Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkeviddetest

Startet av VWspirit, onsdag 21. oktober 2015, klokken 17:24

« forrige - neste »

VWspirit

Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Elmo

Her faktsik ikke hørt eller sett spor av Revne-boksene på flere år.

Kanskje noen som vil prøve, men merk at det har vært sagt mye om disse boksene.
Feks:
Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 19. juni 2010, klokken 11:51
S N A K E   O I L !!!
Må nevne at ikke alle brukere av Revneboksen er like fornøyd.
På mitt lager står en Think med batterihavari etter at revneboksen har vært i drift i flere år.
Forrige eier tapte ca. 100.000 kroner.
(les gjerne resten av tråden også, ved å trykke på linken over sitatet)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

VWspirit

#2
Leste den tidligere i dag ;D men kansje det er noen som vil ha så slipper jeg å kaste den :P
Kansje derfor bilen ikke gikk lengre  :o heldige meg ;D som fikk drivverk
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Elmo

Legg den inn på Think-Classic forumet også ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Beste plassen å legge den er i gjenvinningen for elektroavfall. Hadde det spenningstyrte releet enda vært justerbart ville jeg brukt de 2 mine til å stoppe original laderen på Chin før den gikk opp i 15V / 12V batteri.

Har i stedet kjøpt denne saken som virker egnet for formålet:  http://www.ebay.com/itm/171907321514
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Og da var Voltage Control rele'et testet. Fantastisk sak. Har koblet det opp mot et defekt EVSE styrekort som både har kraftrele og 12V strømforsyning og kan nå enkelt programere inn både ladestopp spenning og hysterese. Har foreløpig valgt 14,2V som ladestopp, og 12,4V som ladestart ( pr blokk ) på Chin sin originale lader. Den stopper normalt ikke før 15V / blokk. For topplading og ballansering av de 6 stk 12V blokkene har jeg valgt Sønnak sine geniale 12/5,5 lader: http://sonnak.com/produktsortiment/batterilader/batterilader-12-5-5/

Tror dette opplegget forlenger batteriene levetid og vil være en god oppgradering av et heller røft ladesytem på den søte lille bilen vår. Sikkert ikke feil på andre kjøretøy med blybatterier heller. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Og da er min egen boks klar. Kaller den Robort boksen etter inspirasjon av Revne.

Nå kan bilens original lader overstyres med ladestopp på fritt justerbar spenning mens der er uttak for konstant strøm til enkel ladere av intelligente typen.

Dermed går ladingen raskere grunnet den ekstra ladekapasiteten til tillegsladerene, samtidig som en slipper skadelig overlading og får toppballansert batteriene hver gang.

Her er en video som forteller litt om fordelene med dette. Denne bruker annen teknikk som dessverre ikke alltid er like bra. Hadde en slik på Scooteren og da jobbet alle blokkene seg tomme. Med Robort boksen vil ikke dette kunne skje:

http://www.digikey.no/videos/en/v/LTC3305-Lead-Acid-Battery-Balancer/4366341271001?WT.v_sub=6479207&WT.mc_id=em_TNL1510A.NO.Send&WT.z_email=4140_TNL1510AB0NO_video1&mkt_tok=3RkMMJWWfF9wsRoiuqjJZKXonjHpfsX67e8sXKKylMI%2F0ER3fOvrPUfGjI4FTMFiI%2BSLDwEYGJlv6SgFS7TBMa5j2LgNWBE%3D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA