Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skifting av enkeltblokker i Trondheim

Startet av Griffel, fredag 12. mars 2010, klokken 14:00

« forrige - neste »

Griffel

Ny kalkulator viser totalkostnaden ved å kjøpe og bruke elbil finner du her:

http://www.gronnbil.no/kalkulator/

" Kalkulatoren estimerer totalkostnaden ved å eie og drifte en elbil, sammenlignet med en referanseklasse bestående av tilsvarende fossilt drevne biler. Tallene må kun sees på som estimater, som inneholder stor grad av usikkerhet. Grønn Bil tar forbehold om feil i disse estimatene, og kan ikke holdes ansvarlig for tap eller lignende ved bruk av estimatene fra kalkulatoren. " (Det var synd) ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Har lekt litt, og denne er jo knallbra! Vil alikevel påpeke at det ville være på sin plass med et felt for hva det vil koste for en person å reise med ferge kontra (fossil)bil. Å ha det pr uke er greit, så kan man velge om man regner med enkeltbilletter eller månedskort etc. Men at det står 0 uansett på elbil blir jo ikke riktig. Rett skal være rett, og skal man vinne gjennom så gjelder det å være ærlig, og ikke gi kritikerne et billig poeng. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eledille

Man kan jo ikke sammenlikne med større biler, jo - største er Golf og Focus! Trodde jeg kunne finne flere argumenter for å kjøpe Model S, men den gang ei.

;D
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

De regner 0 verdi på bilen når batteriet er brukt opp! Det stemmer ikke, for eksempel Tesla Roadster kan man kjøpe nytt batteri til i dag for USD 12000. Forutsatt at Tesla fremdeles er i live om 6-7 år blir de nødt til å selge nytt batteri til den prisen. De regner heller ikke med at vedlikeholdsutgiftene til en fossilbil stiger etter hvert som den blir eldre.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cra

Mulig at det med økte vedlikeholdsutgifter holdes utenfor pga at man i modellen kun kan beholde bilen i optil fem år?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Loff

At fossilbilen får økte vedlikeholdsutgifter etter hvert kan være en sannhet med modifikasjoner.. når bilen er ny må du ta service etter gitte intervaller for å beholde garantien, mens en når bilen blir eldre kan ta ting etterhvert. Min 1985-modell har vel rundt regnet kostet meg 5000 i året i vedlikehold og reparasjoner, tror nok du må betale litt mer i året for service på en nybil. Dersom du skrur selv, blir det ennå bedre. Har veldig lyst på elbil, men investeringen lar seg ikke forsvare all den tid kone og barn bruker opp lønna mi :(
Sunndal, Mongoose og Hard Rock elsykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA