Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DC hurtiglader for hjemmebruk/kontor

Startet av phnuxen, fredag 23. oktober 2015, klokken 05:34

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Klykken på onsdag 23. september 2015, klokken 12:36
Etter jeg søkte litt rundt for å svare på denne tråden bestilte jeg disse: http://www.ebay.com/itm/271532754828?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ca 550kr, som jeg mener er mer enn billig nok hvis dette funker bra. Har dog mine tvil. ;D
Er samme som Real EoN linker til i ekstralys-tråden.
Nye lykter montert. Først og fremst knallbra leveringstid fra selgeren. Sendt rekommandert, og veldig godt polstret. Uansett, dette ble hverken det ene eller det andre siktmessig. Mer lys ut til siden muligens, og noe tilsvarende som det var rett forover. Samme fargetemp på alle lys er positivt også.

Reflektoren i lysene her er nok ikke laget for slike pærer som det ser ut på spredningen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på tirsdag 29. september 2015, klokken 13:08
Jeg sitter med en følelse av at fjernlysene er justert litt for lavt.
Altså at de skulle vært "vippet" opp litt. Synes de lyser for mye i et felt framme på veibanen som muligens kunne vært litt lengre framme.

Det samme gjorde jeg. Virket som om lampene lyste ned på veien ca. 30 - 40 meter foran bilen. Helt elendig langlys.

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på tirsdag 29. september 2015, klokken 13:08
Skal i alle fall forsøke med bytte til Osram Nightbreaker nå først.

Jeg har også byttet til Osram Nightbreakers, og det ble litt bedre. Da så jeg også tydelig at lysene var vippet for langt ned etter min smak

Frem med realoem.com og sjekke sprengskissene av langlysene. Hmm, en skru. Jasså!

Gikk ut i garasjen, skrudde av dekslene inne i skjermene og sjekket skruene som satt på lampene. Det er en inseks nøkkel eller flatjern som skal til. Sett gjerne et tusjmerke på tannhjulet slik at du ser hvor langt du har skrudd.

Jeg skrudde begge en halv omdreining mot klokken, og det holdt. Nå skinner det i brøytestikkene langt pokker i vold, og jeg har mye bedre langlys på bilen. Veldig kjekt her ute i elg, rådyr og ulveland. :)

Sjekk denne skissen. Det er skruen med tannhjul som brukes for å justere:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1Z21-EUR-04-2015-I01-BMW_i-i3&diagId=63_1517

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

AndesiteSilver_i3

Bra Sungrazer, jeg har vurdert det samme men har ikker "tatt sjansen" på å justere lysen selv ennå.
Men nå skal jeg prøve :-) Takk for tipset.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

Beckern

Husk å skru dekselet skikkelig på etter justering.
For de som måtte være litt ekstra distrée kan jeg anbefale å bruke innsiden av dekselet som feste for ballast. Med god dobbeltsidig tape (biltema) sitter de godt. Faktisk så godt at kablene bør kunne fungere som sikkerhetsline for dekselet sånn omtrent 30 mil eller mer. Ikke at jeg selv noensinne ville trenge noe slikt men.

8)

Sungrazer

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på torsdag 19. november 2015, klokken 14:35
Bra Sungrazer, jeg har vurdert det samme men har ikker "tatt sjansen" på å justere lysen selv ennå.
Men nå skal jeg prøve :-) Takk for tipset.

Hvordan gikk  det? Syns du at du fikk bedre lys? :)
2015 BMW i3 - (solgt)

Sungrazer

Sitat fra: Beckern på torsdag 19. november 2015, klokken 19:42
For de som måtte være litt ekstra distrée kan jeg anbefale å bruke innsiden av dekselet som feste for ballast. Med god dobbeltsidig tape (biltema) sitter de godt. Faktisk så godt at kablene bør kunne fungere som sikkerhetsline for dekselet sånn omtrent 30 mil eller mer. Ikke at jeg selv noensinne ville trenge noe slikt men.

8)

Godt tips! :D Bra at du ikke mistet ballasten, men det hadde du kanskje fort merket om lyset brått ble borte! :D
2015 BMW i3 - (solgt)

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på torsdag 19. november 2015, klokken 23:19
Sitat fra: Beckern på torsdag 19. november 2015, klokken 19:42

8)

Godt tips! :D Bra at du ikke mistet ballasten, men det hadde du kanskje fort merket om lyset brått ble borte! :D
Sånn rent hypotetisk sett at dette var meg så ville jeg merket at pærevarsler kom opp i gårlysningen mer eller mindre samtidig som luken datt ut kort etter avreise men med 35W Xenon kunne man lett tro det var variasjoner i spenning som fikk pærevarslingen til å slå ut. Derfor kom ikke tanken om deksel opp før man var på vei hjemover og så at det manglet et fjernlys og fikk bekreftet problemet når man var vel hjemme.
En kinaballast koster nok også vesentlig mindre enn en luke fra tyskland via norsk importør :)

Meldola

Skal forsøke Nightbreaker men får ikke av dekselet. Manualen sier bare vri mot klokken men synes det sitter veldig. Er det noe knep? Redd for å knekke plasten.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Sungrazer

Sitat fra: Meldola på søndag 17. januar 2016, klokken 19:01
Skal forsøke Nightbreaker men får ikke av dekselet. Manualen sier bare vri mot klokken men synes det sitter veldig. Er det noe knep? Redd for å knekke plasten.

Satt ikke så veldig fast på min, men jeg dyttet litt inn samtidig som jeg vred mot klokken. Er det mange minus ute nå hvor du står med bilen ville jeg nok heller ventet litt da plasten både er hard og lite føyelig i sprengkulde. Fort gjort å knekke noe da.
2015 BMW i3 - (solgt)

Ingeniøren

Lurt å gjøre slikt med romtemperert bil !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Meldola

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 17. januar 2016, klokken 19:32

Lurt å gjøre slikt med romtemperert bil !

Jepps, derfor jeg ikke turte ta i noe særlig. Prøver i morgen. Jobben har oppvarmet garasje :-) mulig litt press gjør susen så takk for tipset!
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

pkhamre

Den sitter hardt! Jeg gjorde det ute i plussgrader, og jeg måtte "dra på" mer enn jeg først hadde tenkt meg.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Meldola

Etter en del tid fikk jeg av de sabla dekslene. En av dere kunne fortalt at man på høyresiden måtte vri med klokken til tross for at bruksanvisningen kun sier mot klokken :p Det ble jammen andre boller med Nightbreaker! BMW burde fått pryl for de dårlige originalpærene. Vurderer fortsatt en ledbar da jeg har brukt alt for mye tid på å sikle på det den siste uken. Spørs om Nightbreaker holder i høstmørket ;)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

pkhamre

Glemte å nevne det! Justerte du de også litt opp? Det anbefales :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Meldola

Sitat fra: pkhamre på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:22
Glemte å nevne det! Justerte du de også litt opp? Det anbefales :)

Nei tenkte å prøve uten først men etter en tur i mørket i dag tidlig må jeg nok det. lyste nesten rett i bakken :p
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA