Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av Taffelman, lørdag 24. oktober 2015, klokken 21:11

« forrige - neste »

Luftventil

- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

02jan

Så ikke denne tråden før i kveld.

Men svar på lading: i området 15%-30% rest batteri. På min i3 Ligger jeg som regel på mellom 5 og  6 minutter for 4 kwT., som er typisk for å fylle på de siste mile uten å gamble på om rekkevidden holder eller ikke.

Og ca 11 minutter for 10kwt, som er typisk på mine langturer, slik at 30-35 mil, kun er to korte pauser.

En av hovedårsakene til mitt valg av i3, er at jeg har behov for 4x4 hvor jeg bor (har quattro,haldex og quadratrack), siden i3 har høye smale hjul, motor/tyngde bak og bakhjulsdrift, så fungerte dette så bra i i vinter at quattrounderstellet rustet i stykker pga lite bruk.








Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Taffelman

Sitat fra: Luftventil på søndag 27. september 2015, klokken 00:25
Sitat fra: Taffelman på lørdag 26. september 2015, klokken 23:34
Det blir i3.

Hehe, hvordan ble du plutselig så sikker på det?

Godt valg btw!

Jeg falt for hele i3 konseptet. En hærlig futuristisk bil med "GTI feeling" samtidig som komfort og kvalitet/premium følelsen er tilstede.

Den er mykere enn E90 M-sport men føltes litt fastere i fisken enn F10 M-sport uten å bli hard eller stumpete på dårlig vei. Styringen var hærlig direkte og gassresponsen er helt rå. Synes og at de smale dekkene fungerer bra på norske veier.

Bilen jeg lånte var nøkternt utstyrt, sannsynligvis en "High Voltage" utgave på 19" hjul med Navi-pro og LED lys som options. Dvs en bil til godt under 300k med høstkampanje rabatt.

Problemet nå blir å velge farge/utstyr. Tror jeg går for "stormtrooper" hvit med lyst ull-interiør (lodge). Denne bilen er allerede  så sær at det ikke er noe poeng i å velge konservativt.  ;D

X75D
TM3 LR AWD

Taffelman

Sitat fra: 02jan på søndag 27. september 2015, klokken 01:01i området 15%-30% rest batteri. På min i3 Ligger jeg som regel på mellom 5 og  6 minutter for 4 kwT., som er typisk for å fylle på de siste mile uten å gamble på om rekkevidden holder eller ikke.

siden i3 har høye smale hjul, motor/tyngde bak og bakhjulsdrift, så fungerte dette så bra i i vinter at quattrounderstellet rustet i stykker pga lite bruk.
Jeg kommer til å legge inn ladestopp, det blir rutine etterhvert, og da slipper jeg å kjøre denne morsomme bilen som en prest  :)

Godt å høre at den fungerer greit om vinteren også, vi har en  bakke på ca 100m rett utenfor tomta. Men satt fast bare en gang med 3-serien i fjor og det skyldtes nok at dekkene begynte å bli litt gamle. 5ern klatret opp selv på dager jeg ikke trodde den skulle klare det, men den har nok bedre bakkeklaring og større hjul.
X75D
TM3 LR AWD

Taffelman

Da er i3 bestilt   ;D

Takker for råd og tips, det er ikke lett å navigere i elbiljungelen med manglende felles standarder for lademetoder, ladere, og kontakter. Og kanskje enda verre "offisielle" rekkeviddemålinger som ikke henger på greip i det hele tatt. Men for meg ble det til slutt riktig å velge med hjertet, så får jeg heller bruke hodet til å løse ladekabalen.

X75D
TM3 LR AWD

Luftventil

Sitat fra: Taffelman på mandag 28. september 2015, klokken 20:33
Da er i3 bestilt   ;D

Takker for råd og tips, det er ikke lett å navigere i elbiljungelen med manglende felles standarder for lademetoder, ladere, og kontakter. Og kanskje enda verre "offisielle" rekkeviddemålinger som ikke henger på greip i det hele tatt. Men for meg ble det til slutt riktig å velge med hjertet, så får jeg heller bruke hodet til å løse ladekabalen.

Gratulerer! :D

Viktig å bruke hjertet når man kjøper ny bil, det er kjipt å legge ut 300 000 for en bil man innerst inne ikke har lyst på.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA