Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av nr1rayner, tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:51

« forrige - neste »

nr1rayner

Det må da gå an å koble bort varselet om at du har glemt setebelte, åpnet døren uten å slå av bilen, glemt brekk osv osv..?
Husker da dette selv uten et plagsomt varsel!
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Hmm, ingen som har noen fasit så langt..
På en Hyundai Coupe jeg hadde før var det et eget rele ved rattstammen som dinget. Kanskje noe samme på Leafen.. Får grave meg fram til problemet her en dag  8)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kodalse

Må da være en funksjon som kan moddes her.
Har aktivert "City lock" ved 10km/t og unlock ved "power off" via Leaf Spy.
Kanskje flere funksjoner blir tilgjengelig fremover?

På den andre siden. "Din, ding, ding" er ikke veldig plagsomt for meg, men madammen sliter adskillig mer ser jeg... hehehe
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

nr1rayner

City lock er ikke noe jeg har savnet igjen. Bare syntes det er rart at den ikke er lett tilgjengelig i menyen fra Nissan..

Samtidig merkelig at den dingen ikke kan slåes av i en eller annen meny..
Men, så er det vel slik at spesielt beltevarsler gir flere poeng i euroNCAP, så det MÅ vel være slik fra fabrikk.

Skal se på det her en dag, finner jeg en løsning gir jeg beskjed ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Var av med panelet med startknapp og alle disse knappene på venstre side (rattvarme, ladeluke etc). No luck der..
Nesten umulig å høre nøyaktig hvor slike lyder kommer fra  >:(
Tror det sitter lenger opp, bak instr.panel eller noe sånt. Kan godt hende det er innlemmet i en av mange bokser, så man bør være kirurg for å løse "problemet"..
Næh, må vel leve med det likevel da, eller plukke dashbordet helt fra hverandre  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Ebe

Si i fra om du kommer noen vei, kjenner det er et irritasjonsmoment ekstra i dagliglivet! :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kodalse

Jeg synes det er veldig greit at dette er på plass, men så har jeg tidligere også frontkollidert i 80 km/t.
Kanskje jeg har et annet syn på beltekontroll enn de som ikke har vært i en høyhastighets kollisjon.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Kjell Leaf

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 26. september 2015, klokken 15:32
Det må da gå an å koble bort varselet om at du har glemt setebelte, åpnet døren uten å slå av bilen, glemt brekk osv osv..?
Husker da dette selv uten et plagsomt varsel!
Ta på deg beltet så har du løst ett av problemene. Bare idioter kjører uten belte ;-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Andreas Noteng

De lydvarslene plager meg ikke i det heletatt, syns bare det er greit å ha dem der. Da slipper jeg passasjerer som ikke vil ta på beltet.
Det som derimot er et stort irritasjonsmoment er at bilen hver j*vla gang skal informere om at data lastes opp til carwings. Går det ikke an å svare ok på den en gang for alle?

Kjell Leaf

Enig, å måtte trykke OK i all evighet er håpløst idiotisk.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

nr1rayner

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 05. oktober 2015, klokken 16:55
Ta på deg beltet så har du løst ett av problemene. Bare idioter kjører uten belte ;-)
Bruker alltid belte ute på veien, men ikke når jeg skal kjøre rundt huset, stoppe ved postkassa og kanskje inn den andre innkjørselen, alt på privat eiendom..
Skal du åpne døra for å snakke med noen med bilen på skal den jo også varsle om at den er på.. Bare amerikanere som ikke får med seg det vel?

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 05. oktober 2015, klokken 18:08
Enig, å måtte trykke OK i all evighet er håpløst idiotisk.
Ja, det er jo også håpløst. En ting om bilen går som utleie, men når den har 2 sjåfører.. Har ikke funnet noen innstilling på det der..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Erik N

Det som stører meg mest er at ikke førerdørren kan vare åpen uten ding-ding-ding, selv når bilen står til i park-modus. Jeg ser hensikten med dørrvarsel når bilen er i bevegelse, men når den står still..? Hva tenkte herr Nissan-ingeniør??

nr1rayner

Sitat fra: Erik N på mandag 05. oktober 2015, klokken 21:08
Det som stører meg mest er at ikke førerdørren kan vare åpen uten ding-ding-ding, selv når bilen står til i park-modus. Jeg ser hensikten med dørrvarsel når bilen er i bevegelse, men når den står still..? Hva tenkte herr Nissan-ingeniør??
Enig med deg Erik!
Jeg hadde visst rutinen åpne dør, slå av. Da dinger den helt til døren var lukket igjen :/ Unødvendig.
Så måtte gjøre om på rutinen, nå er det slå av, åpne dør og ingen ding *puh* :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Olee

Ikke at det er noen fix på problemet, men når jeg var på hytta og skulle låse opp bommen klarte jeg tydeligvis å unngå pipingen.
Jeg kom kjørende med beltet på, tok det av i fart(piping), satte bilen i P, brekk på, og etter å ha låst opp bommen tok jeg ikke beltet på igjen. Kjørte av gårde uten piping i 20-30kmt  8) Nok en gang slår Nissans ingeniører til?  ::)

skysurfer

Synes lyden er utrolig irriterende. Jeg kjører ALLTID med belte på men at den skal "klage" når du står i park med døren åpen er bare helt dust. Kan virke som lyden kommer fra instrumentpanelet, noe som kan gjøre fjerning litt komplisert. Får flashback til en gammel 81 mod Accord jeg hadde hvor jeg tok ut instrumentpanelet. Kretskortet på baksiden var veldig porøst og knakk rett av når ledningene lugget litt i det.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA