Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av MrBacardi, torsdag 22. oktober 2015, klokken 09:33

« forrige - neste »

MrBacardi

Har laget en enkel app som kjapt kan hjelpe deg når du sitter og lurer på hvor mye du må lade for å rekke fram til neste lader med ønsket snittforbruk.

Først må man legge inn sin bil sin typical kalkuleringsverdi i appens innstillinger.

Deretter taster man inn avstanden til neste ladestasjon, samt hvor mye rekkevidde man har på batteriet. Appen gir det så det maksimale snittforbruket du kan ha for å nå fram til laderen.

Appen installeres herfra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.nextsupercharger

Kom gjerne med konstruktiv kritikk her, slik at appen kan forbedres ytterligere.

Bidra gjerne her med din bil sin typical kalkuleringsverdi, slik at vi får en referanseliste over de ulike modellene.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MrBacardi

Har i dag oppdatert appen med innstilling for hvilken kalkuleringsmodus man ønsker.

Man kan enten finne maks mulig snittforbruk til destinasjon basert på nåværende batterinivå, eller finne nødvendig batterinivå for ønsket snittforbruk fram til destinasjon
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA