Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av nr1rayner, lørdag 24. oktober 2015, klokken 21:14

« forrige - neste »

nr1rayner

Ser at tråden "hva er du misfornøyd med?" har fått mange kommentarer.
Kanskje vi kan være litt positive også? ;)

Tenker ikke på det åpenbare "lydløs, gratis i bomring og bla bla som alle andre elbiler også er".
Eller keyless, som man finner på mange andre biler.

1. Dekkdimensjon: De har vært så fornuftige å sette på en normal dekkdimensjon på Leafen, så man har et bredt utvalg i både sommer og vinterdekk. Gir også gode muligheter til å endre felgstørrelse, bredde etc.

2. Skikkelig gode nærlys (tenker da på LED som min har).

3. Koppeholdere. Sjeldent å finne så mange og gode koppeholdere selv i nyere biler, et must for oss på tur!

4. Bose, sikkert mange andre nybiler som har bra anlegg.. Men så bra lyd i en elbil er vel ikke vanlig..?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

- Drivstofforbruket som er null
- Aksellerasjon
- Automatikken på visker
- Nærlys
- Cruise-controlen som virker (I forhold til hva jeg er vant med)
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Burger

- Søke etter PoI's fra Google på GPS-en. Tar litt tid, men finner oppdaterte PoI's og ting som ikke er normalt å ha på GPS-en.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

nr1rayner

Sitat fra: Burger på onsdag 23. september 2015, klokken 18:02
- Søke etter PoI's fra Google på GPS-en. Tar litt tid, men finner oppdaterte PoI's og ting som ikke er normalt å ha på GPS-en.
poi? altså point of interest?
Bruker GPS svært sjeldent selv, så er ikke meget bevandret i denne delen. Men utrolig kjekt å ha som standard :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Burger

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 23. september 2015, klokken 20:05
poi? altså point of interest?
Bruker GPS svært sjeldent selv, så er ikke meget bevandret i denne delen. Men utrolig kjekt å ha som standard :)
Point of interest ja. Finner sære bruktbutikker kona vil besøke som normale gps-er ikke aner noe om. Kan jo bruke google maps på mobilen, men kjekt å få det på navigasjonssystemet.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Limbeck

Slippe gearboks og clutch. Slippe vibrasjoner i ratt og pedaler. Cruisekontroll. Kunne ha vert forhåndsinnstilte kontroller på 60 og 80. Den vanvittige rolige kjøreopplevelsen. Pluss at alle glaner på meg. Vet ikke om jeg egentlig liker det da men.

v-i-c

#6
Nå har jeg selv ikke Leaf, men en oppserverasjon ut i fra ha fulgt med på elbilforumet en periode.

Det virker som om Mange som har Leaf har funnet en bil som er rette kombinasjon av
-- pris
-- egenskaper
-- behov
-- ladesystem
slik at leafen dekker elbil/bil behovet de har og det virker som som om stoltheten/fornøydheten hos Leaf-eiere er like høy om ikke høyere sett i forhold til Tesla og ZOE.

De fleste eier av Leaf jeg har møt er OK folk som respekterer at andre personer kan ha andre behov / vektlegger andre egenskaper enn de selv har gjort ved valg av elbil. Leaf eiere er stort sett flinke til å komme med råd/veiledning til eventuelt nye eiere av Leaf om hva som bør vurderes ved et eventuelt kjøp av ny Leaf spesielt på rekkevidde og at det kan være lurt å få med best mulig AC ladning da det faktisk hender at DC hurtigladning er ute av drift/det er lang kø for andladeren.

Fin trå, det er bra og bevist av og til få frem det positive .... Noen prøver alltid kun å frem heve det negative det er flott det er noen som forsøker det motsatte ....
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Smasher

Er generelt STOR fornøyd med bilen, men kan jo trekke frem noen positive ting :-D

- Akselerasjon
-Led hovedlys er bland det beste hovedlyse jeg har opplevd på bil
- Bose lydanlegget
- At jeg på 199 cm sitter behagelig på langtur
- Carwings(har aldri opplevd at det ikke funker, selv om det er litt tregt innimellom)
-

kodalse

#8
Leafen er den bilen jeg har vært aller mest fornøyd med

-Lave driftskostnader
-Lave servicekostnader
-God akselerasjon, og særlig i forhold til diesel/bensinbiler
-Gode LED lys i nærlysene (Som alle 2011/2012 modeller hadde)
-At jeg som er litt romstor sitter som støpt i setene.
-Lading fungerer alltid, alle plasser.
-Ungene synes bilen er kul.
-Stoort bagasjerom (Når jeg rydder det :) )

EDIT:
Glemte to vesentlige ting.
-Jeg skal aldri ha bil uten varme i rattet igjen!
-Varme i baksetene til barna.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

ThomasEL

Er generelt veldig fornøyd med å ha fått meg elbil
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

MortenRA

Endelig en tråd som trekker i positiv retning :) Kudos +1

Mye av det samme som går igjen ser jeg, og intet unntak her:

- Bra BOSE-anlegg
- Varme i ratt
- Varme i baksetene
- Cruisekontroll
- God FM-radio
- GOD akselerasjon!!
- Bra hovedlys (LED)
- Fornuftig plassering av USB-port i midtkonsoll
- Å kunne låse ladekabelen
- Velfungerende media/navigasjons-enhet
- Bra multifunksjonsratt (ift mange andre produsenter)

Generelt en svært morsom bil å både eie og kjøre! Alle som sitter på eller kjører bilen for første gang blir svært overrasket i positiv retning! :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

tomrh

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 23. september 2015, klokken 17:41
1. Dekkdimensjon: De har vært så fornuftige å sette på en normal dekkdimensjon på Leafen, så man har et bredt utvalg i både sommer og vinterdekk. Gir også gode muligheter til å endre felgstørrelse, bredde etc.
+1
Må legge til at jeg er storfornøyd med at plassering av bremsecaliperne også tillater 15"-felger =》utrolig myk kjøring og strømbesparende.
Og så liker jeg muligheten for å kunne streame musikk fra mobilen via bluetooth.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nr1rayner

Sitat fra: tomrh på torsdag 24. september 2015, klokken 17:36
Må legge til at jeg er storfornøyd med at plassering av bremsecaliperne også tillater 15"-felger =》utrolig myk kjøring og strømbesparende.
Ja, Leafen er vel også levert med 15" fra fabrikk :) Blir ikke 15" på min da jeg har 16 og 17, men absolutt fint å ha muligheten ja :D Da er du vel inne på dim 195/65-15 og muligens 185/65-15, som også er svært vanlige dimensjoner og mye å velge i der også  ;)

Varmeratt ja :D Nå er jo ikke Leafen alene om det, men det er nok ikke så vanlig at man kan ligge i sengen og bestille formvarming, komme ut i stuevarm bil og varmt ratt.
Og apropos, når forvarming gjennom carwings fungerer og man har behov for den, mmmmm, herlig  ;D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomrh

En ting jeg glemte å nevne. Er svært fornøyd med å kunne åpne bagasjerom og dører på låst bil bare med å ha nøkkelen i lomma. :)
(Det meste av det andre positive er allerede nevnt av andre, skal ikke repetere det)

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 24. september 2015, klokken 20:18
Sitat fra: tomrh på torsdag 24. september 2015, klokken 17:36
Må legge til at jeg er storfornøyd med at plassering av bremsecaliperne også tillater 15"-felger =》utrolig myk kjøring og strømbesparende.
Ja, Leafen er vel også levert med 15" fra fabrikk :) Blir ikke 15" på min da jeg har 16 og 17, men absolutt fint å ha muligheten ja :D Da er du vel inne på dim 195/65-15 og muligens 185/65-15, som også er svært vanlige dimensjoner og mye å velge i der også  ;)
Jepp, superfornøyd, og noe billigere dekk i disse dimensjonene også. Har en tråd om 15" for spesielt interesserte. Hvis man ikke er jålete er dette noe jeg anbefaler å vurdere seriøst.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nr1rayner

Kom på litt mer jeg liker spesielt ;)

*Kamera: Selv om jeg har blitt totalt avhengig av ryggekamera etter å kjørt Leaf, montert ryggekamera i X-trailen min og alle busser jeg kjører har det..er det utrolig kjekt. Ikke så ofte jeg har behov for de under speil og foran, men godt fornøyd med at den har alle disse kamera "out of the box", selv på en så billig bil.

*Oversiktlig:
- Liker litt "one button one function". Her er det akkurat nok knapper uten at det blir rotete, og akkurat nok på skjermen for min smak, altså ryddig oppsett. Selv om jeg sjelden blar mye på navi-skjermen finner man lett fram der også.
-Speedometer, høyt plassert og alltid godt synlig. Klokke og tempmåler rett ved, de også alltid synlig og slipper å snu blikket for å se de.

*Design som skiller seg ut. Selv om det er 12 på dusinet (eller hva det heter) av Leafen nå, skiller den seg likevel litt ut (nei, jeg liker ikke å ha bil som "alle andre har").
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA