Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny elbilavgift fra 9. oktober 2015

Startet av TM, søndag 25. oktober 2015, klokken 11:22

« forrige - neste »

TM

Det har versert ulike datoer for når Renaultver kampanjen slutter og hva som kreves for å få 25.000 i avslag. Inntil nylig avertertr Motor-Forum med 31.12 som sluttdato, mens Renault selv hadde 31.8. som dato. Nå har de fjernet datoen, så da varer vel tulbudet "inntil videre". I tillegg fortaltr forhandlerne at det kun gjaldt lagerførte biler, og siden det ikke fantes lageførte "Life" så gjaldt i praksis ikke tilbudet for denne utstyrsvariantten.

Noen som vet hva praksis er nå ? Kreves det noen vrakbil eller er det slik at prisen i praksis er redusert med 25.000 for alle ?

Ser at de markedsfører at de har beste elbil i klassen 240 km. Det blir vel litt spesielt når Leaf kommer med 250 km. Men så lenge ingen andre elbiler har oppgitt 240 km, så er det vel forsatt best i klassen med NEDC på 240 km (så lenge kun en bil har denne oppgitte verdien)  ;D

Astorflix

Hei,

Min første post her  :)

Jeg har fått beskjed om at kampanjen kjører ut september.

Når det gjelder "vrakpant", har jeg fått et tilbud hvor det er trukket fra rabatt på kr. 25.000 og jeg får beholde min slitne bil for videresalg eller vraking.

Mvh
Stefan
2015 Leaf Tekna

v-i-c

Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2015, klokken 08:05
Det har versert ulike datoer for når Renaultver kampanjen slutter og hva som kreves for å få 25.000 i avslag. Inntil nylig avertertr Motor-Forum med 31.12 som sluttdato, mens Renault selv hadde 31.8. som dato. Nå har de fjernet datoen, så da varer vel tulbudet "inntil videre". I tillegg fortaltr forhandlerne at det kun gjaldt lagerførte biler, og siden det ikke fantes lageførte "Life" så gjaldt i praksis ikke tilbudet for denne utstyrsvariantten.

Noen som vet hva praksis er nå ? Kreves det noen vrakbil eller er det slik at prisen i praksis er redusert med 25.000 for alle ?

Ser at de markedsfører at de har beste elbil i klassen 240 km. Det blir vel litt spesielt når Leaf kommer med 250 km. Men så lenge ingen andre elbiler har oppgitt 240 km, så er det vel forsatt best i klassen med NEDC på 240 km (så lenge kun en bil har denne oppgitte verdien)  ;D

Kan man ta med Leaf her enda?

Når kommer egentlig den nye Leafen for leveranse i Norge?

Teala sin X har man jo ventet endel på, noen år!!

Når er det riktig å ta med nye modeller?
- ved første rykte
- når levrandør først omtaler den
- når første bil er levert kunde
- når første bil kommer til Norge
- når første bil kommer til Norsk kunde
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

TM

Jeg vil vel si at det er riktig å ta hensyn til Leaf når det er mulig å bestille (ikke forhåndsbestilling) og offisielle priser og spesifikasjoner foreligger. Nye Leaf skal vel levers til kunder i januar. Dessuten kan jo Renault ha tatt en "VW" for å få 240 km på papiret  8) Jeg har ikke klart å oppnå oppgitt NEDC rekkevidde med noen elbil, men min erfaring og uavhengige tester viser at Zoe ligger lenger unna oppgitte verdier enn de fleste andre.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2015, klokken 11:12
.... Dessuten kan jo Renault ha tatt en "VW" for å få 240 km på papiret  8) Jeg har ikke klart å oppnå oppgitt NEDC rekkevidde med noen elbil, men min erfaring og uavhengige tester viser at Zoe ligger lenger unna oppgitte verdier enn de fleste andre.

Min oppfatning er også at mer eller mindre alle bilprodusenter har tatt en "VW" med rekkevidde, men noen har vært "flinkere" til å pynte på tallene enn andre. Dette gir en kjkedereaksjon med at de som oppgir mer realistiske verdier ikke får solgt bilene fordi kjøperbne blindt tror på reklamen som singer "lengst".

Håper oppvasken rundt VW gjør at man kommer dette til livs en gang for alle og at nåværende NEDC tall blir erklært død og begravet - gjelder enten det er snakk om elbil eller fossil.

v-i-c

Jeg vil vel si at det er riktig å ta hensyn til Leaf når det er mulig å bestille (ikke forhåndsbestilling) og offisielle priser og spesifikasjoner foreligger. Nye Leaf skal vel levers til kunder i januar. Dessuten kan jo Renault ha tatt en "VW" for å få 240 km på papiret  8) Jeg har ikke klart å oppnå oppgitt NEDC rekkevidde med noen elbil, men min erfaring og uavhengige tester viser at Zoe ligger lenger unna oppgitte verdier enn de fleste andre.

Ok

Når man kan bestille og offisielle priser og spesifikasjoner foreligger.

Dette synnes jeg er en OK skranke på når en kan ta biler inn i en slik diskusjon.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

turfsurf

Sitat fra: v-i-c på torsdag 24. september 2015, klokken 13:31

Ok

Når man kan bestille og offisielle priser og spesifikasjoner foreligger.

Dette synnes jeg er en OK skranke på når en kan ta biler inn i en slik diskusjon.

Det vil jo først og fremst bestemmes av sammenhengen. Er det en som har hastverk og skal ha bil i løpet av ett par måneder, så er ikke nye Leaf interessant f.eks.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Taffelman

Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2015, klokken 08:05I tillegg fortaltr forhandlerne at det kun gjaldt lagerførte biler, og siden det ikke fantes lageførte "Life" så gjaldt i praksis ikke tilbudet for denne utstyrsvariantten.

Sikker på at det bare gjelder  lagerførte biler? Jeg fikk beskjed at de ikke kunne levere før i midten av november.
X75D
TM3 LR AWD

TM

Sitat fra: Taffelman på torsdag 24. september 2015, klokken 22:09
Sitat fra: TM på torsdag 24. september 2015, klokken 08:05I tillegg fortaltr forhandlerne at det kun gjaldt lagerførte biler, og siden det ikke fantes lageførte "Life" så gjaldt i praksis ikke tilbudet for denne utstyrsvariantten.

Sikker på at det bare gjelder  lagerførte biler? Jeg fikk beskjed at de ikke kunne levere før i midten av november.
Det har jeg blitt fortalt fra 2 forhandlere. Men det er umulig å bli klok på disse Renault-kampanjene hvor de ikke alltid gjør i praksis det som det står i annonsene. Det står ingen steder at det kun gjelder lagerførte biler, så den praksisen de har hatt (iallefall til nå) er vel egentlig villedende markedsføring.

Astorflix

Fikk i forrige uke tilbud på en Life med 25.000 i rabatt. Forhandler fortalte meg denne uke at de ikke ville kunne levere ny bil før etter nyttår, men sa ikke noe om at rabatt ikke ville være gjeldene under denne forutsetning.

Mvh
Stefan
2015 Leaf Tekna

TM

Sitat fra: Astorflix på fredag 25. september 2015, klokken 08:32
Fikk i forrige uke tilbud på en Life med 25.000 i rabatt. Forhandler fortalte meg denne uke at de ikke ville kunne levere ny bil før etter nyttår, men sa ikke noe om at rabatt ikke ville være gjeldene under denne forutsetningen
Så bra. Måtte du vrake en bil for å få rabatten, eller var det uten vilkår ?
Zoe Life 175.000 er veldig mye bil for pengene. Det er godt under E-Up i pris og en helt annen bil.

staale

da jeg bestilte i september ble jeg fortalt at kampanjen ville vare ut desember og så lenge man skrev under kontrakten i løpet av desember så ville man få 25k rabatt selv om bilen ikke blir levert før i 2016 (det var hva de sa da).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA