Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utsatt Zaptec - levering

Startet av mo73ro, fredag 23. oktober 2015, klokken 10:08

« forrige - neste »

mo73ro

Så er det tilbake til Unknown Error (FileNotFoundException).

Noe må ha blitt endret hos Nissan. Hadde aldri problemer med Leaf Manager før Carwings web kom opp igjen etter det Nissan kundeservice omtalte som en oppdatering.

Får vente til LM oppdateres og benytte Carwings appen, den virker jo faktisk bra nå selv om man ikke kan sette ladetimer.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

JBS

Nissan Carwings server var nede indtil i går eftermiddag.

Både Carwing app og LEAFmanager har kontakt igen til serveren.

Mvh
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

mo73ro

Sitat fra: JBS på torsdag 24. september 2015, klokken 08:32

Nissan Carwings server var nede indtil i går eftermiddag.


Inntil i går ettermiddag?

Var på Carwings web og Carwings APP flere ganger i går. Fikk også Leaf Manager til å virke etter gode tips fra hamkeng.

Men i dag morges, var det altså tilbake til feilmelding.

Før jeg skrev dette innlegget, forsøkte jeg igjen å resette Leaf Manager appen (Clear data, force stop). La inn brukernavn og passord på nytt. Kom på igjen da.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

mo73ro

Carwings appen er nå det eneste som fungerer for meg....

Leaf Manager fungerer en liten stund etter at den resettes, men så er det tilbake til feilmelding.

I går ble det også tull med Carwings web. Går på nissan.no, velger Carwings fra You+Nissan menyen og inn med brukernavn og passord, trykker på logg inn og blir da bare sendt til en ny side, You+Nissan.

Flere som opplever dette?
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

RuneW

Leaf Manager har helt sluttet å fungere mot Carwings for meg. Er det slike skjermer dere andre ser?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

mo73ro

Ny dag, nye (u)muligheter

Hadde gitt opp Leaf Manager, men benyttet Carwings appen.

I dag er det kun Carwings web jeg kommer på.

Leaf Manager sier 'Unknown error (SSLHandshakeException)' ved forsøk på å logge på, og Carwings appen aksepterer ikke lenger brukernavnet og passordet....

Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

RuneW

Sitat fra: mo73ro på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:16
Leaf Manager sier 'Unknown error (SSLHandshakeException)' ved forsøk på å logge på, og Carwings appen aksepterer ikke lenger brukernavnet og passordet....

Ser nå at det står på Google Play-siden til Leaf Manager at appen har store problemer med nye Carwings, så da er det antageligvis liten vits å i kaste bort kalorier på den appen på en stund...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

mo73ro

#22
Google maps kan ikke sende til adresse til bilen lenger heller...

Edit: Måtte slette enheten fra Google Maps og legge den inn på nytt. Da fikk jeg sendt adresser igjen.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

JBS

LEAFmanager virker forsat, men...
Det virker omvendt af hvad den plejer at gøre :-)
Normalt plejer den at ringe op OG vente på svar fra bilen via serveren.
MEN, nu få den et svar fra serveren inden for 10-20 sek, det ved appen blot ikke og afventer forsat et svar, indtil den kommer med et "give up" :-)
Det giver selvfølgelig andre problemer... men der er håb.   :P
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

gyathaar

Sitat fra: RuneW på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:19
Sitat fra: mo73ro på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:16
Leaf Manager sier 'Unknown error (SSLHandshakeException)' ved forsøk på å logge på, og Carwings appen aksepterer ikke lenger brukernavnet og passordet....

Ser nå at det står på Google Play-siden til Leaf Manager at appen har store problemer med nye Carwings, så da er det antageligvis liten vits å i kaste bort kalorier på den appen på en stund...

Viste seg at det bare bare noen små endringer som skapte problemer...

Har fått fikset det meste tror jeg...

MEN! jeg har et lite problem.. jeg får ikke logget på de europeiske serverene lengre.. så får ikke testet noe mot dem..
Får logget på mot den japanske serveren i leaf manager nå.. og alt fungerer der.
men får ikke logget på mot europeiske servere.. (ikke i offisielle apper heller)
og hvis jeg logger på på nissan.no så ligger bilen der.. og der fungerer alt nå (men ikke tidligere idag.. da kunne jeg ikke se spor av bilen der...)


gyathaar

Sitat fra: gyathaar på torsdag 08. oktober 2015, klokken 20:48
MEN! jeg har et lite problem.. jeg får ikke logget på de europeiske serverene lengre.. så får ikke testet noe mot dem..

ser ut som den offisielle android carwings appen virker for meg likevel.. og det gjør leaf manager også.. men begge to virker kun hvis jeg forteller den root-ede telefonen min at den skal ignorere det ugyldige self-signed ssl sertifikatet nissan bruker på serveren sin.. :p
(men får ikke logget inn med iphone)

Får lage en versjon av leaf manager som godtar sertifikatet de bruker :p

mo73ro

Sitat fra: gyathaar på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:37
Sitat fra: gyathaar på torsdag 08. oktober 2015, klokken 20:48
MEN! jeg har et lite problem.. jeg får ikke logget på de europeiske serverene lengre.. så får ikke testet noe mot dem..

ser ut som den offisielle android carwings appen virker for meg likevel.. og det gjør leaf manager også.. men begge to virker kun hvis jeg forteller den root-ede telefonen min at den skal ignorere det ugyldige self-signed ssl sertifikatet nissan bruker på serveren sin.. :p
(men får ikke logget inn med iphone)

Får lage en versjon av leaf manager som godtar sertifikatet de bruker :p

Takk for at du publiserte oppdatert app. Har oppdatert nå og velger jeg Japan /Asia logger den inn.

Fant også dette om Carwings appen:

https://speakev.com/threads/from-nissan-this-morning-about-carwings.12037/
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

gyathaar

Fant forresten ut at det eneste som virker i android appen (og leaf manager) mot den serveren er å logge inn..(og se data fra oppdateringer mot andre servere)
oppdatering, klima etc virket ikke


vangli

#28
Jeg er veldig takknemmelig for jobben du gjør gyathaar  :). Håper du finner ut av dette, noe Nissan tydeligvis ikke klarer. Det eneste som virker for meg nå, er å bruke PC. Bruker jeg nettleser på nettbrettet, får jeg logget meg inn, men informasjonen vises ikke. Har lyst til å lire av meg en salve gloser, men de ville vel blitt filtrert bort av et eller annet filter for særlig stygge ord  :o

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

Powerflux

Det eneste som virker for meg nå er LeafManager etter at jeg avinstallerte den og installerte på nytt. Kun når den står på Japan/Asia server vil den gi info. Dette virker til gjengjeld helt som smurt :)

Carwings er fullstendig nede, får ikke engang logget inn!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA