Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lengre rekkevidde fra 2017?

Startet av kodalse, torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

c-zero0214

2012 C-Zero
2015 Kia Soul

if it works, don't fix it

Kjell Leaf

Sitat fra: bno på torsdag 01. oktober 2015, klokken 08:45
Ser av denne artikkelen det er linket til at det er stor sannsynlighet for at vi kan vente oss flere med "buksa nede på knærne" etter hvert. Dette må da gi sterke føringer til overgangen til BEV både for myndigheter som er i lomma til produsentene og kapitalen for øvrig (det har de vel alltid vært). Hva med samfunnsregnskapet som i mange år har vært unndratt, men i stedet lagt til bunnlinja. Hvem eier disse selskapene som er regelrette kjeltringer? Hvem sitter igjen med forurensningsporblematikken som disse selskapene har skapt? Hvem sitter igjen med fordyrene transport pga utdatert og stadig fordyrende teknologi. You can fool some some of the times but not all alll the times.


http://www.dinside.no/934782/er-vw-skandalen-en-del-av-et-bransjeproblem

Det sagt så må dette kanskje også stanse kjeften på mange ICE forkjemper som har / opererer med feilaktige utslipps parametere?
Likeledes snakkes det om komplisert tilleggsutstyr for å komme ned på utslippsverdi kravene. Fordyrende  og det skal vel vedlikeholdes i tillegg?
Det er ingenting som tyder på at andre enn VW har jukset, ikke BMW heller som en nevnte tidligere.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

kodalse

Da er vi i gang med den klassiske "peke leken" hvor ledelsen i VW er i gang med å finne syndebukker:

"En liten gruppe ingeniører i Volkswagen sto bak jukset på utslippstestene, og ikke ledelsen, hevder den øverste sjefen for selskapet i USA."

http://www.adressa.no/bil/2015/10/08/Volkswagen-sjef-hevder-enkeltpersoner-sto-bak-utslippsjukset-11663056.ece
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

kodalse

Og som vanlig kan vi vente oss at intet skjer i saken rundt dieselskandalen til VW konsernet.
Her er det et vennskapelig klapp på ryggen med medfølende ord om at jaja, det var synd dere ble avslørt, men la oss nå bare stå stormen av og glemme hele saken:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/dieselskandalen/ingen-kompensasjon-for-norske-volkswagen-eiere/a/23600831/

Dette er ulempen ved å tilhøre et kontinent hvor styrende myndigheter har som tradisjon å være unnfallende i enhver sak hvor svindlere får operere akkurat som de vil bare de har penger.

Dermed har ihvertfall et konsern (VW, Audi, Skoda...) diskvalifisert seg til å motta min støtte til bilkjøp.
Uansett om det er elbil, eller fossilbil (det siste er jo ikke mye aktuelt uansett).
Gjør som Northug, pek nese av dem...

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Øyvind.h

Man velger selv om man vil legge igjen pengene hos svindlere. Dessverre tyder ting foreløpig på at svindlerne fortsatt gjør det bra i Norge, selv om salgene globalt har falt (er vel ned 20% i USA eller noe sånt).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

THE

Har aldri brukt ei krone hos VAG-forhandlere, og kommer aldri til å gjøre det. Har aldri eid et VAG-produkt, men vurderte eGolf da jeg skulle kjøpe elbil. Har vel også prøvekjørt en Skoda Octavia for mange år siden uten at det ble kjøp.

Eneste mulighet for at det blir et VAG-produkt i mitt eie er at de kommer med en praktisk el-familiebil med lang rekkevidde og mulighet for tilhenger, og at ingen andre kommer med tilsvarende produkt ca. samtidig (innen et års tid etter VAG). 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Electrix

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 22. januar 2016, klokken 11:51
Man velger selv om man vil legge igjen pengene hos svindlere. Dessverre tyder ting foreløpig på at svindlerne fortsatt gjør det bra i Norge, selv om salgene globalt har falt (er vel ned 20% i USA eller noe sånt).
Volkswagens salgstall i Norge har vel stort sett blitt reddet av e-up og e-golf? Tar man bort disse ser det straks verre ut. Sånn sett er det en god ting at de ser at elbiler selger og at dette er veien å gå videre.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA