Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av patoduck, mandag 26. oktober 2015, klokken 19:22

« forrige - neste »

patoduck

Kia Soul med Android Auto :

https://youtu.be/ctiaVxgclsg?t=2m6s

Google Youtube promo (med Kia Soul)

Link til appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projection.gearhead&hl=en

Men appen funker ikke i Norge :(
Kia Soul EV - Titanium Levert 01/09/2015.
Cybertruck Bestilling bekreftet
Tri Motor, FSD

permagnu

Vet det skal være mulig å laste ned Android Auto som APK. Skal da være mulig å bruke appen i Norge.
Her er det fremgangsmåte og link:http://www.kyrre.no/index.php/e-golf/719-android-auto-i-norge

Håper noen som har Kia Soul kunne testet om det er støtte for Android Auto på den norske versjonen. Vurdere selv bilen og derfor svært spent på om det er mulig. :)

OlavEmil

Kva er fordelen med denne i forhold til å berre kople til telefonen via bluetooth, som vanleg?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

permagnu

Du får jo tilgang til Googlemaps (navigasjon) tror også man får opp tekstemeldinger og andre varsler på infoskjermen i bilen...Pluss musikktjenester google-søk osv...

OlavEmil

Kan ein bruke Google maps til navigasjon utan internett? Kan jo ikkje rekne med å ha internettdekning når ein køyrer.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016

Mikrobil AS

permagnu

veldig usikker på den, men mulig det går å laste ned kart å lagre på mobilen...vet det er en mulighet i googlemaps, men usikker på om det er mulig med navigasjonsdelen.....

OlavEmil

Eg får ikkje opna appen på telefonen min (samsung) når eg følgjer bruksanvisninga til Kyrre, så då får eg ikkje testa han på bilen, dessverre. Kanskje nokon med ein halvvegs brukande telefon får det til.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016

Mikrobil AS

Cirrisky

Sjekk at du har android 5 og oppover installert, og at du har en kabel som kan overføre data, og som ikke bare er for lading.

Åpne android auto appen, koble til kabelen, og så får du antagelig en del prompts om å gjøre en del ting, oppdatere en del apps osv.

OlavEmil

Får lasta ned installasjonsfila på telefonen, men får ikkje opna han. "Det er et problem med analyseringen av pakken", står det.

Om permagnu eller andre får appen opp på sin telefon, og har lyst til å teste det i min bil, er det berre å gje ein lyd. Bør helst halde til i Bergensområdet ein plass...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016

Mikrobil AS

permagnu

Bor dessverre i Trondheim, så blir litt langt :o...Men håper det er noen som får testet, svært nysgjerrig på om dette fungerer.. :)

Cirrisky

Sitat fra: OlavEmil på søndag 08. november 2015, klokken 18:29
Får lasta ned installasjonsfila på telefonen, men får ikkje opna han. "Det er et problem med analyseringen av pakken", står det.

Om permagnu eller andre får appen opp på sin telefon, og har lyst til å teste det i min bil, er det berre å gje ein lyd. Bør helst halde til i Bergensområdet ein plass...
Jeg fikk den feilmeldingen når jeg hadde Android 4.4 installert, funket etter at jeg fikk oppgradert telefonen til 5

permagnu

Vil det si at du har fått det til å fungere i bilen å ??

OlavEmil

Kvar finn eg Android 5? Eg har sidan telefonen var ny hatt problemar med at han oppdaterar alt mogleg slags Google-drit, slik at han sprengjer sin eigen harddiskkapasitet (visstnok ikkje mogleg å gjere noko med, ifølgje Telehuset, dårleg konstruksjon). Usikker på om det er mogleg å få plass til denne Android 5?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016

Mikrobil AS

Cirrisky

Vel, jeg kjører eGolf, og den funker fint der, er bare i denne topicen for å hjelpe med android greier :p

Mtp det å oppgradere til Android 5, for å sjekke hvilken versjon du har akkurat nå, gå til settings -> About Device, så kan du scrolle ned og se "android version", for å prøve å oppdatere operativsystemet så kan du trykke på "software updates".

OlavEmil

Sjå der ja. Android-versjon 4.1.2. Men det er visst den nyaste oppdateringen som er å få tak i, ifølgje telefonen min...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA