Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av OnlyOne, søndag 25. oktober 2015, klokken 17:23

« forrige - neste »

OnlyOne

Dragtimes er ute med en video som viser akslerasjonen til P90D vs P85D.

Som det er blitt påpekt i annen tråd så ser det ut som om P90D starter ørlite tidligere. Dette vil vel fort utgjøre noen  meter..

Er det egentlig en mindre forskjell enn en kunne forvente her eller hva tror folket?

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Thor2014

Synes det virker rimelig likt, men nå står det ikke noe om soc på de to.

Teslanewbie

Sitat fra: Thor2014 på fredag 25. september 2015, klokken 00:11
Synes det virker rimelig likt, men nå står det ikke noe om soc på de to.

Ja, hadde de fått lik start så er forskjellen i akselerasjon minimal.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tai

Hvis du ser på filmen ruller P90D littegranne da de starter. Det kombinert med at den starter ørlite før  sier meg at denne testen ikke er verd noe som helst.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Hodetelefoner


Teslanewbie

Rart at de bare filmet 1 start når de har montert kameraer  etc.. og da filmer de en start der P90D får litt forsprang.. noe sier meg at forskjellen mellom de to bilene er minimal og at denne juksestart var den eneste som ga P90D forsprang ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Filmet nok flere hvor dette var den beste. Er ikke bare bare å synkronisere start mellom to biler.

Spinner

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 27. september 2015, klokken 12:53
Rart at de bare filmet 1 start når de har montert kameraer  etc.. og da filmer de en start der P90D får litt forsprang.. noe sier meg at forskjellen mellom de to bilene er minimal og at denne juksestart var den eneste som ga P90D forsprang ...
De hadde bare bilen én dag, og det regnet mesteparten av tiden. Så de fikk bare tid til én video.

cirys1

Er ikke dette samme gjengen som har publisert flere videoer med 0-100 på 3,2sek?
Isåfall har de ikke mye troverdighet.

Cookie Monster

#9
Ja samme gjengen. Dragtimes bruker rollout i alle videoene sine.

En til


7.76 sek til 160 km/t (0-100mph) er samme tid som Audi RS7 i det minste nå så kommer seg :)

Det som er rart derimot er at tidligere tester (Fra Desember og januar) jeg finner av P85D viser at den gjør 0-160 km/t på 7.6 til 8.1 sek. Men testene som er fra mars og senere viser fra 8.6 til 8.8 sek.
Kilde er tester fra motortrend, dragtimes og caranddriver.

Car and driver testet den til 7.6 sek (Kanskje ekstra sprek demobil fra Tesla siden den også klarte kvartmila på 11.4)
Dragtimes klarte det på 8.1 (Video og test fra slutten av desember)
http://insideevs.com/dragtimes-pits-tesla-model-s-p85d-versus-p85-race-videos/

Men feks her i motortrend testen fra i sommer klarte den bare 8.6 og 1/4 mile på 11.7 og det er en ganske stor forskjell.
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1504_2015_dodge_charger_srt_hellcat_vs_tesla_model_s_p85d/viewall.html

Så virker som noe har skjedd med ytelsen til P85D høyere hastigheter. Så istedet for å få en oppdatering som økte ytelsen i høyere hastighet som sto på nettsiden, så har vi fått dårligere hvis det stemmer. Skal få lånt med vbox igjen å se hva jeg klarer.
Er mye som ikke stemmer her og tror enda det er pga kontaktorer som tok kvelden i starten for flere som har gjort at Tesla nå begrenser i sw hvor lenge man kan ha høyere strømtrekk og ønsker at vi skal betalte 80-90 000 for å få noe som nesten er det vi opprinnelig fikk spesifisert at bilen skulle klare.
2015 P85D

Spinner

Sitat fra: cirys1 på mandag 28. september 2015, klokken 14:25
Er ikke dette samme gjengen som har publisert flere videoer med 0-100 på 3,2sek?
Isåfall har de ikke mye troverdighet.
Ikke mye troverdighet? Det var med roll-out, står jo på grafen.

HåkonE

Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 28. september 2015, klokken 14:43
Det som er rart derimot er at tidligere tester (Fra Desember og januar) jeg finner av P85D viser at den gjør 0-160 km/t på 7.6 til 8.1 sek. Men testene som er fra mars og senere viser fra 8.6 til 8.8 sek.
Kilde er tester fra motortrend, dragtimes og caranddriver.

Car and driver testet den til 7.6 sek (Kanskje ekstra sprek demobil fra Tesla siden den også klarte kvartmila på 11.4)
Dragtimes klarte det på 8.1 (Video og test fra slutten av desember)
http://insideevs.com/dragtimes-pits-tesla-model-s-p85d-versus-p85-race-videos/

Men feks her i motortrend testen fra i sommer klarte den bare 8.6 og 1/4 mile på 11.7 og det er en ganske stor forskjell.
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1504_2015_dodge_charger_srt_hellcat_vs_tesla_model_s_p85d/viewall.html

Så virker som noe har skjedd med ytelsen til P85D høyere hastigheter. Så istedet for å få en oppdatering som økte ytelsen i høyere hastighet som sto på nettsiden, så har vi fått dårligere hvis det stemmer. Skal få lånt med vbox igjen å se hva jeg klarer.
Er mye som ikke stemmer her og tror enda det er pga kontaktorer som tok kvelden i starten for flere som har gjort at Tesla nå begrenser i sw hvor lenge man kan ha høyere strømtrekk og ønsker at vi skal betalte 80-90 000 for å få noe som nesten er det vi opprinnelig fikk spesifisert at bilen skulle klare.

Sett flere teorier (basert på følelser) at P85D har fått reduserte ytelser via software-"oppgradering", men her er det faktisk noen tester som støtter teorien. Interessant.

For å unngå forvirring burde tider med rollout vært oppgitt fra 5-10 km/t. Det er selvmotsigende å oppgi 0-60 mph med rollout.

Spinner

Sitat fra: HåkonN på tirsdag 29. september 2015, klokken 10:18For å unngå forvirring burde tider med rollout vært oppgitt fra 5-10 km/t. Det er selvmotsigende å oppgi 0-60 mph med rollout.
Det burde definitivt oppgis, men 5-100 blir også feil da det indikerer at man ligger i 5 km/t for så å tråkke pedalen i bunn, noe som gir en dårligere tid enn 0-100 med roll-out (minimalt på en el-bil, mye på en ICE bil).

cirys1

#13
Sitat fra: Sbr på mandag 28. september 2015, klokken 14:51
Ikke mye troverdighet? Det var med roll-out, står jo på grafen.

Nei det står at Grafen ikke tar hensyn til roolout så den leser som om det var ifra 0.
Les orginalartikkelen 0-60mph på 2,8, NULL ikke 5-6km/h ingenting om roolout.

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-p90d-ludicrous-vs-p85d-insane

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA