Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net for Android, oppdatering

Startet av torkil, fredag 23. oktober 2015, klokken 22:11

« forrige - neste »

torkil

Som topic sier, leter jeg etter bilder av Pacific Blue med brunt skinninteriør. Har ikke klart å finne noen eksempler på det... :o Liker godt Night Blue, men er ikke spesielt glad i å vaske bil, så tenker pacific blue er praktisk. Madammen vil ha brunt skinn, så da blir det det, men usikker på om det passer like godt til den lyseblå som til den mørkeblå...

Spørsmål #2 er hva en grei pris for denne er? Det er jo nesten full pris i annonsen, og den har jo gått 5000, så noe mer rabatt burde det jo gå an å få - hvis ikke blir det vel nybil.

torkil

Dette bildet fra konfiguratoren er det eneste jeg har funnet - og det gir jo ikke så veldig godt inntrykk av hvordan det matcher med seter / lakk...

gamer73

jeg ville absolutt valgt sort skinn til lys blå bil og mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) I motsetn til mørk blå bil som ser skitten ut bare du puster på den:)

torkil

Sitat fra: gamer73 på onsdag 23. september 2015, klokken 12:19
jeg ville absolutt valgt sort skinn til lys blå bil og mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) I motsetn til mørk blå bil som ser skitten ut bare du puster på den:)

Jøss, jeg trodde en hvit bil krevde mye vasking..!?
Ja, jeg liker sort skinn, men madammen vil ha brunt, og jeg synes det også virker ganske stilig. Liker også at bilen blir litt mer spesiell med brunt skinn...!

gamer73

Sitat fra: torkil på onsdag 23. september 2015, klokken 12:42
Sitat fra: gamer73 på onsdag 23. september 2015, klokken 12:19
jeg ville absolutt valgt sort skinn til lys blå bil og mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) I motsetn til mørk blå bil som ser skitten ut bare du puster på den:)

Jøss, jeg trodde en hvit bil krevde mye vasking..!?
Ja, jeg liker sort skinn, men madammen vil ha brunt, og jeg synes det også virker ganske stilig. Liker også at bilen blir litt mer spesiell med brunt skinn...!

en hvit bil krever bare mer vasking enn en svart bil OM man kjører i ren gjørme og ser bilen fra 50 meters avstand. Vanlig veistøv både i tørt vær og regnvær syntes nesten ikke på hvite biler, mens på sorte forsvinner ALL glans med veistøv. Om vinteren KAN skit syntes på hvite biler om veiene er spes skitne, men dette er stort sett skit som vanlig regn vasker bort når man kjører.

Råde

Tror komboen blir helt ok! Jeg mener jeg har sett pacific med marrakesh rundt forbi på nettet. Bruk en time på Google så finner du nok.
e-Golf | X75D

Kickergte

Kamerat har denne fargekomboen nesten som eneste i landet, fin kombo selvom jeg ikke er suuperfan av blå fargen:)

torkil

Sitat fra: Kickergte på torsdag 24. september 2015, klokken 10:37
Kamerat har denne fargekomboen nesten som eneste i landet, fin kombo selvom jeg ikke er suuperfan av blå fargen:)

Noen sjangs til å få lagt opp noen bilder? Helst fra siden med åpne dører så man ser lakk og lær! Takk for svar!

torkil

Sitat fra: Råde på onsdag 23. september 2015, klokken 19:33
Tror komboen blir helt ok! Jeg mener jeg har sett pacific med marrakesh rundt forbi på nettet. Bruk en time på Google så finner du nok.
Tror du prøver å sende meg på en "wild goose chase", for jeg har googlet mye! :o

Råde

Sitat fra: torkil på torsdag 24. september 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Råde på onsdag 23. september 2015, klokken 19:33
Tror komboen blir helt ok! Jeg mener jeg har sett pacific med marrakesh rundt forbi på nettet. Bruk en time på Google så finner du nok.
Tror du prøver å sende meg på en "wild goose chase", for jeg har googlet mye! :o
He he. Ikke så mye som meg. Jeg ventet et helt j.... år på bilen :D
e-Golf | X75D

Luftventil

Sitat fra: gamer73 på onsdag 23. september 2015, klokken 12:19
mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) :)

Dummeste jeg har hørt. Du vasker ikke bilen din fordi den ikke ser skitten ut? Den viktigste grunnen til å vaske en bil er jo for å ta vare på den. Du kjøper vel ikke en gjenstand til 300 000 for å bare la den forfalle?
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

gamer73

Sitat fra: Luftventil på torsdag 24. september 2015, klokken 21:57
Sitat fra: gamer73 på onsdag 23. september 2015, klokken 12:19
mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) :)

Dummeste jeg har hørt. Du vasker ikke bilen din fordi den ikke ser skitten ut? Den viktigste grunnen til å vaske en bil er jo for å ta vare på den. Du kjøper vel ikke en gjenstand til 300 000 for å bare la den forfalle?

en bil er ikke en antikvitet som skal tas vare på i 1000vis av år. Den skal vare 5-10 år og jeg regner den omtrent som en dyr bukse. Jeg vasker buksen fordi den ellers ville lukte..IKKE for å ta vare på den. Forbruksvarer bahandler jeg som forbruksvarer. OG det at vask hjelper så mye på holdbarhet er propaganda fra ende til annen. Alle monner drar heter det, men det er såpass lite å hente på å stadig vaske bilen at det ikke har noe som helst for seg. Det er oki for personer som liker at bilen alltid ser skinnenede ut, men da er dette en hobby.....ikke noe annet. Skulel bilen vart i 100 år så måtte man vært adskillig mer forsiktig med den...ikek kjørt i regn..ikke om vinteren etc..akkurat som folk gjør med veteranbiler. E-golf'en min skal IKKE bli en sånn:)

Luftventil

Sitat fra: gamer73 på fredag 25. september 2015, klokken 07:58
Sitat fra: Luftventil på torsdag 24. september 2015, klokken 21:57
Sitat fra: gamer73 på onsdag 23. september 2015, klokken 12:19
mht vasking så vil jeg også tro at du ikke trenger å vaske den lyse blå bilen i det hele tatt. (jeg har hvit bil som jeg fikk tidlig i august og den har ikke blitt vasket en eneste gang...umulig å se at den er skitten) :)

Dummeste jeg har hørt. Du vasker ikke bilen din fordi den ikke ser skitten ut? Den viktigste grunnen til å vaske en bil er jo for å ta vare på den. Du kjøper vel ikke en gjenstand til 300 000 for å bare la den forfalle?

en bil er ikke en antikvitet som skal tas vare på i 1000vis av år. Den skal vare 5-10 år og jeg regner den omtrent som en dyr bukse. Jeg vasker buksen fordi den ellers ville lukte..IKKE for å ta vare på den. Forbruksvarer bahandler jeg som forbruksvarer. OG det at vask hjelper så mye på holdbarhet er propaganda fra ende til annen. Alle monner drar heter det, men det er såpass lite å hente på å stadig vaske bilen at det ikke har noe som helst for seg. Det er oki for personer som liker at bilen alltid ser skinnenede ut, men da er dette en hobby.....ikke noe annet. Skulel bilen vart i 100 år så måtte man vært adskillig mer forsiktig med den...ikek kjørt i regn..ikke om vinteren etc..akkurat som folk gjør med veteranbiler. E-golf'en min skal IKKE bli en sånn:)

Selvfølgelig en personlig greie om man vasker bilen eller ikke, men å si at bilvask er "propaganda" gir ikke helt mening. Skitt og dritt etser og skader lakken, slik at bilen både blir styggere og mer åpen for rust. Veisalt øker muligheten for rust i understellet drastisk, og skitne ruter er farlig for trafikksikkerheten.

Å ikke vaske bilen innvendig virker utrolig ekkelt, du aner ikke hvor mye dritt som draes inn der.

Det finnes vel heller knapt en eneste nybil som vrakes etter 5 år!

Jeg bruker et par timer på bilvask i måneden, og fikk skryt av Møller da jeg leverte inn innbyttebilen. De mente den var utrolig mye penere enn de andre som ble levert inn, og jeg fikk dertill mye høyere pris på den.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Rapidspeed

Sitat fra: Kickergte på torsdag 24. september 2015, klokken 10:37
Kamerat har denne fargekomboen nesten som eneste i landet, fin kombo selvom jeg ikke er suuperfan av blå fargen:)
Da blir min nr 2..;) bestilte min med pacific blue og Marrakesh for 14 dager siden.. Herlig kombinasjon..:)
-16 e-golf pacific blue
-05 Passat 4motion Tdi
-87 caravelle Syncro GL Tdi
-88 caravelle GL 112i automat

torkil

Sitat fra: Rapidspeed på onsdag 14. oktober 2015, klokken 23:20
Sitat fra: Kickergte på torsdag 24. september 2015, klokken 10:37
Kamerat har denne fargekomboen nesten  eneste i landet, fin kombo selvom jeg ikke er suuperfan av blå fargen:)
Da blir min nr 2..;) bestilte min med pacific blue og Marrakesh for 14 dager siden.. Herlig kombinasjon..:)

Hehe, vi har også bestilt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA