synes jeg det er opplagt at man alltid har en reserveløsning for lading med i bilen. Jeg har alltid et mennekes ladekabel med + UMC- billig forsikring mot ladetrøbbel.

Theotokos

Ser den. Jeg hadde og et menekes i bilen...men en slik ladestasjon var altså 50 km unna...

Muffinman

#21
Ikke sånn Mennekes (type 2). Mennekes med schuko i ene enden ;)

http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_Ladekabel_Mode2_02.jpg

Jeg kjører med to UMC, type 2, skjøtekabler til rødt og blått adapter og en mengde overganger til diverse industristikk. Og det blir vel sikkert et chademo-adapter snart også.

esisa

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. september 2015, klokken 21:51
Ikke sånn Mennekes (type 2). Mennekes med schuko i ene enden ;)

http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_Ladekabel_Mode2_02.jpg

Jeg kjører med to UMC, type 2, skjøtekabler til rødt og blått adapter og en mengde overganger til diverse industristikk. Og det blir vel sikkert et chademo-adapter snart også.

Har sett at folk har den kabelen. Hva er egentlig poenget med den? Gjør ikke UMC'en det samme? Jeg prøver fortsatt å forstå noen av disse kablene før jeg henter Tesla'en til uka  :)

Muffinman

UMC gjør mye mer enn Mennekes-kabelen, men Tesla leverte ut slike til en del eiere den første vinteren da de ikke fikk UMC til å fungere skikkelig. Mennekes-kabelen er kjent for å være "skuddsikker" og alltid virke, i motsetning til UMC. Jeg har dog fått den til å gradvis redusere ladingen helt til stopp når kladden lå i solsteiken. Ulempen er at den lader maks 13A (ikke 16 som på bildet).

Jeg anbefaler å kjøpe en ekstra UMC, den koster det samme som eller mindre enn en 13A-kabel og er mye mer fleksibel. UMC``ene som leveres nå er også av en helt annen kvalitet en røkla som ble levert den første tiden.


Line

Hvor mye koster en ekstra UMC?
Litt sent for trådstarter nå, men jeg hadde problemer med min UMC i vinter, fikk den til å fungere litt etter å ha varmet den godt opp noen timer inne.
Dro derefter noen dager senere til Tesla og fikk den byttet, på garantien selvfølgelig.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA