Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av Kim Kim, fredag 23. oktober 2015, klokken 16:49

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Stiger prisen på nye biler, stiger også prisen på brukte. Men ikke like mye.
Glede av den høyere bruktbilprisen har derfor kun de som selger uten å kjøpe ny bil.
De som bytter til ny, må ut med et høyere mellomlegg  enn de ville ha hatt med ingen prisstigning.

Normalt vil en ny bil gå betydelig ned i verdi første året.
Når dette for øyeblikket ikke gjelder for Tesla,
betyr det eier nr 2 overtar denne "startavskrivingen" fra eier nr 1.
Det er antakelig mer enn tvilsomt om eier nr 3 vil være villig til det samme.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

bruisepristine

Det ligger nå 90 tesla på finn, med annonser som er inntil 3 mnd gamle. Dette viser at teslaeiere nok er litt vel optimistiske i sin prisvurdering, ja. Kjøp heller ny, kort leveringstid på model s nå - bare 3 mnd ;)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

RonnyØ

Sitat fra: bruisepristine på onsdag 23. september 2015, klokken 20:21
Det ligger nå 90 tesla på finn, med annonser som er inntil 3 mnd gamle. Dette viser at teslaeiere nok er litt vel optimistiske i sin prisvurdering, ja. Kjøp heller ny, kort leveringstid på model s nå - bare 3 mnd ;)

Noen, f.eks Prestige bil, har samme annonsen liggende ute i mndvis av samme bil selv om den er solgt. Dette fordi de har bestilt flere biler, ofte til "gammel" pris og derav muligheten til fortjeneste.
Husqvarna Automower 320

bruisepristine

Så dette, samtidig er det flere private som har "endret" annonsen helt tilbake i begynnelsen av juli, og "endret" betyr vel da at annonsene kan være enda eldre enn juli?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Olemann

Tesla har vært, og er nok fortsatt kjøpt mye av bleeding edge gruppen, mange må ha det siste.  Det så vi da 85D ble annonsert, samme natten rant det inn med P85 på FINN.  Nå er de borte.  Så vent til neste trekk kommer fra Elon, da skjer det nok igjen.  Gjelder mest topp speccede biler, de som såvidt klarte hoste opp nok til en S60 er ikke der, så den typen bil rammes nok ikke så lett av "må ha ny" syndromet.
Golf derimot er en tradisjonell/trygg/kjedelig osv. så der takler nok eiergruppen at den f.eks. kommer med 4Motion uten å hive den ut på FINN 1. natten etter annonsering av den nye. Tipper derfor mer stabile bruktpriser.  (helt til den ev kommer med 30 kwt)
I3 er nok mer som eGolf her, selv om den er såpass spesiell at den ligger litt nærmere TMS hva angår bleeding edge.
TMS tror jeg det ligger endel av av på FINN som er der for å sjekke markedspris, endel selgere er så høye at de enten bare tester markedet eller mangler realitetsorientering....

Var nære på å kjøpe en 2015 P85, med Autopilot bl.a., lite kjørt, rett fra Tesla, for 570k.  Det er snart 1/2 år siden. Ikke så galt det.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA