Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av patoduck, mandag 26. oktober 2015, klokken 19:22

« forrige - neste »

Cirrisky

Ah, da har du nok en telefon hvor produsenten har valgt å ikke oppdatere den, muligens en litt endre modell?

Selv har jeg en tullete (asiatisk) versjon av Galaxy S5 som ikke fikk Android 5.0 før veldig nylig.

OlavEmil

Godt mogleg. Eg ville ha Sony Xperia eittelleranna, då eg var veldig nøgd med den eg hadde (sjølv om han ikkje tolte vaskemaskina). Fekk då beskjed av dama i butikken at denne var MYYYKJE betre. Aldri hatt makan til møkkatelefon. Ventar berre på at han skal ta kvelden eller hamne i vaskemaskina, så eg kan kjøpe Sony att.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

moby666

Har s6 edge men lolipop 5.1.1 over auto appen funker fint, men får den ikke til å virke med bilen. Har siste software til bilen
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

permagnu

moby666

Jepp testet med usb kabel fra tlf til bilen. Skjer nada
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Larry King

Har Samsung Note 4, Android 5.01, bilens software fra 2014:
App'en fungerer tilsynelatende, men ingen reaksjon når jeg kobler til med USB-kabel (som er testet OK)

TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

joarhagen

Fungerer ikke hos meg heller. Har android 5 og bil fra mars 15

dinsdale

Systemt i bilen må oppdateres. Er det ikke det funker ikke dette. jeg er usikker på om de leverer det i software-oppdatering.

m0nkey

Tviler stekt på at det fungerer da vi i Europa ikke har samme navi enhet som amerikanerne. På apple siden har amerikanerne hatt Siri eyes free som er en forløper til CarPlay (Apples svar på android auto) i snart ett år, men dette har vært totalt fraværende i Europa.
KIA Soul EV Classic (2015)

dinsdale

Flere forhandlere har fortalt meg at selv om amerikanske KIA er oppdatert med Android Auto, vil det aldri skje i Norge. Dette fordi Infotainment-systemet er annerledes på de bilene vi har her.

Personlig syntes jeg dette er veldig merkelig, men jeg kjenner ikke systemet i detalj, så mulig det er rett. Man må koble mobilen til med kabel siden systemet henter oppdateringer gjennom mobilen (kart, medlinger etc), så systemet trenger ikke å kommuniserer med noe tele-enhet.

Så inntil noen forklarer meg dette skikkelig, velger jeg å tro at vi ikke blir oppdatert i norden, kun handler om strategi.

Thomas Rebtun

Hvis du har importert bil fra USA kan du prøve denne linken.
https://www.myuvo.com/support/avn40ev/software-update/software-update.shtml

Min KIA souls EV var henta fra Tyskland av Norsk importør så jeg starta registreringa med et lite håp, men jeg får ikke godkjent konto da min hardware ikke støttes. (HUD serienummer)

Forhandler sier det er en helt annen HUD i US versjonen. Vi får bare håpe at kartpakken blir oppdatert på service så lenge dem ikke åpner for denne tjenesten i Norge.
Kartpakka jeg har på min bil kjøpt fra forhandler i 2016 ser ut til å være oppdatert siden 2014 :(
Baserer dette på at den ikke har Tverlandsbrua i Bodø som ble åpnet i slutten av 2013.
KIA Sould EV 2015 - I blanda bruk
Nissan X-Trail 2004 - Parkert
Volvo S40 D1.9 2003 - Parkert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA