Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DC hurtiglader for hjemmebruk/kontor

Startet av phnuxen, fredag 23. oktober 2015, klokken 05:34

« forrige - neste »

Sungrazer

Cool - det er bare å si i fra. Jeg stiller opp. Jeg har forsåvidt vært fornøyd med Nightbreakers i vinter, men føler at de mangler litt bredde og spesielt lengde.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på onsdag 23. mars 2016, klokken 07:32
Cool - det er bare å si i fra. Jeg stiller opp. Jeg har forsåvidt vært fornøyd med Nightbreakers i vinter, men føler at de mangler litt bredde og spesielt lengde.

I en veldig hastig sammenlikning så nightbreakerene ut som sterainlys. Ikke tvil om at led'n var myr kraftigere, men skal ta en bedre sammenlikning senere og se på lysbilget og ta med skikkelig kamera.

bergaloevera

Hei! Synes originale i3 fjernlys var skuffende greier.. Anbefales disse LED pærene fortsatt? ;) Eller er et 50 w H11 xenon kit bedre?

Klykken

Reflektorene er tilpasset halogen, så bedre halogenpærer vil være mest gunstig med tanke på strølys og selvblending.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Jon Braathen

Sitat fra: bergaloevera på fredag 05. mai 2017, klokken 00:02
Hei! Synes originale i3 fjernlys var skuffende greier.. Anbefales disse LED pærene fortsatt? ;) Eller er et 50 w H11 xenon kit bedre?
Jeg kjøpte disse http://m.ebay.com/itm/NIGHTEYE-H11-H8-H9-LED-Headlight-Kit-Driving-Light-Lamp-Bulbs-72W-9000LM-CA-/282404049899?nav=SEARCH
i vinter og er kjempefornøyd! Som andre også har nevnt her justerte jeg lykta noe opp i tillegg. Er absolutt verdt alle de 250,- de kostet!!

Som du ser på pæra sitter lyskilden ca midt i og lyset kommer da fra omtrent samme sted mot reflektor. [emoji106]
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Bowers

Jon:
Måtte du montere noen motstand i tillegg eller er disse pærene plug@play?  Antar du har brukt de endel timer til nå? Ingen problemer?

Ingeniøren

Den så spennende ut, men vifte som går 12000 rpm - kan den holde ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Jon Braathen

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 06. mai 2017, klokken 10:03
Den så spennende ut, men vifte som går 12000 rpm - kan den holde ?

Pærene anbefales, er vedig fornøyd, eneste jeg mått gjøre var å bruke en tapetkniv og skjære bort en liten tapp på pluggen (på pæra) fordi +/- var motsatt av det som er i bilen.

lyset oppleves som samme farge som nærlysene.

hvor lenge de holder er tidlig å si, men til ca 250,- ville jeg heller kjøpt disse enn halogenpærer med litt mer lys.

Jeg har også observert at det har dukket opp såkalt "80w" version av H11 LED pærer uten kjøling på ebay. De ser veldig enkle ut, om disse gir like mye eller lys tviler jeg litt på..
BMW i3 94Ah 2016

bergaloevera

Har du også justert høyden på fjernlyset litt opp?

Jon Braathen

Ja. Justert opp noe med umbrako på begge lampene.
BMW i3 94Ah 2016

bergaloevera

Da kjøpte jeg først nighteye LED pærene som det vises til her og det ble ikke bra. alt for diffust lysbilde. Det ble bra på nært hold men du har ingen lys på lang avstand.
Kjøpte et 55 W H11 xenon kit fra ekstralys og monterte det i kveld og fy søren! Ble ble en wow opplevelse! ANBEFALES!

Toalmar

Legg ut en link til xenonkitet

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Autowinder

Hvordan var monteringen? Noen feilmeldinger fra Canbus?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

bergaloevera

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA